brojač poseta

понедељак, 19. јул 2010.

Tinejdžerke nude seks za „krpice"

Mlade Poljakinje vrebaju mušterije ispred tržnih centara kojima u zamenu za seksualne usluge traže garderobu i parfeme koje sebi ne mogu da priušte

s
Tinejdžerke nude  seks za „krpice"

Poljske tinejdžerke koje nemaju novac za skupu garderobu nude seks imućnoj gospodi u zamenu za komad odeće ili par skupih cipela. Devojke koje ispred tržnih centara vrebaju plen dobile su naziv „galerijanke".

Reč je o tinejdžerkama koje privlači svetlost novosagrađenih šoping-centara koji kao i u svim nekada socijalističkim zemljama istočne Evrope niču preko noći, naročito u provinciji. Te trgovačke centre u Poljskoj nazivaju galerijama i otuda i naziv „galerijanke".

Snimljen i film

Metoda je jednostavna i najčešće - uspešna. Devojke čekaju pred izlozima modnih butika i skupih radnji da naiđu muškarci bez pratnje, često i tri puta stariji, koji, međutim, imaju dovoljno novca. U buticima se odvija „transakcija" - mušterija devojci kupuje ono što je ona izabrala, a potom njih dvoje zajedno odlaze u toalet ili u podzemnu garažu. U nekim slučajevima se tu čak razvijaju i dugotrajniji odnosi. Pored garderobe, devojkama se kupuju i mobilni telefoni, laptopovi, parfemi, šminka i nakit.

Svedoci tih „transakcija", vlasnici ili zaposleni u buticima, tu praksu ne mogu da spreče.

- Mi u slučaju nemoralnog ponašanja možemo da pozovemo policiju, ali ništa više od toga. Možemo ponekad da se borimo protiv spoljnih pojava, ali ne možemo protiv uzroka - kaže Joana Dobrovska, menadžerka prodaje lanca „Galaksi" iz Ščečina.

Dibrovska tvrdi, kao uostalom i većina Poljaka, da o tom fenomenu ništa nisu znali dok se pre nekoliko meseci nije pojavio film „Galerijanke". U svom prvencu, 30-godišnja rediteljka Katarzina Roslanijec u dokumentarnoj formi pokazuje pomenutu pojavu među devojkama. Za film je dobila već više nagrada u Poljskoj, a o fenomenu galerijanki priča čitava zemlja. Psiholozi, pedagozi i sociolozi, koji su dosad tu pojavu ignorisali, sada se trude da pronađu neko prihvatljivo objašnjenje.

Socijalni psiholog Januš Čapinski upozorava da tvrdnje filma ne bi trebalo preuveličavati - galerijanke su samo mala manjina. Ali, kada je upitan koliko je ta manjina zaista mala, njegov odgovor ostavlja bez reči: ako u jednom razredu ima 30 učenika, od čega je 15 devojaka, galerijankama se mogu nazvati njih tri!

Čapinski upozorava da je fenomen galerijanki zasad ograničen na relativno mali krug tinejdžerki, ali da bi, ukoliko se ništa ne preduzme, njihov broj mogao znatno da poraste.

Izgubljene vrednosti

U pokušaju objašnjenja sociolozi govore da se s jedne strane radi o pokušaju demonstracije svojevrsne emancipacije.

- Veliku ulogu igra i promena do koje dolazi u poljskim porodicama. Dok, s jedne strane, slabi vezanost za crkvu, deci se unutar porodice ne pruža dovoljno brige, pažnje, ljubavi i osećaja topline. Roditelji više nisu primer svojoj deci, ili su - negativan primer. Jer, i poljsko društvo sve više postaje potrošačko, okrenuto proizvodu. Društvo je preplavljeno seksualizovanim sadržajima, od plesa do odevanja. Reč je o „divljem kapitalizmu" - tvrdi Čapinski.

Нема коментара: