brojač poseta

уторак, 13. јануар 2009.

Olmert posramio Kondolizu Rajs pred Bušem

Olmert posramio Kondolizu Rajs pred Bušem
Izraelski premijer Ehud Olmert izjavio je da je njegov telefonski razgovor sa američkim predsednikom Džordžom Bušom prisilio državnu sekretarku Kondolizu Rajs da se uzdrži od glasanja u Savetu bezbednosti UN o rezoluiji za prekid vatre u pojasu Gaze, zbog čega je ostala posramljena.

Olmert je naglasio da je tražio da razgovora s Bušom samo 10 minuta uoči glasanja u SB, u prošli četvrtak, o rezoluciji kojoj se Izrael protivio.
"Kada smo videli da državni sekretar, iz razloga koje nismo sasvim svhatili, želi da glasa za reoluciju UN, ja sam tražio predsednika Buša i oni su mi rekli da u Filadelfiji drži govor. Rekao sam da ne marim, da moram da razgovaram s njim odmah", objasnio je Olmert, dodavši da Izrael nema sličnog prijatelja kao što je Buš.

"Oni su ga pozvali sa podijuma, odveli ga u drugu prostoriju i ja sam s njim razgovarao", rekao je odlazeći izraelski premijer, naglasivši da je Bušu poručio: "Ne možete glasati za tu rezoluciju".
Buš, koji 20. januara napušta Belu kuću je odvratio: "Čujte, ja ne znam ništa o tome, ja to nisam video, nije mi poznato".
Međutim, Olmert je bio uporan, istakavši: "Meni jeste, ne možete glasati za".

"Buš je dao naredbu državnom sekretaru i ona nije glasala za rezoluciju koju je skuvala, organizavala, manevrisala, birala reči za nju. Ostavljena je prilično posramljena i uzdržala se od rezolucije koju je pripremila", rekao je Olmert, aludirajući na neslaganje koje je prvobitno postajalo o nacrtu rezolcije između arapskih i zapadnih zemalja.
Četrnaest od 15 članica SB je podržalo rezoluciju, koju su i Izrael i palestinski Hamas posle odbacili, podsetila je britanska agencija Rojters. Izrael je započeo ofanzivu na Gazu 27. decembra 2008. kao odgovor na Hamasovo raketiranje gradova južnog Izraela.

Нема коментара: