brojač poseta

недеља, 18. јануар 2009.

HOĆU, MAJKA, DA BUDEM PEVALJKA!

Da biste postali estradna zvezda u Srbiji, potrebno je puno para, puno dara, ponajviše sreće. Press istražuje koji je najbrži i najsigurniji put da snove pretvorite u stvarnost. Pod uslovom da vam tako nešto može iko garantovati

Vesna Vukelić Vendi

E, tako se zarađuju pare... Vesna Vukelić Vendi ne bira sredstva

Prodaš kravu - snimiš ploču! Teško. Međutim, ako uz kravu dodaš i jednu njivu, to je već nešto. Možda i za cele dve pesme. Nažalost, sve je to bilo nedovoljno da jedna Daca iz sela Zabit, kojoj je, uzgred, neko rekao da baš zna da peva, snimi svoj prvenac. Srećom, Daca nije odustala. Pogotovo kada je na jednoj žurki oduševila pijane drugare kojima je otpevala omiljenu numeru. Odlučila je da pošto-poto postane zvezda i na tom putu je ništa nije moglo pokolebati.

Vesna Vukelić Vendi

Brzo se pročulo za Dacu, pa ju je gazda Moša iz lokalne kafane pozvao da zabavi i njegove goste. Dacin dekolte nije bio gadljiv na bakšiš, a među lokalnim pijanicama se našao i jedan tonac s lokalnog radija. Obećao je Daci da će joj pomoći i povezati je s kolegama iz velegrada, ali da će to i koštati! Nakupila Daca nekoliko hiljadarki, sasvim dovoljno da nabaci novo perje i tretman kod kozmetičara.

Od kafane do TV-a

A onda je već karijera krenula ustaljenim i već viđenim tokom - gospoda gazde, gospoda menadžeri, jedan motel, drugi motel i ubrzo Daca stiže i do najboljih kompozitora i testopisaca. Album prvenac, prvo pojavljivanje na TV ekranu i ubrzo od devojčice iz sela Zabit postade pevačica na čiji se intervju čeka „pravi trenutak" s vinjetom ekskluzivno!

Istinitu priču o prodatim njivama i kravama, sedanju u krilo gostima lokalnih kafana većina današnjih pevačica krije kao zmija noge. Istina, Seka Aleksić ne taji da je prvi put pevala za sitne pare, ali danas, eto, postade zvezda s čivavama koje nose garderobu od nekoliko hiljada evrića. Doduše, i može joj se, jer samo za njen novogodišnji koncert valja platiti 100.000 evra. Njen sada već bivši dečko i menadžer Zoran Kovačević, koji je bez sumnje uspeo da je načini pravom zvezdom, kaže za Press da sigurno ne bi uspeo da napravi ništa da ona sama nije bila dobar materijal.

- Isto tako ne mogu reći da sam je samo ja napravio! Tu je ceo tim ljudi, počevši od Braje, Dejana Abadića, Marine Tucaković, Romarija, Saše Popovića... Opet, s druge strane, potrebno je veoma veliko angažovanje oko pevača, ma koliki talenat ili potencijal bio - smatra Kovačević.

Na pitanje da li je dobar PR važniji od muzičkih kvaliteta, Kovačević kaže:

- Nije važniji, ali je činjenica da je i taj segment veoma bitan. Kada savladate odnose s medijima, nema stvari koju kasnije ne možete okrenuti u svoju korist, nema toga što ne možete da prezentujete na pravi način.

