brojač poseta

петак, 03. јул 2009.

Udar na divlje taksiste

Inspekcija za šest meseci isključila iz saobraćaja 238 vozila i privremeno oduzela 13. Predloženo i izricanje mere trajnog oduzimanja

Gradski saobraćajni inspektori, u saradnji sa saobraćajnom policijom, rešili su da sve "divlje" taksiste u Beogradu sklone sa ulica.

U "Beotaksiju" zadovoljni akcijom

Milivoje Armuš, predsednik "Beotaksija", kaže za Press da je veoma zadovoljan radom inspekcijskih službi i borbom svojih kolega kako bi rešili ovaj višegodišnji problem.

- Pordžavamo borbu protiv nelegalnih taksista. Njima bi trebalo trajno oduzimati vozila kako bi im se stavilo do znanja da ne mogu da se bave tim poslom bez taksi dozvole. Problem je što nelegalni taksisti automobile nemaju na "svoje ime" i ne mogu da im oduzmu vozilo. Nadam se da će gradske službe i tu naći rešenje i stati im konačno na put - objašnjava Armuš.

Prema njegovim rečima, svi legalni taksisti sarađuju i prijavljuju inspekciji nelegalne "kolege" gde god ih vide.

- Naši taksisti žele da sačuvaju svoje radno mesto i bore se za svoj posao. Svi smo zajedno u ovoj borbi protiv nelegalnih taksista kako bi Beograđanima priuštili što bolji i kvalitetniji taksi prevoz - rekao je Armuš.

Inspektori odeljenja za drumski prevoz, radi sprečavanja nelegalnog taksi prevoza u prestonici, u periodu od decembra do kraja juna ove godine, primenom zakona o prevozu i drumskom saobraćaju, privremeno do pravosnažne sudske odluke oduzeli su 13 vozila.

Strogo pridržavanje novog Zakona o taksi prevozu, po kome vozila "divljaka" mogu biti zaplenjena u trajno vlasništvo, doprinelo je da ovih taksista bude sve manje.

Novčane kazne

Gorjana Obrenović, sekretar za inspekcijske poslove, kaže za Press da će se kontrola i dalje intezivno nastaviti, u saradnji sa saobraćajnom policijom, i to u tri smene, dva do tri puta radnim danom i vikendom.

- U periodu od 15. decembra prošle do 28. juna ove godine, inspektori su iz saobraćaja isključili još 238 taksi vozila koji su delatnost obavljali suprotno zakonu i podneli su zahteve sudijama za prekršaje sa predlogom za izricanje novčane kazne.

U slučajevima gde je vozilo privremeno oduzeto, predloženo je za izricanje zaštitne mere trajnog oduzimanja vozila. U tom periodu oduzeta su 13 vozila zatečenih u obavljanju nelegalnog taksi prevoza - objašnjava Obrenovićka.

Prema njenim rečima, najnoviji problem koji se javio pri oduzimanju vozila od vlasnika je da zatečeni prekršioci naknadno dostavljaju kupoprodajne ugovore antidatirane u odnosu na datum inspekcijske kontrole, kako bi dokazali da u momentu oduzimanja vozila nisu bili vlasnici istih.

- Prema tumačenju određenih sudija za prekršaje, ovo može uticati na dalji tok postupka u smislu uvažavanja tih ugovora kao validnih dokumenata.

Ovim bi se ponovo ogroman rad na terenu obesmislio i doprineo uvećanju troškova koji se plaćaju za ležarinu. U slučajevima gde su ugovori sačinjeni posredovanjem agencija, zbog sumnje da su fiktivni, predmete smo ustupili tržišnoj inspekciji - rekla je Obrenovićka.

Prodaja vozila

Na osnovu svojevremeno podnetih prijava gradskom sudiji za prekršaje u ovoj oblasti, pravosnažnim odlukama sudije za prekršaje izrečene su mere trajnog oduzimanja 10 vozila, i to jedan kamion i 9 putničkih automobila.

Fakti

- Protiv nelegalnih taksista su napisane prekršajne prijave, a vozila im neće biti vraćena dok se ne završi prekršajni postupak

- Inspekcijske službe u porteklih šest meseci oduzele su 13 vozila, a 238 taksi vozila su isključili iz saobraćaja

- Strogo pridržavanje novog Zakona o taksi prevozu, po kome vozila "divljaka" mogu biti zaplenjena u trajno vlasništvo, doprinelo je da ovih taksista bude sve manje

Dalja sudbina ovih vozila rešiće se prodajom, davanjem na korišćenje gradskim organima ili u humanitarne svrhe, prema potrebama i prioritetima, u duhu odredbi zakona o prekršajima.

Zanimljivo je da od 2006. godine do danas, troškovi ležarine, za oduzeta vozila, koja su plaćeni JKP "Parking servis", iznose blizu 25 miliona dinara, s tim što još nisu okončani svi predmeti u prekršajnom postupku.

Нема коментара: