brojač poseta

уторак, 04. новембар 2008.

SUMNJIVA SMRT PADOBRANCA

Branislav Matijević (27) iz Inđije poginuo na aerodromu Čenej jer mu se prilikom obuke nisu otvorili glavni i rezervni padobran. Policija istražuje ko je padobrancu početniku pakovao padobrane

Padobranac Branislav Matijević (27) iz Inđije poginuo je na sportskom aerodromu Čenej jer mu se posle skoka sa 1.000 metara nisu otvorili ni glavni ni rezervni padobran! Branislav, koji je bio na obuci u Aeroklubu „Novi Sad", nije sam pakovao padobrane, pa policija istražuje ko je pripremao nesrećnog mladića za skok!

Upetljali se padobrani

U Komisiji za ispitivanje uzroka udesa u civilnom vazduhoplovstvu tvrde da su uslovi za skokove u nedelju bili idealni. Matijević je skočio kao četvrti iz aviona „antonov", u kome se nalazilo 14 padobranaca.

On je po iskakanju iz aviona bio u nestabilnom položaju i prilikom aktiviranja glavne kupole padobrana samo delimično su se izvukli noseći konopci iz kontejnera glavne kupole. Pokušao je da aktivira i rezervni padobran, ali se upetljao sa delimično izvučenim konopcima glavne kupole.

Komisija je istragu počela juče proverom ispravnosti Matijevićevog padobrana.

Verovatno će tek za dve nedelje imati odgovor na pitanje zašto je došlo do tragedije.

Branislav Matijević počeo je da se bavi padobranstvom početkom ove godine i u nedelju je 19. put skočio iz aviona. Pre nesreće on je bez problema dva puta skočio, ali se treći put padobrani nisu otvorili! Milan Matijević, otac nastradalog mladića, kaže za Press da mu nije jasno ko je pakovao glavni i rezervni padobran jer je njegov sin početnik i nije znao sam da pripremi padobrane za skok. Milan se pita i sa koje je visine skočio njegov sin.

- Prema prvim informacijama komisije koja treba da utvrdi uzrok nesreće, vremenski uslovi su u nedelju bili idealni za skokove padobranom i avion je bio na 1.000 metara visine. Međutim, meni su na aerodromu rekli da je leteo ispod te visine, jer je bila magla. Samo mi niko nije rekao koliko ispod. Možda visina sa koje je skočio nije bila bezbedna - kaže Milan, i dodaje:

- Stvarno ne znam šta se desilo. Znam samo da je u nedelju dva puta skakao i da mu je to bio treći skok. Kada su me to popodne obavestili šta se desilo, otišao sam u Čenej. Rekli su mi da su ga našli u kanalu stotinak metara pored piste. Pored njega na zemlji bila su oba padobrana. Bili su totalno umršeni. Niko nije mogao da mi kaže zašto su se umrsili.

Branislav je počeo da se bavi padobranstvom početkom ove godine. Prvo je prošao sve zdravstvene preglede u Surčinu, a onda je upisao školu padobranstva u Novom Sadu.

Stradao na obuci... Branislav nedavno počeo da se bavi padobranstvom

Stradao na obuci... Branislav nedavno počeo da se bavi padobranstvom

- Prošao je teoretsku obuku, a onda je deset puta skakao pomoću sajle. Znam da Branislav nije pakovao padobran kojim je skakao, jer mi je jednom rekao da je konopce znao da složi kako treba, ali nije znao lepo da složi kupolu padobrana. Posle nesreće njegovo telo je bilo na Institutu za sudsku medicinu u Novom Sadu. Tamo su mi rekli da su sve nalaze prosledili tužilaštvu i policija koja je uradila uviđaj takođe je sve uputila tužilaštvu. Valjda će utvrditi šta se dogodilo mom sinu i zašto se nisu otvorila oba padobrana - kaže očajni otac.

Нема коментара: