brojač poseta

петак, 22. мај 2009.

IZ SLAVINA TEKLI CRVI

Žitelji leskovačkog naselja Belanovac tri dana su koristili vodu u kojoj su se nalazili larve i crvi. Voda je u naselju, inače, veoma često mutna

s

Prva uočila crve u vodi... Zorica Mitić ih primetila kada se zamućena voda slegla

Meštani leskovačkog prigradskog naselja Belanovce pili su tri dana vodu u kojoj su se nalazili crvi! Larve i crve Belanovčani nisu primetili odmah jer su dobro uočljivi tek kada voda malo odstoji i crvi se natalože u posudi.

slika

Gradski vodovod u ovom naselju zbog pucanja cevi nije radio nekoliko sati. Kada je kvar popravljen, prvo je potekla mutna voda. Zamućenja su povremeno nastavljena i naredna tri dana, što je dodatno otežalo građanima da uoče parazite. Međutim, kada se voda izbistrila, u nekoliko domaćinstava nastala je panika kad su videli kakvu su vodu pili.

- Nasula sam vodu u šerpu da kuvam ručak, a onda mi je zazvonio telefon. Ostavila sam šerpu sa strane i kad sam završila razgovor primetila sam da na dnu posude lelujaju neki konci. Zagledala sam bolje, a ono u vodi sitni, mali, beličasti crvići, plivaju samo tako, nisam mogla da verujem - kaže domaćica Zorica Mitić, jedna od prvih koja je primetila da s vodom nešto nije u redu.

Zorica je odmah pozvala komšije i saopštila im šta je otkrila u vodi.

- Ma, neka ide dođavola sve ovo sa tom vodom. Ja sam odmah nakon kvara primetio da nešto ima u vodi, ali sam mislio da je to neko trunje od cevi. Međutim, osetio sam i smrad na fekalije, što me je dodatno uznemirilo. Mutna voda ovde nije neko čudo, jer često nestaje, a kada je ima bar dva-tri puta dnevno je zamućena i skoro je braon boje. Dok je dobro ne ispustite neće da se izbistri - priča Miomir Mitrović.

slika2

U „Vodovodu" odbijaju da su odgovorni

U leskovačkom „Vodovodu" odbijaju svaki mogućnost da su odgovorni za pojavu crva u vodi.

- Voda iz leskovačkog vodovoda je apsolutno ispravna i sve ovo što se dešava je kvar na kućnim instalacijama ili u njihovim šahtama koje su prepune prljave vode. Ne može „Vodovod" da odgovara za cevi koje se nalaze u dvorištu ili kući i koje se ne održavaju kako treba. Naš sistem je zatvoren i to ne može da se desi - tvrdi direktor „Vodovoda" Zoran Stojanović.

Ekipe „Vodovoda" su obišle teren i uzorkovale vodu sa česmi u Belanovcu, ali niko nije želeo da objasni kako je došlo do toga da se u tom zatvorenom sistemu nađu crvi.

Većina domaćinstava u Belanovcu kupuje vodu za piće ili je toči na izvorima u okolnim selima. Ali, u ovom naselju se nalazi četvorogodišnja osnovna škola, a većina dece pije vodu sa česme.

- Ne smem ni da zamislim šta sve može da se desi za nekoliko dana ako su se deca zarazila pijuću tu vodu. Znate kako oni piju vodu, samo pritrče česmi, stave ruku ispod mlaza i nastavljaju dalje sa igrom - kaže jedan nastavnik škole.

Belanovčani koji su prvi primetili crviće u vodi prvo su pozvali Odeljenje republičke sanitarne inspekcije u Leskovcu, ali niko od inspektora nije imao vremena da se pozabavi ovim problemom.

- Kažu mi: „Na terenu smo, nemamo vreme da dođemo danas, ali gledaćemo da sutra uzmemo uzorke." Plašim se da ne bude kasno kada odluče da dođu. Svi meštani iz predostrožnosti još ranije su stavili čarape na česme, makar da malo isfiltriraju vodu - objašnjava Zorica.

U Belanovcu počinju da sumnjaju da su se crvi pojavili jer je nakon prskanja vodovodne cevi došlo do mešanja fekalija iz septičkih jama i pijaće vode.

Leskovčani godinama apeluju na nadležne da se situacija u gradskom vodovodu popravi jer su zamućenja vode svakodnevna. Pored toga, prema analizama Zavoda za javno zdravlje, građani decenijama piju vodu koja ima viška mangana i gvožđa, a protiče kroz azbestne cevi koje su kancerogene.

Нема коментара: