brojač poseta

среда, 08. октобар 2008.

NIŠLIJA SE OBOGATIO NA KRIZI U SAD

Čedomir Vukadinović (35) u San Dijegu drži firmu za uređenje enterijera, koja sređuje oduzete nekretnine za dalju prodaju

Američki san... Čedomir Vukadinović sa ženom Đildom Olamarijetom
Američki san... Čedomir Vukadinović sa ženom Đildom Olamarijetom

Tridesetpetogodišnji Nišlija Čedomir Vukadinović jedan je od onih koji su uspeli da se obogate tokom aktuelne finansijske krize u SAD. Njegova firma se bavi jednim od najprofitabilnijih poslova trenutno u SAD - uređenjem enterijera kuća, koje se preprodaju usred najveće krize na američkom tržištu nekretnina.

Pomogli mu Srbi

Čedomir Vukadinović ističe da su mu u Americi veliku pomoć pružili tamošnji Srbi.
- U Americi je srpska zajednica veoma jaka. Međutim, oni su tamo i dalje podeljeni na četnike i partizane. Ja sam dobar i sa jednima i sa drugima, jer od mene nisu tražili da se opredelim - priča Vukadinović.

Ekonomska kriza je veliki broj prosečnih Amerikanaca ostavila bez kuća, koje kupuju bogataši i pretvaraju ih u luksuzna staništa za preprodaju. U ovom biznisu našlo se mesta i za dovitljivog Srbina. Vukadinović je pre šest godina sa dvojicom drugova otišao „preko bare" u potrazi za američkim snom.

- Počeli smo kao spasioci na bazenima, ali smo radili i sve ostalo na održavanju sportskih kompleksa u Vašingtonu i Čikagu - kaže Vukadinović.

Put ga je odveo u San Dijego, gde se, mada bez ikakvog iskustva, oprobao u građevini. Spretni Nišlija je brzo shvatio da je prirodni talenat za građevinu, pa je otvorio svoju firmu.

- Mada nikada ranije nisam uzeo alat u ruke, otkrio sam da sam talentovan za taj posao. Posle četvorogodišnjeg rada za jednu američku firmu, odlučio sam da se oprobam u sopstvenom biznisu, što se pokazalo kao pun pogodak - navodi Vukadinović.
Mladi Srbin otvorio je u San Dijegu firmu „Profi Niš", kao spomen na svoj rodni grad, jer kako kaže, mada mu je Amerika sve pružila, još sanja burek iz domovine.

- Ja sam ono što se kod nas zove preduzimač, dakle, ugovorim posao, a onda angažujem ljude koji će to da odrade. Uvek je bilo posla, ali otkako je počela kriza, firma mi cveta. Ponuda nekretnina nikada nije bila veća, pa su cene neverovatno pale. U Americi su zbog skoka cena nafte i pada dolara cene i kamate porasle, plate su ostale iste, a mnogi ostaju bez posla. Većina Amerikanaca stambeno pitanje rešava uzimanjem dugoročnih hipotekarnih kredita. Međutim, oni koji više nemaju posao bili su prinuđeni da svoje kuće prepuste bankama od kojih su uzeli kredite. Banke te kuće prodaju na aukcijama a bogati ih kupuju, kompletno renoviraju i prodaju ih ljudima koji su puni para - objašnjava Vukadinović.

Hipotekarna kriza... Nekretnine jeftine u Americi
Hipotekarna kriza... Nekretnine jeftine u Americi

Zahvaljujući ogromnoj ponudi nekretnina, koje su njihovi vlasnici izgubili, njihova cena je neverovatno pala, pa Vukadinović kaže da će i on doći do kuće ranije nego što je planirao.

- Ja i supruga dobro zarađujemo, ali kuću još nismo planirali. Međutim, i sami Amerikanci sada govore da ko namerava da kupi kuću, treba da to sada učini. Meni je kriza omogućila da dobro zaradim, a sa druge strane nekretnine su jeftinije nego ikada, pa ću iskoristiti tu priliku - dodaje Čedomir. On je nakratko doputovao u otadžbinu da bi svojoj supruzi Amerikanki Đildi Olamarijeti pokazao Srbiju, ali kako kaže, brzo će nazad dok još može da se zaradi.

Нема коментара: