brojač poseta

субота, 02. мај 2009.

PISANJE ME ODVRATILO OD SAMOUBISTVA

Radenko Stojanović, alijas Vudu Popaj, nedavno je promovisao knjigu „Od pojasa naniže"

Vudu Popaj

Ovaj multimedijalni umetnik za Press nedelje objašnjava šta ga je motivisalo da se, posle pet muzičkih albuma, posveti pisanju knjiga.

- Sve je počelo u drugom osnovne, kad mi je stric pomogao da u sebi otkrijem talenat za pisanje. Pravili smo bunkere pod zemljom i u njima pekli kukuruz, smejali se i plakali pred umrlicama, gledali kung-fu filmove, gde je majstor u skoku iseckao pedeset golubova na komadiće. Ulica je tad, u vreme Vaskrsa, bila puna jaja i ljuski, čega danas uopšte nema. To me je inspirisalo. Ali, inspirisalo me je i to što sam sa majkom živeo po tuđim stanovima, jer je otac pravio probleme, pa smo bili po raznim lokacijama. Ta promena mesta je veoma bitna za pisca, jer on onda uvek viđa nešto novo. Sebe sam terao da svakodnevno napišem pet pesama, što me je naučilo samodisciplini. Pisanje mi je pomoglo i da ne dignem ruku na sebe kad mi je bilo najteže.

Gde ima više para, u muzici ili književnosti?

- Živim od svega što sam stvorio svojim poštenim radom, dakle bez pomoći novca, politike i klanova. Isto tako sam i veliki profesionalac, koji radi ono za šta je pozvan. Ne razmišljam da li me zovu zbog knjige, muzike ili nečeg desetog. I od književnosti može lepo da se živi, kad imate izdavača koji je za promovisanje moje knjige uradio više od nekih muzičkih izdavača. Prvu knjigu sam napisao kuvajući kafu u konzervi od mesnog nareska, a ovu drugu sad, kad imam dosta toga u izobilju, pa vi procenite koliko sam uznapredovao. Estrada je nekom majka, a nekom maćeha. Kad se rodiš, svi bi da vide tvoju prvu sliku, a kad umreš, da vide tvoju poslednju. U takvom vremenu si zvezda pet minuta, a za ostalo moraš da se boriš.

Zbog čega kažu da podsećate na glavnog junaka većine priča?

- Jer sve u knjizi ima veze sa mnom i sa mojim životom. Ja svoje ispovesti ne dajem tabloidima, već ih čuvam za knjigu i druga svoja dela. Život mi je toliko bogat događajima da još nisam uspeo da ih ovaplotim kroz sva svoja dela.

Zameraju vam što pišete samo o devedesetima...

- Oni što mi nešto zameraju bolje bi bilo da mi uplate 10.000 evra i ja ću za dva meseca da napišem knjigu po njihovom ukusu. Onaj ko me ne poznaje kao čoveka, nije pročitao moju knjigu ili preslušao disk, kako kaže moj deda - može da mi se našmrče užeglog puvanjka.

Нема коментара: