brojač poseta

понедељак, 13. октобар 2008.

LEMUR OPET LJUBI

Novi roman Ivane Kuzmanović „Manje od tri", u izdanju „Evro-Đuntija", svojevrsni je nastavak njenog prvenca „Lemurova ljubav", koji je izazvao nepodeljenu pažnju čitalačke publike kao najbolji „ženski" roman u prošloj godini

Ivana Kuzmanović

I novo delo pleni iskrenošću, koju autorka iznosi ponekad i na sopstvenu štetu.

- Dinamika vremena u kojem živimo, hiperprodukcija u umetnosti, otuđenje u skoro svim segmentima života i nagomilano nezadovoljstvo odredili su profil današnjeg čitaoca, kojem su potrebni iskrena emocija, mogućnost poistovećivanja, istina, živa priča sa stvarnim likovima... Iskrenost je moj stil življenja, iako ga neki smatraju ekscentričnim, hrabrim, smelim... Možda je u pitanju privilegija zrele dobi.

slika

Pleni iskrenošću... Roman Ivane Kuzmanović „Manje od tri"

n Kaže se da je drugu knjigu teže napisati i da se tek njome može postati pisac...

- Prvi roman sam više zapisivala nego pisala. Moja patnja težila je da izađe i ja sam joj to dozvolila, ne sluteći koliku i kakvu kreativnost će sa sobom dovesti. Drugi roman bilo je teže napisati, utoliko pre što je sreću teže podeliti, a prisutna je i opasnost od skliznuća u sladunjavost i kič. I na kraju, odgovornost je bila veća jer je moj prvi roman već stekao brojne čitaoce koje nisam smela da izneverim.

n Na vašoj promociji govorio je i protojerej Radovan Bigović...

- Postoji mišljenje da moji romani predstavljaju svojevrstan poziv na duhovno buđenje, humanost, pozitivan stav prema životu. Glavna junakinja izrasta kroz patnju, učeći se oprostu, strpljenju, trpljenju, a sve su to vrline kojima nas uči pravoslavna vera. To objašnjava zašto je gospodin Bigović pristao da govori o romanu ljubavnog žanra...

n Da li verujete da će i novi roman postići uspeh kao vaša prva knjiga „Lemurova ljubav"?

- Mislim da se uspeh mojih romana ne može meriti samo tiražima... Njihova misija je ljubavna i svako srce koje dotaknu, svaki led koji otope, svaka duša koju uteše i svaki osmeh koji izmame predstavljaju njihov pravi uspeh.

Нема коментара: