brojač poseta

уторак, 09. децембар 2008.

RUMUNSKI FIJAT JEFTINIJI OD SRPSKOG!

Italijanski „Fijat" u Rumuniji prepolovio cene povodom pola veka postojanja, dok ista firma u Srbiji nema takve planove !

Italijanski auto-koncern „Fijat" snizio je u Rumuniji za čak 50 odsto cene svojih modela povodom pola veka postojanja! „Panda" košta 3.350 evra, „albea" 3.830 evra, „grande punto" 4.990, „doblo panorama" 5.350 evra, a „bravo" 6.025 evra. Ove cene su za od šest do devet hiljada evra niže nego cene istih modela u Srbiji, a „Fijat" i domaći distributeri ne planiraju istu akciju u Srbiji.

Bez obzira na to što naše tržište upravo zbog ovakvih stvari može da izgubi kupce, u „Delti automoto" kažu da ne planiraju sličnu akciju.

- Već duže vreme imamo olakšice kod carinjenja automobila i to je sve od popusta - rečeno nam je u „Delti automoto".

U preduzeću „Fijat Srbija" kažu da oni zasad nemaju nikakve veze sa cenama jer je distributer njihovih modela „Delta automoto".

Markione: „Fijat" ne može da preživi sam

Predsednik „Fijata" Serđo Markione je izjavio da vodeći italijanski proizvođač automobila mora da nađe strateškog partnera jer je isuviše mali da bi preživeo tekuću ekonomsku krizu. Čelnik „Fijata" je, kako se ističe u izveštaju „Rojtersa", odbio da navede ime potencijalnog partnera njegove kompanije.

- Mi nemamo nikakve veze sa cenama, ali koliko znamo, „Delta" daje popuste oko carine. Od 1. januara, kada budemo počeli sa radom, postoji mogućnost da imamo povoljnije automobile marke „punto" - rečeno nam je u „Fijatu Srbija".

Uvoz jeftiniji?

Prema istraživanju Pressa (pogledaj tabelu), sad je jeftinije kupiti „fijat" u Rumuniji, uvesti ga u Srbiju i platiti sve carinske i poreske dažbine nego ga kupiti kod domaćih distributera. Naime, „panda" iz uvoza sa svim dažbinama državi, koje iznose 42 odsto od kataloške vrednosti automobila, košta 6.458 evra, što je za 2.274 evra niže od cene tog istog modela u Srbiji. Na kupovini novog rumunskog „punta" kupac bi uštedeo blizu hiljadu evra.

U Upravi carina objašnjavaju da, nevezano za to iz koje se zemlje automobil uvozi, carina uvek iznosi 20 odsto, a PDV 18, koji se obračunavaju na carinsku osnovicu, odnosno fakturnu vrednost automobila. Svi automobili koji se uvoze carine se po kataloškoj vrednosti i potpuno je svejedno koliko su stvarno plaćeni. Prema informacijama iz AMSS-a, kataloška vrednost novih kola kada se uvoze otprilike je jednaka nabavnoj ceni u Srbiji modela koji se uvozi.

Osim pomenutih dažbina, postoje i tri vrste administrativnih taksi, koje ukupno iznose od 1.500 do 2.000 dinara. Tu su i troškovi prevoza i goriva.

Dileri oprezni

Aleksandar Vasiljević, direktor privatne firme „Zastava promet", koja je diler „Zastave", „Opela", „Ševroleta" „Iveka" i „Forda", objašnjava da kupovina novih putničkih vozila u Rumuniji, kojom bi pojedinac uštedeo od dve do četiri hiljade evra, nije moguća, jer se „nova vozila mogu kupiti samo preko ovlašćenih dilera".

Direktor firme „Hit auto" Zoran Dragoj kaže da automobilske kompanije daju nenormalne popuste zbog krize, ali smatra da je pojedincima neisplativo da kupuju vozila iz uvoza.

- Sa sve putem i dažbinama od ulaza u zemlju do mesta konačnog carinjenja, plus carina i PDV, oni će platiti istu ili skoro istu cenu kao da su kupili kod nas - smatra Dragoj.

Нема коментара: