brojač poseta

недеља, 21. јун 2009.

Motori se kradu više nego ikad!

Tokom letnje sezone u Beogradu se u proseku svakog dana ukrade po jedan motocikl. Prošle godine ukradena su 172 motocikla, a u policiji očekuju da ove godine taj broj bude još veći

krađa motocikala

U Beogradu se tokom leta svaki dan ukrade po jedan motocikl! Motori se kradu u svim delovima grada, a drski lopovi ih odmah rastavljaju i prodaju u delove. Iako vlasnici dvotočkaša na razne načine pokušavaju da zaštite motocikle, ne postoji nijedan sistem zaštite koji bi sprečio krađu.

slika

Prošle godine u glavnom gradu su ukradena 172 motocikla, od kojih su 90 odsto bili skuteri do 50 kubika. Kako saznajemo u policiji, krađa dvotočkaša nije organizovana kao krađa automobila.

- Auto-mafija je drugačije organizovana jer se veliki broj vozila proda u inostranstvu. Motocikli se, međutim, odmah rastavljaju na delove i tako prodaju. To je zbog toga što postoji jako malo prodavnica s rezervnim delovima, a i mnogo je lakše tako prodati ukradene motore, naročito skutere - kaže sagovornik Pressa iz policije.

U poslednjih nekoliko godina broj motocikala u Beogradu gotovo se udvostručio. U 2008. registrovano ih je nešto iznad 7.500, ali se veruje da u glavnom gradu ima oko 9.000 motocikala.

- Motocikli su aktuelni u letnjim mesecima, zato se i najviše kradu u periodu od juna do kraja avgusta. U januaru je ukraden samo jedan, u februaru tri, a onda svaki mesec sve više. Sezona krađa je već počela i očekuje se, prema podacima od prošle godine, da u proseku nestaje po jedan motor dnevno. Motori se kradu u svim delovima grada, tako da uopšte ne znači da ako ostavite motocikl u centru, na izuzetno prometnom mestu, da ćete ga i zateći kada se vratite - kaže naš sagovornik.

krađa motocikala

Krađa na parkingu... Lopovima je potrebno nekoliko minuta da premoste zaštitu i odvezu motor

Većina novih modela motocikala ima elektronsku zaštitu, ali to ne predstavlja nikakvu posebnu garanciju od krađe.

- Motori imaju svoju fabričku zaštitu, a većina vlasnika se odlučuje na ugradnju još jedne isto takve elektronske zaštite. Motociklisti ugrađuju i posebne alarme i vezuju jedan od točkova debelim lancima s masivnim katancima. Ipak, sve to ne garantuje da motor neće biti ukraden, naročito ako vlasnik ima neku ustaljenu rutinu i svoje omiljeno mesto za ostavljanje motora - objašnjavaju u policiji.

krađa motocikala

Ne pomaže ni elektronska zaštita... Broj motocikala u Beogradu se u poslednje vreme udvostručio

Kradljivci motora obično seku lanac, zaobilaze blokadu, startuju motor i beže.

Nema osiguranja od krađe!

Ako pokušate da osigurate svog dvotočkaša od krađe, to nećete moći jer nijedna agencija ne vrši takvo osiguranje.

- Ne postoji zakon ili pravilo koje brani da neko osigura motor od krađe, ali nijedna osiguravajuća kuća neće izdati polisu koja pokriva i krađu jer se motori lako kradu i ne postoji adekvatna zaštita za njih - rekli su nam u jednoj beogradskoj agenciji.

- Pored klasičnog, brzog načina krađe, često se koriste i kombi vozila i karavani. Kradljivci bukvalno natovare motor i odvoze ga, a onda ga u nekoj garaži, šteku, na miru rastavljaju. Delovi se prodaju čak i preko oglasa, ali mahom lopovi prodaju delova vrše na preporuku - kaže sagovornik Pressa.

U Beogradu se iz godine u godinu povećava broj registrovanih motora, a samim tim i broj krađa.

- U poslednje tri godine broj registrovanih motocikala povećao se za više od 60 odsto. U 2006. godini u Beogradu je bilo 4.735 registrovanih motora, godinu kasnije već ih je bilo 6.975, da bi prošle godine bio registrovan 7.591 motor. Pretpostavljamo da će broj ukradenih motora biti veći nego prošle godine jer veći broj motocikala na ulicama automatski predstavlja povećanu tražnju i rezervnih delova, što samo znači da će biti i veći broj krađa - zaključio je na kraju naš sagovornik.

Нема коментара: