brojač poseta

понедељак, 22. децембар 2008.

AMERI ŠTEDE NA POKLONIMA

Zbog ekonomske krize 59 odsto Amerikanaca smanjiće božićnu potrošnju, tako da će svako prosečno kupiti samo 21 poklon, a na spisku darova naći će se čak i bonovi za benzin i stvari sa rasprodaje

s

KRIZA... Amerikanci će dobro da razmisle pre nego što kupe poklone

Božić u Sjedinjenim Američkim Državama ove godine neće izgledati kao pre. Prema tradicionalnom istraživanju konsultantsko-revizorske kompanije „Dilojt", zbog svetske ekonomske krize čak 59 odsto Amerikanaca planira da smanji prazničnu potrošnju, tako da će se na spisku poklona naći čak i bonovi za benzin i stvari koje su na rasprodajama.

slika1

Rasprodaja... Popusti i do 70%

Ipak, prosečan Amerikanac kupiće 21 božićni poklon, na koji će potrošiti ukupno 532 dolara. Građani najmoćnije države na svetu, naime, imaju jaku tradiciju prazničnog darivanja. Međutim, prema rezultatima „Dilojtovog" istraživanja, ove godine moraće da preispitaju svoje dosadašnje kupovne navike.

Kao glavni razlog za manju potrošnju dve trećine ispitanika navodi više cene prehrambenih proizvoda i energenata, dok ih malo manje ističe slabljenje ekonomije i neizvesnost u vezi s radnim mestom. Neki potrošači imaju još jedan dobar razlog da se suzdrže od preterane božićne kupovine. Naime, 11 odsto Amerikanaca toliko je preteralo u šopingu da još otplaćuje kredite za prošlogodišnje poklone.

slika2

Porcelanski Obama najpopularniji

Popularan poklon ove godine za Božić jesu razni predmeti s likom novoizabranog predsednika SAD Baraka Obame i njegove porodice. Među najpopularnijim sitnicama su tanjiri, šolje, čaše i ukrasi za jelku, koji su praktično preplavili američko tržište.

Reklame za tanjire od porcelana „Barak Obama, 44. američki predsednik" neprestano se vrte na svim TV kanalima, s napomenom za one koji ih budu koristili za jelo da mogu da se peru u mašini za pranje sudova. Njihova cena u onlajn prodavnicama kreće se od 16,99 dolara za komad do 6,49 dolara za narudžbinu za više od 288 tanjira. Za prave kolekcionare tu su i šolje za čaj i kafu, čaše za vino, viski ili šampanjac, kao i krigle.

Za predstojeće praznike Amerikanci će najviše štedeti na prigodnim dekoracijama i uređenju kuće. Očekuje se i pad potrošnje na odeću i izlaske, a donekle i na dobrotvorne priloge koji se tradicionalno daju za praznike. Zanimljivo je da se najmanji pad potrošnje, od svega 6,5 odsto, očekuje za klasične božićne poklone, za koje Amerikanci planiraju da potroše u proseku čak 532 dolara. Prosečni potrošač će ove godine kupiti 21,5 poklona, što nije značajan pad u odnosu na 23, koliko ih je kupio prošle godine.

Ekonomske brige građana SAD znače da će ove godine vodeća destinacija za prazničnu kupovinu biti diskontne prodavnice. Iza njih slede supermarketi, a šest odsto kupaca orijentisaće se na radnje s korišćenom robom. Dve trećine američkih potrošača ove godine kupovaće prvenstveno u radnjama s najpovoljnijim cenama. Skuplje prodavnice koje se nalaze na povoljnijim lokacijama i imaju bogatiji izbor proizvoda ili nude prijatnije iskustvo kupovine izgubiće na popularnosti. Čak 81 odsto potrošača kupiće veći broj poklona na rasprodaji, dok 58 odsto njih planira da smanji broj odlazaka u praznični šoping da bi uštedeli na benzinu. Tako čak 17 odsto Amerikanaca za božićne praznike planira da svojim najbližima pokloni bonove za benzin.

Inače, početak sezone predbožićnih rasprodaja u Americi počeo je još početkom decembra. Maloprodajne trgovinske kompanije su se ove godine zbog teške ekonomske situacije u zemlji odlučile na rekordna sniženja cena, ponegde i do 70 odsto.

Нема коментара: