brojač poseta

понедељак, 02. фебруар 2009.

NAMIRNICE ZA DUŽI ŽIVOT

Za zdrave kosti preporučuju se mleko i sir, za srce pasulj i banane, za pamćenje jaja i riba, za zube fluor iz čaja, a za prostatu paradajz

PAMCENJE

Redovna vežba i zdrava ishrana mogu značajno da produže život. Zbog toga je Britanski zavod za ishranu objavio smernice za pravilnu ishranu kojima se osigurava kvalitetniji život. Oni tako za zdrave kosti preporučuju mleko i sir, za srce pasulj i banane, a za mozak jaja i omega-3 masne kiseline iz ribe.

Pamćenje

Velik broj starijih ljudi pati od demencije i sličnih kognitivnih problema. Folna kiselina koja se nalazi u lisnatom povrću, pomorandžama i žitaricama koje se jedu za doručak, vitamin B12 koji se nalazi u peradi, jajima i mlečnim proizvodima i omega-3 masne kiseline iz ribe odlični su za mozak.

Zubi, prostata...

ZUBI, PROSTATA

Za zdrave zube potreban je fluor koji se nalazi u vodi, čaju i ribi. Likopen, koji je potreban prostati, nalazi se u paradajzu, guavi, kajsijama, lubenicama, papaji i crvenom grejpu. Za pravilno održavanje svih telesnih funkcija važno je unositi dovoljne količine namirnica koje obiluju vitaminima A i C, beta karotenom, a to ćemo sve pronaći u paradajzu, paprikama, kupusu, citrusnom voću, dinjama, tamnozelenom, žutom i narandžastom voću i povrću, kao i biljnim uljima, orašastim plodovima i semenkama.

Kosti

kosti

Osteoporoza pogađa jednu od tri žene i jednog od 12 muškaraca starijih od 55 godina. Zbog toga je od velike važnosti konzumirati namirnice bogate kalcijumom, a njega ima u mleku, jogurtu i siru, dok se vitamin K, koji je takođe jako važan za očuvanje zdravlja kostiju, nalazi u tamnozelenom lisnatom povrću. Od velikog je značaja i vitamin D, koji se nalazi u jajima i ribi, a on nas takođe štiti i od štetnog sunčevog zračenja.

Oči

OCI

Jedno od osam ljudi od 75 ispitanika ima ozbiljne probleme s vidom. Lutein i zeaksantin, koji se nalaze u kiviju, grožđu i spanaću, pomažu u zaštiti vida i očiju.

Srce

SRCE

Bolesti srca i krvnih sudova jedan su od većih uzroka smrtnosti danas. Omega-3 masne kiseline koje se nalaze u ribi i zdravije masnoće poput maslinovog ulja, vlakana iz graška, pasulja i zobi, kao i kalijum iz korenastog povrća, breskvi i banana namirnice su koje deluju blagotvorno na zdravlje srca. Pozitivne učinke na srce pokazale su i žitarice, orasi i soja. Međutim, stručnjaci ističu da je jako važno i bavljenje nekom telesnom aktivnošću, bila to šetnja ili vežbanje.

Krv

KRV

Ishrana bogata gvožđem, koje u najvećim količinama pronalazimo u džigerici, crvenom mesu, pasulju, orašastim plodovima, sušenom voću, žitaricama i lisnatom povrću, pomaže kod anemije, ali i generalno poboljšava krvnu sliku.

Нема коментара: