brojač poseta

среда, 14. април 2010.

Od uvoznika goriva do najmoćnijeg privatnog putara

Preduzeće za puteve “Beograd” pre dva dana dobilo je još jedan unosan posao vredan 100 miliona evra - izgradnju leve trake autoputa koridora 10 od Horgoša do Novog Sada u dužini od 110 kilometara. Ovo preduzeće deo je grupacije “Nibens grupa”, koja učestvuje u 50 odsto poslova izgradnje i održavanja puteva u Srbiji.

Milo Đurašković

Formalni vlasnici “Nibens grupe” su Milo Đurašković, trgovac gorivom iz devedesetih, i “Mera investment fond” sa Holandskih Antila. Moćna grupacija kojoj pripada Preduzeće za puteve “Beograd” poslove i novac uglavnom dobija preko javnog preduzeća “Putevi Srbije”, čiji je aktuelni direktor Zoran Drobnjak. On je ujedno bivši višegodišnji direktor Preduzeća za puteve “Beograd”. Zvanično, u Agenciji za privredne registre kao članovi “Nibens grupe” zavedeni su Preduzeće za puteve (PZP) “Beograd”, PZP “Niš”, PZP “Vranje”, “Bački put” i PZP “Kragujevac”. Suvlasnici u svim navedenim firmama jesu Đurašković i “Mera investment fond”, s tim što udeo u vlasništvu u PZP “Beograd” ima i firma “Delta M”.


“Nibens grupa” osnovana je 2005. godine i obavlja većinu poslove asfaltiranja i rekonstrukcije ulica na teritoriji Beograda, Niša, Novog Sada, Kragujevca i Vranja. Poslovi održavanja finansiraju se preko javnog preduzeća “Putevi Srbije” i mahom iz državne kase, državnog budžeta. Na sajtu “Nibens grupe” stoji da su i regionalni lideri u izgradnji puteva i da su članice konzorcijuma gradile u Crnoj Gori, Bosni, Libiji i Gabonu.


Dok mediji spekulišu ko je Milo Đurašković - spretni biznismen ili samo paravan nekog moćnog tajkuna, on o sebi ne otkriva mnogo. Njegovo ime postalo je poznato javnosti januara 2003. godine. Tada je na aukciji kupio prvo preduzeće PZP “Niš”. Bila je to vest dana. Na licitaciji u Agenciji za privatizaciju učestvovao je i Ljubiša - Čume Buha, poznat kao vlasnik “Difens rouda”. Tu prodaju država je organizovala mimo tendera. Tako je novi vlasnik dobio mogućnost otplate na šest godina, umesto da čitavu sumu od 350 miliona dinara plati odmah.


Zanimljivo je da je u Agenciji za privredne registre upisan Đurašković, dok je njegovo ime kao učesnika aukcije bilo samo navedeno kao člana konzorcijuma, uz izvesnog Nenada Novakovića iz Kačareva i Dragana Petrušića. Inače, u PZP “Beograd” kažu da se kao vlasnik Preduzeća za puteve “Beograd” vodi Preduzeće za puteve “Niš”, a da je njegov većinski vlasnik Đurašković.


Kako je Đurašković od uvoznika goriva, čime se bavio od 1995. godine preko svoje firme “Šer”, za svega osam godina postao bogati biznismen i ušao u visokoprofitabilne poslove asfaltiranja? “Malo sam preko ‘Šera’ sarađivao s preduzećima za puteve, pa je to bio razlog moje zainteresovanosti”, sam je šturo objasnio. Srbija do 2012. godine na popravku i izgradnju puteva potroši četiri milijarde evra.

Нема коментара: