brojač poseta

субота, 02. мај 2009.

JOŠ DA DEJAN PROHODA...

Otac dečaka za čiju operaciju je osuđeni doktor Eugen Slavik tražio 300 evra nada se da posle izrečene kazne od 40 meseci robije više nijedan lekar neće tražiti pare da bi operisao dete

s

Zbog lekara u kolicima... Žarko Milošević sa sinom Dejanom

Posle presude doktoru Eugenu Slaviku (64), koji je osuđen na 40 meseci zatvora jer je tražio mito za operaciju teško obolelog Dejana Miloševića (11), dečakov otac Žarko kaže da se nada da se ovakav slučaj u Srbiji nikada više neće ponoviti.

- Meni ne treba ništa, nikakva odšteta. Samo da se više nikada ne desi da neki lekar traži novac da bi operisao dete! - kaže otac Žarko za Press.

Gnusni čin lekara

Andrija Đorđević, član Nacionalnog saveta Roma i koordinator u opštini Zvezdara, kaže da se nada da će se ovim gestom jednog Roma, polupismenog čoveka koji je imao hrabrost da slučaj prijavi policiji, smanjiti korupcija u Srbiji.

- Žarko Milošević nema nijedan razlog da laže. On je stvarno siromašan čovek i nije imao para da plati operaciju deteta. Tražiti pare od jedne bede i sirotinje za tešku operaciju deteta je gnusni čin. Ima li nešto gore i tragičnije od toga?! Iako je kazna možda blaga, zadovoljni smo, jer je jedan Rom pokrenuo jedno tako vitalno pitanje, a osuđen je jedan lekar - smatra Đorđević.

Doktor Slavik, neurohirurg Kliničkog centra Srbije, optužen je da je od Žarka Miloševića tražio 300 evra kako bi njegovom sinu operisao tumor na kičmenoj moždini, kao i 200 evra posle operacije. Sud mu je, pored zatvorske kazne, izrekao i zabranu bavljenja lekarskim pozivom od šest godina.

- Nadam se da se ovo što se desilo mom sinu Dejanu više nikada neće desiti nijednom detetu. Da je moj sin na vreme operisan, sada bi mogao da hoda, a da doktor nije zahtevao pare za operaciju, Dejan sada ne bi bio u invalidskim kolicima - priča Žarko.

Lekari su mu rekli da za malog Dejana ipak postoji nada da prohoda, ali za to je potrebno vreme. On bi na noge mogao da stane u narednih godinu dana, ako bi bio dovoljno uporan. Dečaku nije bilo svejedno kada je ponovo, na suđenju, video doktora Slavika.

- Kada mi je doktor rekao da treba nešto da se časti, tu su bili supruga i mali, i sve su čuli. Od tada ga je Dejan zamrzeo. Ma nije mogao očima da ga vidi - kaže otac.

Iako Milošević ima pravo da od doktora traži i novčanu odštetu, on kaže da to ne želi, jer mu Slavikov novac ne treba. Najvažnije mu je da mu dete prohoda, ali i to što je obelodanio kako se doktor Slavik poneo.

- Neka vidi narod šta doktori rade u ovoj državi! Sudija me je pitao da li hoću odštetu, na šta sam mu odgovorio da neću. Meni njegove pare ne trebaju. Bitno mi je samo da mi dete prohoda. Rekao sam sudiji i da ne tražim da mi doktor vrati 700 evra koje sam mu dao ranije za operaciju koju on nikada nije obavio. Ni to mi ne treba. Ništa mi ne treba od njega! Samo da mi dete ozdravi - kaže Žarko.

On se usudio da uradi ono što bi retko ko učinio. Prijavio je doktora koji mu je tražio novac za operaciju deteta. Doktor Slavik je uhapšen 8. januara ove godine i kod njega su pronađene obeležene novčanice. Inače, Žarko Milošević mu je i pre toga, 2006. godine, dao 700 evra, međutim Slavik uopšte nije operisao dečaka. Pošto se Dejanovo stanje pogoršalo krajem prošle godine i kako je bila neophodna još jedna operacija, Slavik je rekao Miloševiću da mora da donese još novca, da bi mu operisao dete. Pošto nije mogao da nabavi novac za sinovljevu operaciju, u očaju, Milošević je pokušao da se obesi, ali su ga sprečili. Posle toga je rešio da Slavika prijavi policiji.

- Za svoje dete sam spreman da poginem ako treba. Morao sam to da uradim. Prvi put sam doktoru dao pare, a kad mi je drugi put tražio novac, prijavio sam ga. Ko zna šta bi bilo treći put, da ga tad nisam prijavio? Odakle bi mu dao pare?! Radim u „Gradskoj čistoći" i od plate ne mogu da izdržavam petoro dece i plaćam struju i komunalije. Zbog toga sam u kreditima. Niko me ne pita da li moja deca imaju šta da jedu?! A on ima i stan i kuću, kao i vozni park. Kako je izjavio na sudu, plata mu je 120.000 dinara, a ja u „Čistoći" za te pare moram da radim pet meseci. On uzima još i sa strane, a posle mene su se još mnogi javili da ga prijave, jer im je tražio pare - ogorčeno priča Milošević.

Milošević dodaje da ga je doktor Slavik na sve ovo još dodatno uvredio, nazvavši ga na suđenju retardiranim.

- Rekao mi je da sam mentalno zaostao i da sam glup, ali je sud utvrdio da to nije tačno. Međutim, i pored svega toga, zadovoljan sam presudom. Oni su odlučili kako da kazne doktora i potpuno se slažem s visinom kazne koju su mu odredili - kaže Milošević.

Нема коментара: