brojač poseta

уторак, 28. јул 2009.

Pacovi ulaze u kuće!

Prazni placevi na Zvezdari puni miševa, pasa lutalica i zmija. U ulici Duška Radovića vlasnici ne održavaju parcele zarasle u travu i korov

pacovi

Pravo leglo... Šipražje u ulici Duška Radovića vrvi od pacova i insekata

Napuštene placeve u ulici Duška Radovića naselili su miševi i zmije, koji s vremena na vreme prelaze u komšijska dvorišta. Nesrećne komšije ne znaju kako da se bore protiv ovih nezvanih gostiju, dok u Sekretarijatu za imovinsko-pravne poslove kažu da nema rešenja jer su vlasnici zapuštenih parcela privatna lica.

Građane Zvezdare koji žive između ulica Duška Radovića i Milana Rakića poslednjih nekoliko meseci neprestano uznemiravaju pacovi, psi lutalice, ali i brojni gmizavci i insekti. Naime, parcele na kojima je pre više godina otpočeta gradnja sada su napuštene. Polusagrađeni objekti stoje, trava i korov na placu rastu, a ovde su našle utočište različite vrste životinja.

Opasan gost pred vratima

Jedan od stanovnika ove ulice, Ivan S., kada je krenuo na posao ispred vrata je zatekao zmiju.
- Nije mi bilo neobično jer ih redovno „srećem" i na ulici. Nisam se uplašio, ja sam dete sa sela i znam da one nisu opasne. Neće one da ujedu, ali deca to ne znaju, pa vrište - priča hrabro Ivan.

Borba sa glodarima

- Stvarno ne znam kako da se borim sa ovim! Pacovi mi šetaju po dvorištu, čak mi je i u kuću jedan ušao. Čitavu noć sam ga hvatala da ga izbacim, a pri tom se plašim glodara. Kako prozor da otvorim po ovim žegama, kada ne znam šta mogu da zateknem u sobi u toku noći? Ulicama šetaju čopori pasa koji su se nastanili u tim građevinama, a i buba je sve više - priča Branka Ćorić, koja živi u ulici Milana Rakića.
U Sekretarijatu za imovinsko-pravne poslove kažu da, ukoliko su u pitanju privatni posedi, vlasnicima niko ništa ne može.
- Sadašnji zakon je takav da oni na svojoj parceli mogu da rade šta hoće, jer to je njihovo. Nažalost komšije ispaštaju zbog nečije nesavesnosti, ali ne mogu javne komunalne službe uređivati privatna dvorišta. Novi zakon je u pripremi, pa će se možda naći klauzula kojom bi i ovakvi slučajevi mogli da budu rešeni. Trenutno je nemoguće bilo šta uraditi jer ne možete nekom oduzeti nešto što je u njegovom vlasništvu. S druge strane, ne možete ni da naterate čoveka da uređuje svoje dvorište - ističe sekretar za imovinsko-pravne poslove i građevinsku inspekciju Petar Živanović.
Stanovnici ovih ulica kažu da su vlasnici zapuštenih placeva uglavnom u inostranstvu i da ne dolaze da obiđu svoju parcelu. Oni ne smeju da poseku korov jer, kako kažu, ipak je to privatan posed. Retki su oni koji su spremni da tuže nemarne komšije.

Zaštita mišomorom

- Pronašao sam u dvorištu pre neki dan mrtvog pacova. Pokupio sam ga i bacio, nisam nikome prijavio jer sam video da je otrovan. Komšije posipaju mišomor kako bi se zaštitili. Ja uređujem svoje dvorište i trudim se da mi bude čisto, ali ne mogu nikoga naterati da vodi računa o svojoj imovini. Čak i ne znam ko je vlasnik placa do mog, čovek valjda živi negde u inostranstvu - priča Jovan Gobeljić, vlasnik staračkog doma „Viva orhideja", koji posebno proverava deo doma oko mrtvačnice jer bi tu glodari mogli da dođu.
U ovom delu naselja Zvezdara, gde su uglavnom zidane kuće, ima dosta zelenih površina koje zvrje prazne i napuštene. Pored glodara i drugih životinja, ogromni žbunovi zatrpani su i kesama za smeće, starim stvarima i zarđalim ostacima kućne tehnike. Kako se čini, slika se još dugo neće promeniti jer nemamo zakon koji će probuditi savest vlasnika parcela.

Нема коментара: