brojač poseta

недеља, 09. јануар 2011.

"Presretači" prekršaj snimaju i sa kilometra udaljenosti

Vozač sivog “pežoa 205” izgubio je strpljenje dok je stajao u koloni na Brankovom mostu i skrenuo je u žutu traku. Posle skoro 200 metara, ponovo se ubacio u kolonu, međutim nije bio svestan da se iza njega nalazio policijski automobil bez obeležja, takozvani presretač, koji je kamerom zabeležio prekršaj. Vozaču “pežoa 205” prijava će sa fotografijom stići na kućnu adresu.

Svakog dana desetak presretača kruži beogradskim ulicama i lovi nesavesne vozače

Svakog dana desetak presretača kruži beogradskim ulicama i lovi nesavesne vozače, a snimke grešaka mogu da naprave čak i sa kilometar udaljenosti. Specijalnih policijskih automobila svakodnevno ima na koridoru 10, od Horgoša do Batrovaca, na Ibarskoj magistrali i drugim magistralnim putevima. Reporteri “Blica” vozili su se nekoliko sati sa pripadnicima saobraćajne policije u jednom od policijskih presretača i uživo se uverili o kakvim je automobilima reč i kakve su njihove mogućnosti.

- Svi automobili koje koristimo su visoke klase, ali se često mogu videti na našim putevima, pa ne zapadaju u oči. Imaju zavidnu kubikažu i broj konjskih snaga, tako da smo u stanju da pariramo vozačima koji jure putevima - počinju priču policajci Ivan Marković i Milovan Jovanović.

Tamni “pežo” koji je patrolirao ulicama na prvi pogled izgleda kao svaki drugi automobil. Međutim, utisak je potpuno drugačiji kada se pogleda unutrašnjost. Na prednjem i zadnjem staklu postavljena je po jedna, jedva primetna kamera visokog kvaliteta. Policajci gledaju snimak na displeju postavljenom ispred suvozačevog sedišta, a preko glavnog uređaja počinju snimanje ili merenje brzine vozila.

- Kamere mogu da se rotiraju za 360 stepeni, evidentiraju svaki prekršaj i mogu da snimaju noću. Imaju mogućnost zumiranja, što nam omogućava da zabeležimo registrarski broj vozila ili lice pešaka koji je prešao ulicu van pešačkog prelaza. Radar koji koristimo ne radi na principu lasera, pa ga je nemoguće detektovati. Sve što snimimo beleži se na hard disku, tako da vozačima nema opraštanja. Od video zapisa prave se fotografije koje služe kao dokaz kod sudije za prekšaje - objašnjava Milovan Jovanović.

Samo nekoliko minuta vožnje bilo je dovoljno da se primeti prvi vozač koji je napravio prekršaj. Na autoputu, nedaleko od isključenja za Novi Sad, vozač “fijata” je vozio brže od ograničenja. Policajci ubrzavaju i posle nekoliko sekundi voze istom brzinom kao i vozač kog love. Zatim počinju snimanje i uključuju radar.

- Potrebno je najmanje 250 metara da ga pratimo kako bi zabeleženo prekoračenje bilo dokaz pred sudijom za prekršaje. Potom pretičemo vozilo, a iznad zadnjeg sedišta podižemo digitalni uređaj, takozvanu rampu na kojoj se u zavisnosti od stanja na putu pojavljuje poruka “policija”, „stop“ ili „pratite nas“. S nama je u kolima najčešće i uniformisani kolega koji popunjava prijavu - pričaju Marković i Jovanović.

U Ulici srpskih vladara policajci su evidentirali tri prekršaja za svega desetak minuta. Prvo je muškarac srednjih godina prešao ulicu van pešačkog prelaza, a odmah potom je primećena devojka kako telefonira tokom vožnje. Zahvaljujući zumiranju i rotiranju kamera, muškarcu i neopreznoj devojci zumirana su lica. Koliko je policija novom opremom dobila moćno oružje pokazuje primer vozača koji je iz Ulice kralja Milana nepropisno skrenuo u Ulicu kneza Miloša, prema Mostarskoj petlji. Iako ga u tom trenutku policajci nisu snimali, vozač će biti sankcionisan zahvaljujući savremenoj opremi.

- Mehanizam je podešen tako da od trenutka kada pritisnemo dugme za snimanje u memoriju ulazi prethodni minut - objašnjavaju policajci.

Kako kažu, do sada nisu imali neprijatnosti sa građanima, ali bilo je rizičnih situacija.

- Kada su se presretači pojavili na našim putevima, građani su kao po pravilu tražili da vide snimak, ne zato što nam ne veruju, već iz znatiželje. Bilo im je interesantno da vide kakvu to opremu imamo. Sada je drugačije, ljudi su svesni moći kamere i priznaju prekršaj. S druge strane, nekoliko puta nam se desilo da vozimo preko 200 na sat po autoputu jureći bahate vozače. Jedan naš kolega je izmerio na radaru vozača koji je vozio 263 kilometra na sat - kaže Jovanović.Specijalnih policijskih automobila svakodnevno ima na koridoru 10,

Najčešći prekršaj brza vožnja
Za 11 meseci ove godine upotrebom automobila presretača otkriveno je 5.190 prekršaja. Dragan Antić, načelnik Odeljenja za prevenciju i saobraćajno obezbeđenje, kaže za “Blic” da je najčešći prekršaj prekoračenje brzine, ukupno 4.651. U ovoj godini presretačima je otkriveno i 12 slučajeva nasilničke vožnje.

Нема коментара: