brojač poseta

среда, 22. јул 2009.

Nelegalni prevoznici zatiru legalne

Divlji taksisti u Kragujevcu doveli do toga da „Autosaobraćaj" na nekim linijama prodaje čak upola manje karata, čime mu nanose štetu od dva miliona evra godišnje. Preti gašenje autobuskih linija ka nekim selima

Putnike odvukli nelegalni prevoznici

Autobus gotovo prazan... Putnike odvukli nelegalni prevoznici

Nelegalni taksisti, koji prevoze Kragujevčane ka okolnim selima i varošima, smanjili su za trećinu, a na nekim linijama i prepolovili broj karata „Autosaobraćaju", legalnom prevozniku.

Vlasnici automobila i kombija putnike voze po ceni autobuske karte. Smanjena prodaja karata „Autosabraćaju" nanosi gubitak od dva miliona evra godišnje.

Meštani okolnih sela suočavaju se sa najavama da bi „Autosaobraćaj" mogao da im ukine linije na kojima im se više ne isplati da voze. Sindikati ove firme najavljuju blokade ulaza u grad tvrdeći da ih država, blagom kaznenom politikom, ne štiti od nelegalne konkurencije.

Parkiraju kraj trafika

Na autobuskoj stanici u naselju Pivara, na izlazu iz Kragujevca ka selima na putu ka Jagodini, rade trojica prevoznika koja stižu na stanicu pet minuta pre autobusa. Parkiraju gabaritne krntije, izlaze i pitaju putnike hoće li prevoz po ceni karte do sela na putu ka Jagodini. Vozila su bez ikakvih oznaka. Isti prizor i na stanicama u naselju Mala vaga na putu ka Kniću i Kraljevu, na stanici kod Medicinske škole na putu ka Gornjem Milanovcu i Topoli, te na stanici kod studentskog doma na putu za Raču. Svi nelegalni taksisti po pravilu se parkiraju kraj trafika ili hamburgerija. Ako stigne saobraćajna inspekcija, vozač kaže da je samo stao da nešto kupi.

- U Kragujevcu nije dozvoljen linijski prevoz ni za registrovane taksiste i oni ne smeju da prikupljaju putnike na autobuskim stajalištima. Neregistrovani budu kažnjeni, ali samo zbog toga što nemaju dokumentaciju, ne i zbog linijskog prevoza i sive ekonomije - kaže Dejan Đokanović, regionalni koordinator sindikata javnih saobraćajnih i komunalnih preduzeća „Nezavisnost". On kaže da je saobraćajna inspekcija nemoćna jer su kazne zanemarljivo male, a da se sa linijskim taksistima neuspešno bori samo saobraćajna policija.

Država čuva socijalni mir

- Sada ima najmanje 50 ilegalaca sa automobilima i desetak sa kombijima. Oni su shvatili da ne postoji pravna regulativa koja bi ih sprečila da rade. Tačno je da ilegalno radi sirotinja, ali ne treba država da čuva socijalni mir tako što će uništavati nas koji punimo budžet i plaćamo poreze. Ne razumem ni putnike koji ulaze u nepoznata vozila sumnjive ispravnosti, koji dopuštaju da ih voze ljudi za koje ne znaju ni da li su pijani i psihički zdravi - kaže Đokanović.

Dejan Đokanović

Đokanović: Problem u čitavoj Srbiji

U sindikatu „Autosaobraćaja" navode da nije reč o kragujevačkom lokalnom problemu, već da je slična situacija u čitavoj Srbiji gde, prema analizama sindikata „Nezavisnost", javni prevoznici godišnje gube 60 miliona evra zbog ilegalnih taksista.

- Uzrok problema nije nemoć lokalnih samouprava i saobraćajne inspekcije, već zakoni na nivou države kojima se ne suzbija siva ekonomija - kaže Dejan Đokanović iz sindikata „Nezavisnost". On najavljuje da će sindikat „Nezavisnost" narednih dana „prezentovati državnim institucijama i javnosti snimljene dokaze o radu nelegalnih taksista", koje su radnici „Autosaobraćaja" prikupljali mesecima.

Direktor „Autosaobraćaja" Jovica Suvački kaže da ovim gubi i „Ikarbus".

- Od dva miliona evra, koliko gubimo godišnje zbog nelegalnih prevoznika, mogli bismo da kupimo 20 autobusa. Gube i država i građani Srbije jer nelegalne taksiste niko ne oporezuje. Posebna je priča to što ćemo morati neke linije ka selima kao što je Pajazitovo da ukinemo, jer više nema dovoljno putnika - kaže Suvački.

Zoran Stevanović, predsednik mesne zajednice Pajazitova, kaže da su meštani suočeni sa mogućnošću da ponovo kilometrima hodaju do stanice u selu Grbice.

- Vlasnik starog kombija, penzioner, putnike je pridobio jer osim ljudi prevozi i robu koju oni nose na pijacu, a u suprotnom pravcu im dovozi džakove sa šećerom i stočnom hranom. Zbog toga bismo nas tridesetak, koji idemo na posao i đaci u školu, mogli da ostanemo bez linije. Taj nelegalni prevoznik čak i ne dolazi svaki dan, nema ga po kiši i snegu - kaže Stevanović.

Za prvih šest meseci ove godine saobraćajni inspektori su podneli 618 upravnih postupaka protiv auto-taksi prevoznika i podneli 212 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka zbog neposedovanja potrebne dokumentacije. Prilikom prvog prekršaja vozilo se isključuje iz saobraćaja na 48 sati, a ako se prekršaj ponovi, na pet dana.

Нема коментара: