brojač poseta

уторак, 04. новембар 2008.

Tuča u Vladi za službeni automobil

Tuča u Vladi za službeni automobil

U Vladi Srbije čine sve da izbegnu uvođenje pravila o korišćenju automobila. Ministarstvo finansija uporno odlaže da oceni uredbu o uslovima i načinu korišćenja službenih vozila i time sprečava njeno usvajanje na Vladi. Uredbom u koju je „Blic“ imao uvid, korišćenje automobila se ne uskraćuje nikome od onih koji su i do sada imali tu privilegiju, ali i pored toga otpor kontroli je veliki.

Ni dva meseca otkako je premijer Mirko Cvetković naložio da se hitno donese pravilnik o korišćenju službenih automobila i time ograniči neograničeno i bahato vozikanje činovnika o trošku građana, Vlada nije uspela da zavede red. Generalni sekretarijat je napisao predlog uredbe, ali ona ne može ni da stigne u Vladu dok ne dobije mišljenje Ministarstva finansija. U ovom ministarstvu bez pravog objašnjenja i razloga za „Blic“ su rekli samo da „predlog još razmatraju“. Generalnom sekretarijatu su time praktično vezane ruke.
- Za sada je o uredbi stiglo samo mišljenje Sekretarijata za zakonodavstvo Skupštine Srbije koje osporava pravo da Vlada Srbije određuje način korišćenja službenih vozila u Narodnoj skupštini. Uredba koju je uradio Generalni sekretarijat biće na sednici Vlade kada dobijemo i mišljenje Ministarstva finansija - kaže za „Blic“ Tamara Stojčević, generalni sekretar Vlade Srbije.
Uredba u koju je „Blic“ imao uvid predviđa da jednom mesečno bude kontrolisano korišćenje službenih automobila (korisnik, broj pređenih kilometara, potrošnja goriva…) koji su najvišim državnim organima dati na stalnu upotrebu. Za republičke funkcionere koji imaju pravo da se voze samo kad im to odobri direktor Uprave za zajedničke poslove, upotreba vozila biće kontrolisana po završetku svake vožnje. Takođe, uredbom je predviđeno da Generalni sekretarijat oformi petočlanu komisiju koja će utvrđivati kategoriju službenih automobila koji se dodeljuju najvišim državnim.
Iako su sva obećanja iz Vlade do sada glasila da će svi službeni automobili koje imaju ministarstva (izuzev MUP, odbrane i spoljnih poslova), a njih je više od 600, doći pod jednu kapu i jedinstvenu kontrolu jednog centra, to se ipak neće dogoditi. Kako „Blic“ saznaje u Vladi, ovom uredbom neće biti obuhvaćena sva vozila koja imaju ministarstva i čiji broj nikada nije precizno utvrđen, a pretpostavlja se da ih je oko 600.
Ministarstva koja su samostalno za svoje potrebe nabavljala vozila uvek su se opirala centralnoj kontroli. Uredbom će biti regulisan način korišćenja samo automobila kojima raspolaže Uprava za zajedničke poslove republičkih organa, a tih automobila je 348. Ovo praktično znači da će i ako se uredba konačno donese, pojedinačna ministarstva i dalje moći da proizvoljno i prema ličnim simpatijama dodeljuju automobile na korišćenje raznim službenicima, da ih sama servisiraju, nabavljaju gorivo za njih… To će sve i dalje ostaviti široke mogućnosti za zloupotrebe.
Zaštitnik građana Saša Janković koji je letos pokrenuo inicijativu da se uvede kontrola korišćenja službenih automobila kaže da ipak nije važno da sva vozila budu pod jednom kapom, pogotovo što je Uprava za zajedničke poslove preglomazna.
- Nije toliko važno da li je kontrola centralizovana, već kakva su rešenja u pravilniku i da li omogućavaju zloupotrebu i samovolju u korišćenju službene imovine. Svako ministarstvo ili institucije koje raspolažu svojim automobilima trebalo bi da donesu pravilnike njihovog korišćenja koji bi onemogućili zloupotrebu - kaže Janković za „Blic“, uz ogradu da još nije video uredbu o korišćenju automobila koju je pripremio Generalni sekretarijat Vlade.
Prema informacijama koje je Novica Antić, direktor Uprave za zajedničke poslove republičkih organa, dostavio ombudsmanu, od 349 automobila kojima raspolaže Uprava, 17 je neispravno, 127 se koristi za prevoz najviših državnih funkcionera, stranih delegacija i protokolarni prevoz, a 29 automobila je dato na privremeno korišćenje „određenom broju ministarstava, upravnim okruzima na Kosovu i Metohiji i drugim republičkim organima“. Najnoviji automobili marke „audi“ (2007. godište) dati su na korišćenje najvišim državnim funkcionerima (ministri, predsednici pravosudnih organa, generalni sekretar predsednika republike, Vlada, Narodna skupština). Starija vozila marke „audi“ i automobili srednje klase „folksvagen“ i „škoda superb“ dodeljivani su državnim sekretarima, ostalim državnim funkcionerima i potpredsedniku Vlade.

Vozni park Vlade



Automobili marke „audi“ (2007. godište) dati su na korišćenje najvišim državnim funkcionerima:
- Vlada
- Narodna skupština
- ministri
- predsednici pravosudnih organa
- generalni sekretar predsednika republike



Starija vozila marke „audi“ i „folksvagen“ kao i „škoda superb“ dodeljivani su državnim sekretarima, ostalim državnim funkcionerima i potpredsedniku Vlade.

Ko ima trajno pravo na lični službeni automobil sa vozačem
- predsednik republike i njegov generalni sekretar
- predsednik, potpredsednici i sekretar Narodne skupštine
- predsednik i potpredsednici Vlade, ministri i generalni sekretar
- predsednik Ustavnog suda
- predsednik Vrhovnog suda Srbije
- zaštitnik građana
- predsednik Državne revizorske institucije
- republički javni tužilac
- poverenik za informacije od javnog značaja
- republički javni pravobranilac
- direktori posebnih organizacija i službi Vlade
- lica koja rukovode pravosudnim organima

Ko ima pravo da jednokratno traži službeni automobil
- sudije Ustavnog i Vrhovnog suda Srbije
- izabrana, imenovana i postavljena lica, državni službenici i nameštenici u republičkim organima

Нема коментара: