brojač poseta

уторак, 10. фебруар 2009.

SVAKI KRŠ 1.000 EVRA!

Bez obzira na to koliko je automobil star i u kakvom je stanju, vlasnicima će biti omogućen popust prilikom kupovine kragujevačkog „punta"

Staro za novo.... Odvezeš „juga“ na recikliranje i dobiješ popust 1.000 evra

Staro za novo.... Odvezeš „juga" na recikliranje i dobiješ popust 1.000 evra

Zamena dotrajalih automobila za kragujevački „punto", po ceni od 5.999 evra, trebalo bi da počne u martu, a popust od 1.000 evra zagarantovan je vlasnicima svih „krševa", bez obzira na to koliko su kola stara i u kakvom su stanju.

Hrvati ispred nas

Direktorka Agencije za reciklažu Gordana Perović kaže za Press da se u Srbiji reciklira blizu 15 odsto otpada.

- U Srbiji se reciklira oko 15 odsto otpada, što znači da smo bolji od BiH, Makedonije i Crne Gore. Lošiji smo od Hrvatske i Slovenije, gde se oko 30 odsto otpada reciklira. Ove zemlje se ovim problemom bave već desetak godina i mnogo su brže usvajale zakonsku regulativu od nas. U 2003. godini u Srbiji su bila 32 registrovana preduzeća koja su se bavila reciklažom, i to pre svega metalnih sekundarnih sirovina. Broj tih firmi je u bazi Agencije za reciklažu u 2008. godini porastao na 321 - kaže Perović.

U Ministarstvu ekonomije tek treba da saopšte koja firma će preuzimati automobile za reciklažu, s čijom potvrdom će kupci „punta" imati povoljnost pri kupovini.

Državni sekretar u Ministarstvu ekonomije Nebojša Ćirić kaže za Press da će u zavisnosti od godišta i stanja vozila koje se daje u zamenu biti određivana i visina popusta, koja će iznositi najmanje 1.000 evra.

Znači, ovaj sistem zamene najviše će se isplatiti vlasnicima „krševa" čija je realna cena samo nekoliko stotina evra.

Otpis starudija

- Ideja je da svaki zainteresovani građanin reciklira svoj stari automobil, i tu mislim na automobil bilo koje marke.

Detalji programa još uvek se pripremaju u koordinaciji sa nadležnim ministarstvima i jedini uslov za dobijanje popusta od minimum 1.000 evra jeste da automobil nema ekološki motor, odnosno evro 3 standard - tvrdi Ćirić.

Sistem „staro za novo" najviše se isplati onima čiji automobil vredi samo nekoliko stotina evra... Nebojša Ćirić, državni sekretar za ekonomiju

On objašnjava da će se uskoro znati ime firme koja će preuzimati stare automobile.

- U narednim danima znaće se pojedinosti projekta. Biće određena i firma koja će raditi reciklažu starih automobila. Sada samo znamo da će morati da ima kapacitete da reciklira automobile na čitavoj teritorije Srbije i da proces reciklaže obavlja prema ekološkim standardima.

Želja nam je da, osim očuvanja životne sredine, na taj način povećamo i bezbednost u saobraćaju, jer će se stari automobili ukloniti sa puteva - smatra Ćirić.

Naš sagovornik dodaje da je prosek starosti srpskog voznog parka čak 18 godina i da će otkupljena vozila odmah ići na otpad i u preradu u sirovine koje će moći da koristi naša metalska industrija.

Krediti bez učešća

- Krajem februara krenuće kreditiranje kupovine kragujevačkih vozila. Kamata za ove kredite biće 4,5 odsto godišnje, a učešće nije neophodno. Podsetiću, klasični auto-krediti poslovnih banaka u Srbiji danas su praćeni kamatama od 12 odsto, pa naviše - kaže Ćirić.

Ozbiljan popust... Za kupovinu kragujevačkog „punta“ brojne pogodnosti

Ozbiljan popust... Za kupovinu kragujevačkog „punta" brojne pogodnosti

Prema njegovim rečima, kragujevački „punto" moći će da se kupi pod povoljnim kreditnim uslovima i bez zamene staro za novo.

- U tom slučaju građani ne dobijaju popust od 1.000 evra, tako da se ovaj sistem najviše isplati onima čiji stari automobil vredi manje od 1.000 evra - zaključuje Ćirić za Press.

Нема коментара: