brojač poseta

субота, 07. јун 2008.

KAMIKAZE NA DVA TOČKA

Nepoštovanjem saobraćajnih propisa i bahatom vožnjom motociklisti izazivaju veliki broj nesreća. U većini slučajeva, do smrtnog ishoda i teških povreda dolazi zbog nenošenja sigurnosne kacige

Alarmantno... Prošle godine poginulo čak 108 motociklista

Prošle godine u Srbiji je poginulo 108 motociklista, a povređena su 3.154! Stravični podaci srpske policije pokazuju da je u toku 2007. godine bilo više od 3.600 saobraćajnih nezgoda u kojima su učestvovali vozači motora, a u polovini slučajeva oni su i izazvali udese! Do smrtnog ishoda i teškog povređivanja uglavnom dolazi zbog nenošenja sigurnosne kacige!

Motorom prevrnuo „Škodu"

Pre nekoliko godina na Zrenjaninskom putu jedan mladić je svojim motorom „honda" naleteo na „škodu feliciju" koja mu je presekla put. Udarac je bio stravičan, ali je mladić na sreću preživeo pad, jer je posle udara preleteo petnaestak metara pre nego što je pao. Koliko je brzo vozio i jako udario najbolje govori podatak da je motor prevrnuo „feliciju" na bok.

Kako je pre desetak dana saopštila saobraćajna policija, najčešće do saobraćajki u kojima učestvuju vozači motora i skutera dolazi zbog nepoštovanja osnovnih saobraćajnih propisa.

- Netolerancija vozača automobila i bezobrazluk mladića koji voze motore, nažalost, skoro uvek se završavaju udesima. Motoristi praktikuju nepropisno kretanje, skretanje i okretanje. Sve češće, naročito mlađi vozači skutera, voze po bulevarima u kontrasmeru i nepropisno se uključuju u saobraćaj. Većina njih uopšte ne staje na znak stop ili trougao i u punoj brzini uleće u raskrsnicu, što se skoro uvek završava naletanjem nekog vozila na motocikl - rečeno je u policiji.

Kako nam objašnjavaju u saobraćajnoj policiji, neverovatno je da, i pored njihovih apela i kažnjavanja motociklista, oni i dalje obilaze s desne strane, voze između dve trake dok kola stoje u kolonama na semaforu ili voze po trotoaru, jer tako zaobilaze gužvu.

U policiji su zabrinuti i da će se i ove godine nastaviti običaj, kako kažu, „slepe vožnje" obesnih mladića na skuterima.

- „Slepa vožnja" u žargonu skuteraša znači noćna vožnja bez farova. Sve češće na ulicama Beograda možete da vidite po nekoliko skutera bez upaljenih svetala. To im je kao fazon, dobro zezanje. Većina tih mladića nije svesna činjenice da, i pored toga što oni vide druge učesnike u saobraćaju, drugi ne mogu da primete njih i, nažalost, onda dolazi do tragedije - objašnjavaju nam u policiji, i dodaju:

- Suludo brza vožnja, naročito kod mladih, stvar je nekog dokazivanja. Dizanje adrenalina brzom vožnjom često se završava stravičnim nesrećama. Vožnja motora preko dvesta na sat u gradu stvar je prestiža i međusobnog dokazivanja. I u ovim situacijama većina vozača automobila ne može da predvidi da će mladić na motoru „razvući" više od stotke na samo pedesetak metara i da skretanje ispred njih znači siguran sudar. Vi ste krenuli svojim automobilom da skrenete levo, a onda se ispred vas stvorio motor kome sečete put. Nema kočenja, nema izbegavanja sudara, stravičan udarac je neminovan, i eto tragedije - kažu u policiji.

U policiji su zabrinuti i zbog navike naših motociklista da ne nose zaštitnu kacigu.

- Stvar prestiža je da mladići svoje „zveri" na dva točka voze bez zaštitne kacige. Stave samo naočare za sunce i misle završena stvar. Ne shvataju da osnovna funkcija zaštitne kacige jeste ono što joj kaže i ime - zaštita. Na glavi morate imati kacigu jer je njena osnovna i jedina namena da zaštititi glavu ako padnete. U polovini slučajeva naizgled naivni padovi s motora završavaju se teškim povredama ili smrću jer motociklista nije imao kacigu ili ju je nosio oko ruke, jer mu tako bolje stoji - završavaju priču sagovornici iz policije.

Нема коментара: