brojač poseta

уторак, 14. децембар 2010.

Džej Zi: od kriminala do slave

 Džej Zi sa suprugom Bijonse Noulz
Džej Zi sa suprugom Bijonse Noulz
Ko god nešto zna o rep muzici, sigurno je čuo za Džej Zija - ne samo jednog od vodećih svetskih repera, već i vrlo uspešnog preduzetnika i biznismena. Njegovo bogatstvo, naime, vredi više stotina miliona dolara.

Džej Zi je čovek koji je odrastao na opasnim ulicama Bruklina, u porodici koju je napustio otac. Sa dvanaest godina pištoljem je upucao rođenog brata u rame.

On ovih dana boravi u Londonu, koji je inače proglasio svojim drugim domom, a BBC ga je u razgovoru koji sledi najpre pitao odakle potiče njegov preduzetnički duh.

"Stekao sam ga na ulici, odrastajući u naselju Marsi u Bruklinu... Ta vrsta integriteta kojem se učite - iako ste u biznisu koji je veoma ilegalan - jeste suština života. Baveći se takvim stvarima, glava vam je stalno u torbi i ako se ne držite reči, slede posledice. Integritet koji steknete u tako pogrešnom kontekstu važan je ako želite da ga primenite za nešto dobro... A takve lekcije ne predaju u poslovnim školama. Ja naravno ne odobravam takvu vrstu iskustva, niti ga reklamiram, samo pričam o onome kroz šta sam lično prošao."

Marketinški genije

Džej Zi inače važi za marketinškog genija - stranice njegove najnovije knjige su, recimo, rasute širom sveta, a njegovi obožavaoci pozvani su da je sami "sastave" u nekoj vrsti "potrage za blagom" na internetu.

Imao je samo 26 godina kada je osnovao svoju muzičku izdavačku kuću, a često kaže i da je samo ime Džej Zi poslovni brend - produžetak njega samog kao ličnosti.

"To je jedna ista stvar - ako čuvate svoje integritet i ono što radite, automatski će opstati i vaš brend. Srećom po mene, što je dobro i u strateškom smislu, ja sam se vezao za stvari koje zaista volim... To zvuči vrlo prosto, ali to je zaista bolji put u životu."

Čini se da u karijerama nekih od vodećih rep muzičara postoji obrazac: put koji počinje od teškog detinjstva i završava uspešnom karijerom.

Utrt put narednim generacijama

U slučaju Džej Zija, ručkovi sa jednim od najbogatijih ljudi na svetu Vorenom Bafetom rezultiraju ogromnim novcem koji se ulaže u dobrotvorne svrhe.

Džej Zi
Džej Zi

"Ponosan sam zbog toga gde sam u ovom trenutku i mislim da će to olakšati putovanje sledećoj generaciji. To već vidite na primeru muzičara kao što je Kanje Vest -- oni ne stižu iz sredine iz kakve sam ja potekao, niti im to želim, kao što ne želim bilo kome drugom... Statistika kaže da je u sredini iz koje sam ja potekao svaki treći crnac u zatvoru. Zamislite da sedite u sobi sa desetoro ljudi i da konstatujete da su trojica praktično iza rešetaka i da je to prosto činjenica. Kako vam to zvuči?"

Razgovor sa Džej Zijem vođen je u trenutku dok su pristizali rezultati sa izbora za američki Kongres, prema kojima je Demokratska stranka izgubila većinu u Predstavničkom domu.

"Sve je, možda, ispalo dobro"

Kao poznatog pristalicu predsednika Baraka Obame, BBC ga je pitao za komentar pobede Republikanaca:

"Možda će ispasti da je sve to dobro - mislim da je mnoge u glasanju o zakonima rukovodila tvrdoglavost, i da su Republikanci na taj način dosta toga usporili samo zato da bi bilo usporeno. Sad kad imaju kontrolu u jednom kongresnom domu - oni preuzimaju i odgovornost. Kada ljudi sude o Baraku Obami, moraju da uzmu u obzir šta je sve nasledio: najgoru ekonomsku situaciju od Velike depresije, ratove vođene u isto vreme, nezaposlenost i kreditnu krizu - dakle, zemlju u potpunom haosu... Ko god da se našao na njegovom mestu, dve godine mu ne bi bile dovoljne da to stanje dovede u red. Za takve stvari potrebno je vreme", kaže na kraju intervjua za BBC američki reper - i uspešan poslovni čovek - Džej Zi.

Нема коментара: