brojač poseta

уторак, 08. децембар 2009.

Pao u autobusu i dobio 130.000 dinara odštete

Pao u autobusu   i dobio 130.000 dinara  odštete

Upadanje kroz otvoren šaht, povrede u autobusima GSP, oštećen automobil zbog loših puteva ili pada starog stabla i nezadovoljstvo kvalitetom obavljenih radova samo su neki od motiva Novosađana da pokrenu tužbe protiv gradskih preduzeća. Odštetni zahtevi komunalcima godišnje izbijaju milionske sume, a tužbi nisu pošteđeni ni "Spens", pa čak ni "Lisje".

Novosadski GSP je preduzeće koje po broju tužbi ima najviše posla sa sugrađanima, pokazala je provera "Blica", jer se u ovoj godini vodilo blizu stotinu sporova po osnovi naknade štete, a isplaćene su milionske sume. Šef pravne službe gradskog prevoznika David Keravica navodi da je, stupanjem na snagu novog Zakona o osiguranju, većina poslova prepuštena osiguravajućim društvima, a pošto su svi putnici osigurani, prilikom sudskog potraživanja odštete putnici koji se povrede u autobusu upućeni su na osiguravajuće kuće. Ali, nekada putnici nisu zadovoljni odštetnim iznosom, pa se priča prenese na sud.
- Pošto se radi o velikom broju sporova koji traju i po nekoliko godina, teško je dati ocenu o pravom broju tužbi. Ali, radi se o više desetina na godišnjem nivou. Veliki broj njih završi se u korist putnika. Evo, nedavno je putnik koji se povredio, jer je pao zbog naglog kočenja autobusa dobio odštetu od 130.000 dinara - priča Keravica.
Tužbe protiv "Gradskog zelenila" je u ovoj godini podnelo devetoro Novosađana. Uglavnom zbog štete izazvane padom granja.
- Ako komisija utvrdi da "Gradsko zelenilo" snosi krivicu za štetu, nju nadoknađuje preduzeće, a ako je u pitanju viša sila, onda osiguravajuća kompanija. Na osnovu presuda, preduzeće je ove godine isplatilo oko 800.000 dinara - kaže Ivan Nožinić, portparol "Zelenila".
Veliki broj tužbi stigao je i u "Put" zbog oštećenja vozila na lošim putevima ili posle propadanja u šahtove.
- Protiv "Puta" je u ovoj godini podneto 25 tužbi. Od početka godine preduzeće je isplatilo 5.030.270 dinara odštete - navodi portparolka Jelena Stojsavljević.
Zbog oštećenja vozila ili povreda pešaka nakon upadanja u šaht tužbe stižu i "Vodovodu", ali u ovom preduzeću napominju da su one retke.
- Dešava se i da graðani smatraju da su havarije ili naše ekipe pri intervencijama na njihovom otklanjanju naneli štetu na njihovoj imovini, pa pokreæu sporove za nadoknadu - istièu u "Vodovodu". Građani dobijaju polovinu tih sporova.
Otvoreni šaht ove godine izbio je novac iz sa računa "Parking servisa".
- Jedini spor protiv našeg preduzeća pokrenula je sugrađanka koja je doživela povredu na parkingu i on je rešen u njenu korist. Ona je na Trgu galerija, uveče, nakon izlaska iz kola upala u otvoreni šaht. Pošto je bila na parkingu, tužila je naše preduzeće i dobila spor - rekao je Radovan Jeknić, portparol "Parking servisa", ali nije precizirao odštetnu sumu.
Dvoje sugrađana tužilo je i "Spens" za nadoknade štete, ali nam je iz ovog preduzeća ostao uskraćen odgovor o razlozima i iznosu odštetnog zahteva. Iznenađujući podaci saopšteni su iz JKP "Informatike", protiv kog, prema podacima pravne službe, ove godine nije pokrenuta ni jedna tužba, iako ovo preduzeće svaka tri meseca u proseku šalje više hiljada sugrađana pred sud zbog neplaćenih računa. I u "Novosadskoj toplani" navode da se u ovoj godini nisu susreli sa tužbama korisnika.


Porodice tuže „Lisje“ za nanet duševni bol
Na sudu su se ove godine našli i zaposleni u „Lisju“ i to zbog reklamacija na pogrebne usluge, a samim tim i pretrpljeni duševni bol porodice preminulog.
- Razlozi za tužbe protiv „Lisja“ su krajnje banalni. Ili nisu zadovoljni dimenzijama rake, ili ceremonijom sahrane. Od pet tužbi, od kako sam došao na mesto direktora, dve su, nažalost, završene u korist tužioca, iako po mom dubokom uverenju nije utvrđena krivica. U svakom slučaju, odštete su od 200.000 do 500.000 dinara. Recimo, tužila nas je porodica pokojnika jer je vozilo koje nosi sanduk otišlo ispred rake kako bi moglo lakše da priđe mestu pokopa, a oni su to protumačili kao da smo hteli da pokojnika sahranimo na pogrešnom mestu - kaže Srboljub Bubnjević, direktor „Lisja“.

Нема коментара: