brojač poseta

четвртак, 25. јун 2009.

Prva metro linija 550 miliona evra

Izgradnja prve linije lakog šinskog sistema, od Ustaničke ulice na Zvezdari do Tvorničke ulice u Zemunu, koštala bi oko 550 miliona evra, procenila je kanadska kompanija SNC „Lavalin"

metro, Beograd

Za bolji prevoz... Modernizacijom železnice protiv gužve u saobraćaju

Laki šinski sistem nezavisan od uličnog saobraćaja i finansiranje saradnjom javnog i privatnog sektora samo su neka od rešenja koja su predstavnici kanadske kompanije juče predstavili gradskim čelnicima.

Idealno rešenje za finansiranje ovog projekta bilo bi da 32 odsto troškova snosi javni, a 68 odsto privatni sektor. Prema rečima rukovodioca studije „Mogućnosti finansiranja izgradnje prve linije beogradskog metroa" Stefana Mera, srpskoj prestonici najviše odgovara laki šinski sistem.

Predstavnici kompanije SNC „Lavalin" istakli su da je Beogradu neophodan brzi šinski sistem, a da je manje bitno da li je u pitanju „laki" ili „teški" metro. Sa ovom konstatacijom složio se i gradonačelnik Dragan Đilas.

- Gradske vlasti intenzivno rade na tome da prvih rezultata, kada je reč o metrou, bude već sledeće godine. Od dileme da li izgraditi „laki" ili „teški" metro važnije je da građani dobiju moderan i funkcionalni sistem, koji bi rasteretio saobraćajne gužve u gradu - rekao je Đilas.

Članovi projektnog tima istakli su da bi prva linija metroa pokrila dobar deo gradske sredine, od Ustaničke ulice, preko centra grada do Tvorničke ulice u Zemunu. Kanadski stručnjaci su takođe istakli da je najbolje da se linija metroa ne meša sa drugim saobraćajem, kao i da se iz projekta za metro isključe troškovi pratećih radova (izgradnja podzemnih parkinga, poslovnog prostora...).

U pomenutoj studiji nisu precizirani nikakvi rokovi, ali jesu budući koraci koje treba da preduzmu gradski i republički čelnici - revizija trase i kontrola pristupa, ponovno definisanje troškova projekta, prognoza tokova putnika, kao i traganje za investitorima.

Нема коментара: