brojač poseta

среда, 03. децембар 2008.

CARINA NA UVOZ KOLA OSTAJE ISTA!

Vlada Srbije odustala od namere da od januara 2009. smanji carinu na uvoz novih automobila

Stare cene... Nov automobil ostaje san prosečnog Srbina

Stare cene... Nov automobil ostaje san prosečnog Srbina

Nacrt budžeta za 2009. godinu uopšte ne predviđa smanjenje carina na uvoz automobila, jer su po predlogu Ministarstva finansija planirani isti prihodi od carina kao i u ovoj godini. Prema ranijim najavama iz Vlade Srbije, carine na uvoz novih automobila iz EU trebalo je da padnu sa 20 na 10 odsto od 1. januara 2009.

Ministarstvo finansija već je trebalo da napravi predlog o izmenama Zakona o carinskim tarifama, a zatim da ga iznese pred Vladu. Tek tada bi predlog mogao da dospe u Skupštinu, koja bi, da bi se carine uopšte smanjile 1. januara 2009, morala da ga usvoji do kraja decembra. Međutim, ovaj predlog nije došao u Skupštinu, a u Ministarstvu finansija juče nisu želeli da odgovore na pitanje o sudbini tog predloga. Ostali smo i bez odgovora u Ministarstvu ekonomije, čiji je prvi čovek Mlađan Dinkić u nekoliko navrata najavljivao smanjenje carina na uvoz automobila.

Pad prodaje

Ranija najava o smanjenju carina drastično je uticala na pad prodaje automobila, zbog čega su uvoznici bili prinuđeni da smanje marže. Marketing menadžer firme „Porše SCG" Tamara Grujić dodaje da je to proizvelo troškove u vidu neplaniranih kampanja kojima su oglašavali smanjenje cena, kao i dodatne troškove finansiranja lagera jer je potražnja bila niska.

Prepolovljeni krediti i lizing ugovori

Direktor marketinga kompanije „Verano" Jova Srećo navodi da je najava pada carine obustavila prodaju kola i, kada su svi reagovali snižavanjem cena, došlo je do bankarskog udara koji je prepolovio zahteve za kredit i lizing.

- Krediti su činili 70 odsto prodaje i bitno su uticali da se prošle godine na našem tržištu proda više od 42.000 automobila. To će biti nemoguće dostići - dodaje Srećo.

- Nova najava da će carine ostati na istom nivou je loš potez, jer su naše takse i carine ubedljivo najveće u celom regionu. Loše je i jer će kupci i dalje očekivati da se one smanje što se očigledno neće skoro desiti, pa će prodaja nastaviti da opada - navodi Tamara Grujić.

Generalni direktor „Hit auta" Zoran Dragoj kaže da su zbog nesmotrenih izjava o smanjenju carine na gubitku svi: i trgovci, i kupci, ali i država.

Svi na gubitku

- Imali smo zastoj u prodaji jer je svako normalan rešio da sačeka pad carine. Takođe, paklene muke smo imali u planiranju lagera. Ako sad ocarinimo kola a u januaru stupi na snagu sniženje, mi smo na gubitku. Zatim, izgubili su građani koji već nekoliko meseci džabe čekaju. Izgubila je, na kraju, i država - objašnjava Dragoj.

U „Kija motorsu" kažu da svi uvoznici automobila u Srbiji beleže pad prodaje, iako poslednji kvartal godine uvek bude najuspešniji. Milan Derbogosijan iz marketinga ove firme navodi da su dobili samo nezvaničnu informaciju da se odluka o smanjenju carine odlaže do sredine sledeće godine zbog manjka para u budžetu.

Нема коментара: