brojač poseta

понедељак, 17. август 2009.

Konj zaklan zbog svađe

Na ovoj planini razbuktao se pravi rat između vlasnika konja za iznajmljivanje turistima

Konj zaklan zbog svađe

Bestijalno... Konj Rubin nađen preklan na livadi i sa više rana po telu

Na Zlatiboru se ovog leta vodi pravi rat između vlasnika konja za jahanje koji se iznajmljuju turistima. Zategnuta situacija kulminirala je juče kada je na livadi nađen zverski ubijen konj Rubin. Njegov vlasnik Milenko Ristanović kaže da je sada uplašen i za bezbednost svoje porodice.

- Na konju Rubinu ima više ubodnih rana s jedne i druge strane leđa, a i rez dug oko 30 do 40 centimetara od lopatice do vrata. Na leđima ima još nekih rezova i više ubojnih rana. Naložio sam da se konj zakopa ili odnese u rezervat „Uvac" za ishranu belih orlova - rekao je veterinarski inspektor Žarko Mandić.

Šokiran vlasnik

Vlasnik konja Milenko Ristanović ostao je šokiran kada mu je četrnaestogodišnji sin Rade juče ujutru javio da je našao zaklanog njihovog konja Rubina. Leš konja nađen je usred livade, stotinak metara od magistralnog puta ka Novoj Varoši na Vodicama, sa pet ubodnih rana po celom telu, više ubojnih rana i, što je zapanjujuće, sa velikim rezom preko vrata.

- Ne mogu da verujem kakvi su to ljudi koji mogu da ovako muče i zakolju konja. Ovo je osveta ljudi koji ne mogu da trpe konkurenciju u iznajmljivanju konja za jahanje na Zlatiboru. To je upozorenje meni i mojoj porodici, a sledeći na redu smo moj sin Rade ili ja - kaže Milenko Ristović Mišo, vlasnik konja.

Iznajmljivanje konja dobar posao

Vlasnici konja za iznajmljivanje turistima tvrde da zarade samo toliko da bi preživeli, ali turisti navode da su cene velike.

- Van sezone jedan krug jahanja od 15 do 20 minuta iznosi 200 do 300 dinara. U sezoni su cene veće, oko 500 dinara - kaže vlasnik „Zove" Sreten Bukvić.

Ali, turisti ističu da su vožnje čezama plaćali oko 1.000 dinara na sat, dok su za 15 minuta jahanja konja plaćali i više od 500 dinara.

On kaže da je konj nestao pre dva dana s livade na državnom zemljištu.

- Konj je bio vezan na livadi sa još dva konja. Video sam radnike Poljoprivrednog kombinata „Zlatibor" kako mi odvode konja, ali nisam reagovao. Mislio sam da će ga ubrzo vratiti. Ali sin Rade juče ujutru, kada je izašao u šetnju s psom, našao je zaklanog konja tri-četiri kilometra od kuće. Bio je to moj najbolji konj. Imao je tri godine, a vredeo je oko 1.500 evra - kaže Mišo.

Ristanović je odmah obavestio policiju, koja je izvršila uviđaj.

Njegov sin Rade, kaže da su ga više puta presretala dva-tri čoveka koja ne dozvoljavaju da se jaše preko jedne velike parcele.

- Konj pravi krug po Zlatiboru i, kada naiđem na tu parcelu preko koje treba da se pređe, iskoče dva-tri čoveka i počnu da prete i traže da im platimo prolaz. Kada sam video zaklanog Rubina, nisam mogao da verujem svojim očima. Mnogo sam ga voleo. Bio je miran konj, nikada nikog nije udario, mogao je svako da mu priđe - kaže Rade.

Da ima pretnji i reketiranja, potvrđuju i Bogdan Milinković i Sreten Bukvić, koji takođe iznajmljuju konje.

- Na Zlatiboru ima nas sedam-osam koji iznajmljujemo konje turistima. Meni su ti ljudi tražili 100 evra da bi jedini moj konj prešao preko livade - objašnjava Milinković, student veterine, koji se, kaže, ovim poslom bavi iz hobija.

Zategnuta situacija

Sreten Bukvić, vlasnik ranča „Zova", koji ima sedam konja, navodi da su odnosi između vlasnika konja jako zategnuti.

- Kada moji konji krenu preko te livade, izlete dvojica-trojica i počnu da prete. Udaraju pesnicom u šake, guraju u leđa i traže da platim od 40.000 do 50.000 dinara za prolaz. Na Zlatiboru je zavladala „konjska mafija" - kaže Bukvić. Mišo Ristanović se nadovezuje da konje napasa na državnom zemljištu, a ne na parcelama braće Aćimović, koji, kaže, smatraju da je sve njihovo. Radisav Aćimović je inače vlasnik PK „Zlatibor".

- Moj otac je 30 godina imao farmu, a onda sam je pre devet godina ja preuzeo. Ne znam zašto Aćimovići ne dozvoljavaju da napasamo konje na državnoj parceli. Tu ima trave da se napasa 10.000 konja i da je ostane - dodao je Ristanović.

Većinski vlasnik PK „Zlatibor" Radisav Aćimović kaže da je juče oko podneva saznao da je ubijen konj na Zlatiboru.

- Lažu kad kažu da je zemlja preko koje jašu konji državna. Ja imam ugovor u opštini Čajetina na korišćenje te parcele. Moram da dodam i to da je pre mesec dana pored puta nađen mrtav moj konj, a pre nekoliko dana ždrebe mi je isečeno po stomaku. Juče ujutru je hramalo pet mojih konja. Ko je odgovoran za to? Ja sam sve stekao svojim rukama, imam 100 radnika i 500 kooperanata - kaže Aćimović.

Нема коментара: