brojač poseta

четвртак, 12. март 2009.

Najjevtiniji automobili u Evropi prodaju se u Poljskoj

Stranci su kupili i odvezli između tri i četiri hiljade automobila, jer su u Poljskoj jeftiniji i do 5.000 evra
Najjevtiniji automobili u Evropi prodaju se u Poljskoj
Pad zlota počeo je oktobra prošle godine (Foto AFP)

Varšava, marta – Prodaja automobila u Poljskoj nastavlja rast – uprkos krizi i suprotno opštim trendovima u Evropi i svetu. Prema objašnjenjima stručnjaka, sve veći broj stranaca, naročito Nemaca, ali, takođe, Slovaka, Skandinavaca i drugih, dolazi u Poljsku i kupuje automobile jer su tu dosta jevtiniji nego u njihovim zemljama.

Zvaničnih i preciznih podataka nema (o kupcima se ne vodi posebna statistička evidencija) ali Vojćeh Dževsku iz agencije „Samar”, specijalizovane za tržište automobila, procenjuje da između 10 i 15 odsto kupljenih auta u Poljskoj odlazi u inostranstvo, to jest kupili su ih i odvezli stranci. Prošlog meseca u Poljskoj je, prema podacima „Samara”, prodato 30.200 auta. To je sedam odsto više nego u istom mesecu prošle godine, a čak 13 odsto više nego u ovogodišnjem januaru. To znači da su u februaru stranci kupili između tri i četiri i po hiljade auta. Nije baš malo...

Objašnjenja su relativno jednostavna i vezana za pad poljske valute – zlota, zbog čega su automobili za stranog kupca postali jevtiniji. Prodavci, naime, izbegavaju da cene auta automatski usklađuju s kursom, jer je u pitanju dosta veliko i perspektivno tržište na kome treba sačuvati pozicije pošto zlot neće, naravno, večito biti slab. I tako, na primer, najjevtiniji model „opel astra 1,4” u Poljskoj je sada čak za 23.000 zlota, odnosno preko 4.800 evra jevtiniji nego u Nemačkoj, a za oko četiri hiljade evra nego u Slovačkoj.

Ovih dana objavljena je dobra vest za budućnost poljske auto-industrije koja dolazi iz „Fijata”. Prema dnevniku Žečpospolita, ovaj veliki italijanski proizvođač planira proširenje kapaciteta u svojoj tvornici motora u južnopoljskom mestu Bielsko. Investicija iznosi oko 400 miliona evra, a produkcija novih tipova motora počela bi već iduće godine.

Uprkos svemu tome, u ovdašnjoj auto-industriji procenjuje se da će zbog krize biti otpušteno oko 20 000 ljudi.

Нема коментара: