brojač poseta

уторак, 20. октобар 2009.

Izbegnut kolaps!

Velike gužve nastajale su na trasi kojom je juče prolazio predsednik Rusije Dmitrij Medvedev, dok se u ostalim delovima grada njegov dolazak nije osetio. Pojedini delovi grada potpuno zatvoreni za saobraćaj, zabranjen bio i prolaz pešacima

I pored toga što su pojedine gradske ulice juče bile potpuno zatvorene većih zastoja i gužvi u saobraćaju ipak nije bilo. Iako se očekivalo da će preduzete mere bezbednosti zbog posete predsednika Rusije Dmitrija Medvedeva izazvati veće probleme u saobraćaju to se ipak nije dogodilo, pa građani uglavnom nisu kasnili na posao niti predugo čekali gradski prevoz. Manje nevolje imali su samo oni koji nisu pratili uputstva saopštavana putem medija.

Sve gradske službe i komunalna preduzeća dobro su obavile svoj posao. Pojedine trase gradskog prevoza bile su preusmerene, a izmešteno je i nekoliko parkirališta. Najveće gužve nastajale su na trasi kojom je predsednik prolazio, dok se u ostalim delovima grada njegov dolazak nije osetio. Sugrađani koji bi se zatekli u blizini destinacije kojom je prolazila delegacija, morali su da budu strpljivi jer je u tim trenutcima bio zabranjen prolazak i pešacima.

Čekali u parku

- Izašla sam sa posla iz zgrade NIS-a, kada su nas policajci odgurali u park preko puta hotela "Hajat". Sedimo ovde više od pola sata i ne smemo da se krećemo ni levo, ni desno. Jednom stanovniku obližnje zgrade nisu dali da baci smeće u kontejner. Rekli su nam da je to naređenje i da nemaju informaciju koliko ćemo morati da čekamo - priča sugrađanka Dubravka Todorović, koja je juče oko 17 časova sa posla krenula kući u Batajnicu.

ISPUNILI BEZBEDNOSNE USLOVE

Tokom jučerašnjeg dana neke od garaža i parkirališta bili su zatvoreni.i garaža, pa su građani morali da koriste alternativna parkirališta.

- Celokupan kolektiv radio je na terenu, kako bi raščistili trasu kojom prolazi predsednik Medvedev. Radili smo celu prethodnu noć kako bi ispoštovali sve bezbedonosne uslove koji su od nas traženi. Sve je funkcionisalo idealno, jer smo uspeli da raščistimo teren. Drago nam je da se Beograd pokazao kao dobar domaćin koji ume i zna da dočeka gosta - rekao je direktor Sektora za parkirališta JKP "Parking Servis" Nikola Marjanović.

On je podsetio da su sva parkirališta radila normalno, osim onih koja su se našla na trasi kretanja predsednika Medvedeva.

U skladu sa merama bezbednosti predviđenim međunarodnim propisima u širem centru Beograda mogao se videti veliki broj pripadnika policije, ali je ipak većina sugrađana bila zadovoljna kako se život u Beogradu juče odvijao.

- Putovala sam odlično. Bila sam na Voždovcu kod zubara, a stanujem kod Gradske bolnice na Zvezdari. I sama se čudim kako sam brzo stigla, jer svi najavljuju potpuni zastoj saobraćaja. Muž će da se iznenadi kada vidi da sam se tako rano vratila - priča penzionerka Slobodanka Petrović.

U okviru posebnog režima saobraćaja pojedine linije javnog gradskog prevoza bile su preusmerene, a polasci pomereni na najbliže alternativne stanice. Oko 11 sati, kada je predsednikov avion sleteo na Surčinski aerodrom saobraćaj u ovom delu prestonice bio je zaustavljen.

Za saobraćaj su bile zatvorene ulica kralja Milana, Nemanjina, kao i više saobraćajnica u centru Beograda koje vode prema Ulici kneza Miloša. U centralnim gradskim ulicama bile su istaknute zastave Srbije i Ruske Federacije, a grupe građana čekale su predsednika Ruske Federacije duž ovih ulica.

Izbegnut kolaps

- Na beogradskim ulicama nalazi se 1227 vozila Gradskog saobraćajnog preduzeća. Od toga 111 tramvaja, 81 trolejbus i 1029 autobusa - istakao je juče dežurni dispečer GSP-a Slobodan Vučenović.

Trolejbuski saobraćaj bio je zaustavljen u Ulici kneza Miloša i Ulici kralja Milana, tako da linije 40 i 41 nisu saobraćale, trolejbusi sa linije 40 koji su bili u Čingrinoj ulici prebačeni su na liniju 28. Tramvajski saobraćaj bio je zaustavljen u Bulevaru kralja Aleksandra, dok su tramvaji 2, 7, 9 i 10 iz pravca Banjice saobraćali samo do Slavije.

Do podneva bio je zaustavljen saobraćaj od zgrade BIGZ-a prema centru grada, kao i Ruzveltova ulica. Za vozila i pešake bio je zatvoren i Trg Nikole Pašića, dok su pravila zabrane vožnje neko vreme važila i za Bulevar kralja Aleksandra. Uprkos brojnim izmenama u glavnom gradu juče nije bilo saobraćajnog kolapsa, a putnici su ubrzo shvatili kako i kojim prečicama da dođu do kuće ili posla.

KAKO STE STIGLI DO POSLA?

Nemanja Nikolić, student

- Veći deo puta išao sam peške, jer mi je fakultet blizu. Ranije sam krenuo, jer sam prvo išao do studentske menze na doručak. Izbegavao sam gradski prevoz jer nisam, znao koje su ulice blokirane.

Nojko Krstovski, poljoprivrednik

- Nije bilo gužve i sasvim sam dobro stigao na Dorćol. Živim u Padinskoj Skeli, pa sam putovao prigradskim autobusom, koji nisam dugo čekao. Danas sam imao slobodan dan, pa sam iskoristio vreme da odem do zubara na Dorćolu.

Jermina Nikolić, penzionerka

- Nisam dugo čekala prevoz. Putujem sa Karaburme i ne žurim puno, pa sam se iznenadila kako sam brzo stigla. Znam da je gužva u vreme kada ljudi putuju do posla, pa se trudim da krenem posle toga.

Dragan Manasijević, trgovac

- Da bih izbegao gužvu krenuo sam znatno ranije, još pre devet časova. Koristio sam kraće relacije pa nisam mnogo čekao. Pratio sam obaveštenja na televiziji koje ulice su kritične i kuda je najbolje ići.

Jelena Gojičević, student

- Odlično sam putovala od autokomande do Više turističke škole, koju studiram. Gradski prevoz nije nikad bolje funkcionisao. Išla sam tramvajem koji mi je brzo došao i u njemu uopšte nije bilo gužve.

Mirjana Nadžifejzović, medicinska sestra

- Hvala bogu da nije gužva, jako sam brzo stigla iz Mirjeva do grada. Iznenadila sam se da ni u Poštanskoj štedionici nije bilo ni 15 ljudi, a obično su ogromni redovi. Krenula sam do Trga Republike i da bih izbegla gužvu mislim da je najsigurnije da idem peške.

Нема коментара: