brojač poseta

понедељак, 22. јун 2009.

‘Pauka' teraju i pištoljima!

Savski venac i Stari grad rejoni u kojima „Parking servis" ima najviše posla. Vozači pretnjama pokušavaju da spreče odnošenje vozila

Parking servis, Beograd

„Kija" na dizalici... Parkiranje čak i na rezervisanom mestu

Pravdanje, ubeđivanje, žustrija komunikacija, gestikulacija, razni trikovi, ali i pretnje i potezanje pištolja samo su neke od metoda kojima se Beograđani služe kada im točkove vozila dohvate „kandže" „pauka"! Petorica momaka iz „parking patrole" u potrazi za nepropisno parkiranim vozilima svakodnevno obilaze grad, a juče im se pridružila i ekipa Pressa.

BEG „U RIKVERC"

Da se vlasnici „podignutih" automobila služe raznim trikovima tvrdi komunalni inspektor Savskog venca Milan Purković.

- Jednom prilikom je vlasnik automobila uspeo da pobegne. Vozilo se već nalazilo na „pauku", vlasnik je seo u vozilo, ubacio u rikverc i pobegao. Niko se nije pomerio, svi su samo u čudu gledali za njim - priča Milan.

Visoke temperature, noga čas na gasu, čas na kočnici i četrdesetak pređenih kilometara svakodnevica su radnika „parking patrole". Savski venac, Stari grad i Palilula rejoni su u kojima komunalna inspekcija i ekipe „Parking servisa" imaju najviše posla, dok se u opštini Vračar radi čak i u tri smene.

Redovne prepirke

„Nisam znao, nisam video!", rečenice su kojima se vlasnici nepropisno parkiranih automobila redovno brane, priča za Press Nikola Končarević, radnik „Parking servisa".

- Teško je baviti se ovim poslom. Nikad ne znamo kako će ljudi reagovati. Nekad je dovoljno da objasniš da je načinjen prekršaj, ali ima i onih koji burno reaguju. Prepiranje i verbalni konflikti redovna su reakcija, ali se meni nikad nije desilo da to pređe u nešto gore. U trenutku podizanja vozila uvek nas je četvorica, krupnije smo građe, pa je moguće da vlasnici automobila odustanu i zbog toga - smeje se Nikola.

Beograđani ne biraju gde će se parkirati: zelene površine, trotoari, pešački prelazi, mesta za invalide... Omiljene lokacije „ilegalaca" su rezervisana parking mesta kod ruske ambasade, Palate pravde i Vlade Republike Srbije.

Parking servis, Beograd

Bezobrazluk... Snimljen u prekršaju ispred ministarstava u Nemanjinoj

- Posle 15 godina u ovom poslu, znam napamet koja vozila mogu tu da se parkiraju, a koja ne. Vozila bez nalepnice, odnosno odobrenja da se tu parkiraju, nosimo! U obilazak idemo sa komunalnim inspektorima. Kada uočim vozilo koje je u prekršaju, fotografišem i šaljem u dispečerski centar, koji zatim šalje dizalicu. Inspektori takođe prave fotografiju i izveštaj. Od trenutka uočavanja vozila do podizanja mora da prođe 15 minuta - objašnjava Končarević, koji u tom trenutku uočava nepropisno parkiran crveni „kia pikanto".

Rezervisano parking mesto pripada Palati pravde, a crveni „fijat" ne poseduje nalepnicu koja bi mu opravdala parkiranje. Jedan „škljoc" fotoaparata, zapisane registarske tablice i fotografija odlaze u dispečerski centar. Dizalica JKP „Parking servisa" je na putu. Komunalni inspektor Savskog venca Milan Purković piše izveštaj. Gleda na sat. Propisanih 15 minuta je isteklo, automobil završava na dizalici. Kad se „pauku" već izgubio trag, vlasnik automobila uspaničenim pogledom traži svog ljubimca.

fakti

n Kada „pauk" odnese vozilo, vlasnik automobila za preuzimanje plaća 8.830 dinara

n Ako vlasnik nakon 72 sata ne dođe po vozilo, plaća se ležarina u iznosu od 500 dinara na dan

n Komunalni inspektori mogu da pišu i prekršaj koji ide pred sudiju za prekršaje, pa se tada plaća i mandatna kazna od 2.500 dinara

Parkirao na brzinu?!

- Kad ste ga već odneli, parkirao sam na brzinu, samo da obavim nešto! - buni se vlasnik i odlazi odmahujući rukama.

Odnošenje ovog vozila prošlo je bez incidenata, iako je, kako kaže Nikola, u blizini Palate pravde sve moguće.

- Na ovoj lokaciji mogu da rade i pištolji! Nisu ljudi raspoloženi. Ili dolaze sa nekog suđenja, ili im je neko osuđen, a mi im još odnesemo i automobil - objašnjava Končarević.

On ističe da je jedan od omiljenih trikova kojima se služe vlasnici čije je automobile podigao „pauk" i ležanje ispred točkova dizalice.

Нема коментара: