brojač poseta

недеља, 19. септембар 2010.

Srbija i Makedonija zovu “PayPal“

Srbija i Makedonija će zajedno poslati zvaničnu notu kompaniji „PayPal“ kako bi što pre došla na ovo tržište i ponudila svoje usluge.

„U razgovoru sa kolegom iz Makedonije došli smo do zaključka da je makedonski slučaj potpuno isti kao naš tj. da su i oni već nekoliko godina u komunikaciji sa 'PayPal-om', ali da konkretnijih pomaka u dolasku te kompanije na ove prostore nema“, izjavila je ona.

Obe zemlje su u strateškom planu za aktiviranje ove usluge i zato je postignut dogovor da se „ujedini“ tržište koje sada broji 10 miliona korisnika, kako bi ono bilo atraktivnije i interesantnije za „Paypal“ usluge, navela je Matić.

Komentarišući poslednje istraživanje Republičkog zavoda za statistiku, o upotrebi informaciono-komunikacionih tehnologija u Srbiji, koje pokazuje da više od 87 odsto korisnika Interneta nikad nije ništa kupilo preko Interneta, Matić je ukazala da građani nedovoljno koriste ovaj vid komunikacije.

„Osim toga, nema ni naročitog poverenja u sigurnost plaćanje preko Interneta, a celu stvar otežava i relativno komplikovana carinska procedura za robu koja dolazi iz inostranstva“, rekla je ministarka.

Prema njenim rečima, problem carina će se sam regulisati kako proces pristupanja Srbije EU bude bio ubrzan.

„Tome značajno doprinosi i potpisivanje Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju“, rekla je Matić i dodala da će u roku od tri do pet godina carine prema EU potpuno nestati.


Da je kupovina putem Interneta ipak prisutna medju stanovnicima Srbije pokazuje, ne samo veliki broj sajtova namenjenih ovoj vrsti kupovine, nego i istraživanje Republičkog zavoda za statistiku prema kome je tokom 2009. godine više od 280.000 građana kupovalo ili poručivalo robe i usluge putem Interneta.

Нема коментара: