brojač poseta

понедељак, 10. новембар 2008.

Cene ne zavise od marži, već od proizvođača

Kompanija „Delta Maksi" je spremna da se odazove apelu Ministarstva trgovine za smanjenje trgovinskih marži, ali da bi cene proizvoda pale, doprinos moraju da daju i proizvođači, kaže u intervjuu za Press generalni direktor „Delta Maksija" Dragan Filipović

Dragan Filipović

Počela sniženja u „Maksiju"... Više od 500 artikala jeftinije za 15 do 20 odsto

Kolike su vaše marže i koliko zarađujete na jednom proizvodu?

- Što se marži tiče, nije naodmet ponoviti još jednom da marža trgovaca služi za pokriće troškova poslovanja koji se odnose na plate zaposlenih, troškove struje, gasa, nafte, kancelarijskog materijala, telefonskih razgovora, transporta, marketinga... Tek po pokriću kamata od kredita, neophodnih za dalji razvoj mreže, ostaje profit. Veoma često se meša kategorija marže sa profitom, pa se kaže da je marža zarada trgovca. Bilo bi fenomenalno da je tako, ali nije, od 20 odsto marže čak 18 otpada na troškove i to se mora znati kada se govori o maržama u trgovini.

Šta će vaša kompanija učiniti da bi građani lakše prebrodili krizu?

- „Maksi" će do kraja godine, svakoga dana, za preko 500 artikala imati niže cene od 15 do 20 odsto. Na popustu će se naći osnovne životne namirnice. Ukupan iznos sniženih cena „Maksija", zajedno sa dobavljačima, za naše potrošače iznosiće oko 400 miliona dinara.

SAMO SVEŽE I DOMAĆE

Zašto u „Maksiju" nema jeftinog mesa na akcijama, kao u drugim trgovinskim lancima?

- „Delta Maksi" kupuje svinjsko i pileće meso sa domaćih farmi, čime značajno doprinosimo očuvanju i jačanju domaće proizvodnje. Za razliku od nas, neki drugi trgovinski lanci uvoze smrznuto meso i nanose dvostruku štetu, kako domaćim proizvođačima i farmerima, tako i potrošačima, jer ih dovode u zabludu da kupuju sveže meso po povoljnim cenama, a u stvari se radi o smrznutom mesu iz Evrope, gde su i cene niže.

Nedavno ste odbili zahtev slovenačke „Perutnine Ptuj" za poskupljenje piletine. Zašto?

- Za nas je bio neprihvatljiv njihov argument da su cene pilećeg mesa znatno različite i niže od cena svinjskog i junećeg mesa i da se zbog toga treba približiti tim cenama jer je takva situacija u regionu.

Zašto nabavljate piletinu iz inostranstva? Da li je moguće da u Srbiji propada ovaj sektor agrara?

- Slovenačka kompanija „Perutnina Ptuj" je prošle godine kupila firmu „Topiko" iz Bačke Topole, koja je jedan od najvećih proizvođača pilećeg mesa u Srbiji. „Delta Maksi" je sarađivao sa „Topikom" i ranije i mi smo samo nastavili saradnju sa novim vlasnikom. Osim „Perutnine", pileće meso nabavljamo i od „Agroživa", „Interkomerca" i još nekoliko domaćih dobavljača.

Нема коментара: