brojač poseta

четвртак, 19. јун 2008.

MOTOCIKLISTI GINU ZBOG LOŠE OBUKE!

Za dobijanje dozvole za upravljanje motorom u Srbiji je dovoljno da 15 dana sami vozite svoj motocikl sa probnim tablicama. Na ispitu policajac iz automobila u pokretu prati vožnju kandidata na motoru

Tragične posledice „samoobuke"... Prošle godine u Srbiji poginulo 108 motociklista

Motociklisti u Srbiji svakodnevno stradaju zbog loše obuke i smešnih propisa za dobijanje dozvole za vožnju motocikla!!!

Sahranjen bajker

Motociklista Dejan Malešević, koji je pre nekoliko dana stradao u sudaru na Novom Beogradu, sahranjen je juče na Novom bežanijskom groblju. Pored rodbine, ispraćaju je prisustvovalo i pedesetak njegovih prijatelja bajkera, koji su i dopratili posmrtne ostatke od mrtvačnice do kapele. Posle sahrane bajkeri su na svojim motorima provezli i oproštajnu vožnju, kojom su se rastali od svog nastradalog druga.

Verovali ili ne, za dobijanje A kategorije za upravljanje motorom u našoj zemlji dovoljno je da stavite na svoj motor L tablice i 15 dana vozite sami svoj motor! Posle ove „samoobuke" i položenih testova, sledi polaganje praktičnog dela ispita, kada policajac iz automobila u pokretu procenjuje da li kandidat zna da vozi motor i da li je zaslužio dozvolu!?

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže za Press da posle ovakve obuke motociklisti izlaze na ulicu i da nije čudo što se dešavaju stravične saobraćajke.

- Odavno upozoravamo da zakon mora da se menja, jer se motociklisti kod nas praktično samoobučavaju! U Srbiji ne postoji ozbiljna obuka za dobijanje dozvole za upravljanje motociklom! Kandidatima za polaganje ispita na motoru nije objašnjeno kako da izbegnu sudar, kako u slučaju gubitka kontrole da padnu i izbegnu teže povrede! Niko motociklistima ne objašnjava kako ih vide, odnosno kako ih ne vide vozači automobila! Kada bi se poboljšao kvalitet obuke, drastično bi se smanjio broj udesa motociklista - kaže Damir Okanović, i dodaje:

- Nedopustivo je da kandidat za polaganje A kategorije kupi motor, uzme lekarsko uverenje i prikači na svoj motor L tablice! Ukoliko nema svoj motor, može da uzme punomoćje za upravljanje tuđim motorom. Posle dve nedelje „samoobuke" kandidat polaže testove, koji su slični za dobijanje B kategorije, odnosno za vožnju automobila. Kada položi testove, kandidat dolazi na poligon sa svojim motorom, koji ne može biti automatik, već mora da ima brzine. Posle poligona, kroz koji se provoza i napravi „osmicu", kandidat izlazi na ulicu.

Naš sagovornik kaže da je tek praktični deo ispita neozbiljan!

- Policajac iz automobila koji ide ispred kandidata na motoru gleda kako ovaj vozi! Posle vožnje koja traje nekoliko minuta, policajac procenjuje da li je kandidat položio! I posle toga, motociklista izlazi u grad, u pravu „džunglu na asfaltu" - kaže Okanović.

Po novom zakonu, dobijanje dozvole za vožnju motociklom izgledalo bi drugačije.

- Po zakonu koji je trenutno na snazi postoji samo A kategorija. Po novom zakonu postojale bi tri kategorije: A-1, za koju bi polagale osobe od 16 godina starosti za motore do 125 kubika, za A-2 kategoriju polagali bi kandidati starosti do 18 godina sa motorima do 35 kilovata, dok bi treću A kategoriju dobijale osobe koje su starije od 21 godine i na motorima jačim od 35 kilovata - priča Okanović. On objašnjava da bi se tako izbegla situacija da kandidat položi na „vespi", a posle nekoliko dana vozi motor koji ima ogromnu kubikažu!

- Sa novim propisima obuka bi postala mnogo ozbiljnija, od teoretskog do praktičnog dela. Motoristi danas ne poštuju pravilo o nošenju zaštitne kacige, zbog čega se i naizgled bezazleni padovi završavaju tragično. Ne poštuju pravila jer ne znaju kakva im opasnost preti. Ne mogu ljudski životi da se spasavaju akcijama preko novina i televizije, već zakonima i ozbiljnim radom sa svim učesnicima u saobraćaju. Prošle godine u Srbiji, prema statistici saobraćajne policije, poginulo je 108 motociklista, a više od 3.000 osoba je povređeno u udesima u kojima su učestvovali vozači motora - upozorava Damir Okanović.

2 коментара:

nikola је рекао...

ovaj zakon je sranje ja imam 16 godina i imam motor od 150 kubika i sta sad

Анониман је рекао...

Pa nista, ili sacekaj godine ili smanji kubikazu (zameni motor na kratko), na kraju krajeva tvoj zivot je bitan...a ti ako ces da se igras...izvoli