Isto tako, Kovačević smatra da faze kroz koje neko prolazi da bi postao zvezda zavise i od toga koliko je osoba spremna da radi na sebi. Nije dovoljno samo da dobro izgleda ili lepo peva.

s2

Sam svoj majstor... Lepa Brena / O njoj brine čitav tim... Seka Aleksić

- Ako je neko potencijal, može za svega dve ili tri godine da postane prava zvezda, ali je neophodno da prati instrukcije dobrih estradnih poznavalaca. Ako to gledamo po fazama, prva je ona u kojoj se sagledava da li je neko zaista predodređen da postane zvezda. Druga je produkcija. Kada to kažem, mislim na to da je neophodno da ima dobre autore i muzičke producente jer, ako u startu nema hit pesmu, svaka priča se završava. Zatim, tu je izdavačka kuća čiji je zadatak da sve to na pravi način promoviše i distribuira i, naposletku, sve zavisi od samog pevača, odnosno od toga kakvu će komunikaciju uspeti da ostvari s publikom.

Poslednjih nekoliko godina u Srbiji postoji još jedan način da se dospe na televiziju. Razna takmičenja poput nekadašnjeg „3-K dura", „Idola", a sada i „Operacije Trijumf" ili „Zvezda Granda" omogućili su mnogim talentima da postanu poznati a da ne ulože praktično ništa. Autor i realizator jednog od ovih projekata, Saša Popović, kaže da su se vremena u muzičkom svetu mnogo promenila.

Koliko košta zvezda

Kovačević kaže da na estradi ne važe zakoni kao u drugim tržištima i da u nekoga možete da uložite mnogo i da vam se vrati još više. A opet, ponekad možete uložiti enormno mnogo a da vam se praktično ne vrati ništa.

Album može da košta deset, ali i sto hiljada evra. Uz to se uračunavaju troškovi menadžera i PR-a. Menadžeri uglavnom rade na procenat, PR-ovi naplaćuju od 300 do 1.000 evra mesečno. Stilisti su danas neizostavan deo tima, kao i frizeri, a njihovi angažmani se takođe pišu s tri nule. Ako neko reši da snimi spot, mora izdvojiti najmanje 10.000 evra, dok reklamu na televiziji uglavnom obezbeđuju izdavačke kuće.

- Nekad si debelo morao da radiš da bi dospeo pred kamere, a danas, eto, postoje „Zvezde Granda", pa ko uspe, uspeo je. Za nekoliko meseci, koliko jedan ciklus takmičenja traje, ti mladi ljudi postanu neverovatno popularni. Iako su na početku, svi ih znaju i vole, pa imaju i pune ruke posla. To je i pokazatelj kako marketing može pozitivno da utiče na nečiju karijeru - objašnjava Popović.

Lakše nego pre

Za razliku od početnika, mnoge velike zvezde mogu sebi da priušte luksuz da godinama nemaju pravi hit, ali i da pored toga ostanu na tronu. Najbolji primer za to je svakako Lepa Brena, koja se posle više od jedne decenije vratila na scenu, a pauza joj nimalo nije naškodila. Ona ne krije da joj je sada mnogo lakše nego kad je počinjala, ali i to da su se estradne prilike znatno promenile. Kaže da su to sve bile slatke muke koje su je i vinule do zvezda. Iako sada oko sebe ima tim saradnika, voli da drži konce u svojim rukama i stvari ne prepušta slučaju.

- Danas je mnogo lakše. Imaš tekstopisca, aranžera, ljude koji kreiraju marketinšku i medijsku prezentaciju, imaš čoveka za odnose s javnošću, frizera, stilistu, šminkera... Nekada sam to sve radila sama. Ali, sve je to bilo tako slatko. Lep je osećaj kad se prepustiš nekome, ali ja sam previše svoja. Lepu Brenu sam pravila s Rakom Đokićem i „Slatkim grehom", bili smo tim i radili smo po sistemu - „svi za jednog, jedan za sve!" Mislim da je ljudima u tadašnjoj državi bio imperativ da se zabavljaju. Sada im je imperativ da prežive. Drugačija je atmosfera. Teže je osvojiti publiku, a taj proces traje najmanje 20 godina. U kontinuitetu morate da se dokazujete na svom radnom mestu, da bi vam jednog dana neko rekao da ste uspeli. Neću da kažem da postanete „zvezda" jer je ta reč izgubila svaki smisao - smatra Brena.

Нема коментара: