brojač poseta

четвртак, 13. август 2009.

Smrt na dva točka!

Dvanaest osoba poginulo je za deset dana u saobraćajnim nesrećama u kojima su učestvovali motociklisti. Broj udesa svake godine sve veći jer ima sve više motora na ulicama

Smrt na dva točka!

Od početka avgusta na srpskim putevima u udesima u kojima su učestvovali motociklisti poginulo je dvanaest osoba! Motoristi su se sudarali međusobno, sa pešacima, kolima, izletali sa puta, najčešće vozeći daleko iznad dozvoljene brzine. Broj tragičnih udesa u kojima učestvuju motociklisti svake godine je sve veći jer se broj motora na srpskim putevima neprestano povećava.

Prema rečima stručnjaka, do saobraćajnih nesreća sa dvotočkašima uglavnom dolazi jer većina motorista olako shvata brzinu, a pešaci, biciklisti i drugi vozači najčešće nisu svesni koliko brzo motor može da razvuče do „stotke" i preko.

U policiji kažu da se udesi motociklista događaju podjednako i na otvorenom putu i u naseljima.

- Situacija sa motoristima svake godine postaje sve alarmantnija. Koliko ljudi neozbiljno shvataju motore, najbolje pokazuje slučaj iz Ivanjice, gde je Miroljub Đurčić (43) na motor sa četiri točka, kvadricikl, stavio svoje troje dece da ih provoza, a onda udario u banderu. Sedmogodišnji mališan je na licu mesta poginuo, dok su njegov otac, brat i sestra povređeni - navode u policiji.

Prevelika brzina motociklista glavni je uzrok tragedija, ali takođe i nepažnja drugih učesnika u saobraćaju.

- Brza vožnja, odnosno divljanje, najčešći je uzrok izletanja motorista van puta. Tako je kod Aleksinca poginuo Dalibor Stojanović (30), koji je bio suvozač na „jamahi", kojom je upravljao Zvonko Janković (42). Kod Ražnja je nastradao šesnaestogodišnjak, koji je „suzukijem" izleteo van puta. Da nije samo otvoreni put opasan dokazuje najbolje nesreća od utorka u Beogradu kod Belog dvora, kada se Veselin Milatović (47) u punoj brzini zakucao u banderu i poginuo. U selu Grabovac kod Obrenovca čeono su se sudarili „kavasaki" i skuter, a obojica motociklista su poginula - objašnjavaju u policiji.

Nepoštovanje prvenstva prolaza takođe je jedan od čestih uzroka tragedija.

- Početkom meseca imali smo udes kod Žabara, kada je motorista u punoj brzini naleteo na pešaka koji je prelazio ulicu. Četiri osobe poginule su jer su vozila presekla put motoru u punoj brzini. Imali smo slučaj na putu Batočina - Jagodina, gde su poginuli motorista i biciklista, jer je biciklista skretao ulevo. U Loznici je motorista nastradao kada mu je „sitroen" preprečio put, a ista stvar se dogodila i u Kraljevu - kažu u saobraćajnoj policiji.

Damir Okanović, Komitet za bezbednost u saobraćaju

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost u saobraćaju kaže da je jako teško uticati na „zagrižene motoriste da ne voze sa gasom do daske".

- Postoje dve grupe motorista. Oni kojima motor služi kao prevozno sredstvo da dođu, recimo, do posla, i oni mahom voze skutere, a drugu grupu čine adrenalinski zavisnici, kojima je uživanje i uzbuđenje u brzini osnovni cilj vožnje motorom. Na ovakve vozače je jako teško uticati da voze manjom brzinom - rekao je Okanović, i dodao:

- Na njih se jedino može uticati edukacijom, ali i strogim kaznama. Međutim, da bi se situacija u budućnosti popravila, potrebno je pre svega raditi sa novim generacijama motociklista, a efekat će imati i novi zakon o saobraćaju, koji predviđa kompletnu obuku za vožnju motorom.

Radovan Stanojević iz bajker kluba „Gedža", koji ima 40 godina iskustva u vožnji dvotočkaša, kaže da mlađi motoristi treba samo da razmišljaju o vožnji dok su na motoru, a ne da razgovaraju mobilnim telefonima ili gledaju sa strane.

- Mlađim motoristima jedino mogu da savetujem da kada sednu na motor, razmišljaju isključivo o vožnji i da voze tako da gledaju i onaj deseti automobil ispred sebe. Znači, nema neke nauke, samo razmišljanje i bez divljanja, a ako neko hoće da vozi brzo, neka izađe na autoput i tamo vozi, a ne da divlja u gradu - kaže Stanojević.

fakti

n 2. avgust - Ljubiša Stojilović vozeći „suzuki" u selu Porodin kod Žabara naleteo na pešaka Božidara Strajinovića (54). Poginuli i motorista i pešak

n 3. avgust - Veljko Đuričić (7) iz Ivanjice poginuo kada ga je otac, zajedno sa bratom i sestrom, stavio na kvadricikl da ih provoza. Vozilo udarilo u banderu

n 3. avgust - Dalibor Stojanović (30) poginuo kada je „jamaha" na kojoj je bio suvozač izletela van puta. Udes se dogodio u selu Prćilovac kod Aleksinca

n 8. avgust - A. A. (16) poginuo kada je vozeći „suzuki" izleteo van puta u selu Smilovo kod Ražnja

n 9. avgust - Vladan Radosavljević (27) „jamahom" udario u bicikl na kome je bio Zoran Stefanović (42). Poginula su obojica. Udes se dogodio kod Batočine

n 10. avgust - U čeonom sudaru dva motora u selu Grabovac kod Obrenovca poginuli Petar Sinđelić (21) i Milenko Živković (69)

n 10. avgust - U Urgentnom centru preminuo M. Vranković (24), koji se skuterom zakucao u „sitroen" koji mu je isekao put. Saobraćajka se dogodila u centru Loznice

n 11. avgust - Veselin Milatović (47) poginuo kada se „kavasakijem" zakucao u banderu u blizini Belog dvora u Beogradu

n 11. avgust - Dejan B. (32) poginuo kada se motorom zakucao u vozilo koje mu je preprečilo put. Tragedija se dogodila u Kraljevu, a vozač koji je kriv za udes je uhapšen

Нема коментара: