brojač poseta

среда, 18. јун 2008.

„Jaris” - štedljivi samuraj

Tojota našminkala i doterala svog uličnog mališana

Da je Tojota s novim „jarisom” napravila pun pogodak pokazuje i „auris”, koji je vizuelno pokupio dosta toga od svog manjeg, ali i, ruku na srce, poznatijeg brata. „Jaris” već „ubija” svoju drugu godinu na evropskim putevima, a kod nas je praktično želja svakog drugog-trećeg kupca spremnog da izbroji između 11 .000 (osnovna verzija) i 13.000 (model s klimom) evra.

Tojota je našminkala i doterala svog uličnog mališana, koji je s dužinom od 375 cm kraći od recimo „grande punta", „pežoa 207" i „opel korse", ali je nekim čudom prostraniji od konkurencije. To je upravo i glavna karakteristika „jarisa", uz činjenicu da je najpouzdaniji automobil niže klase. Naravno, sve to ima svoju cenu, a to je upravo cena! Za 11.000 evra dobićete model s troja vrata i jednolitarskim benzincem od 69 KS. Bez klima-uređaja, podrazumeva se. S hlađenjem u toplim danima krećete od 12,400 evra (1.0 VVT-i, troja vrata, oprema terra +). Pozicija za volanom je idealna, čak i za dvometraše. Jedina razlika u odnosu na evropske automobile je što se u „jarisu" sedi više uspravno. Na taj način je dobijen dodatan prostora na zadnjoj klupi, gde bez problema mogu da se smeste dve odrasle osobe.
„Jarisov" adut pored prostora i pouzdanosti je i mala potrošnja. Trocilindrični benzinac (998 kubika, 69KS) idealan je za gradsku vožnju, a retko se dešava da „proguta" više od šest litara na 100 pređenih kilometara. Ipak, pravi izbor je benzinac 1.3 VVT-i s 87 „konja" i obrtnim momenton od 121 Nm. S njim slobodno možete i na autoput, jer do 150-160 kilometara na čas stiže s lakoćom. Potrošnja je samo za nijansu veća od slabijeg agregata. Cena modela 1.3 VVT-i počinje od 13.600 evra
Za ljubitelje dizelaša ostavljen je 1.4 D-4D motor (90 KS). Sjajan, štedljiv agregat, ali praktično neisplativ za „jaris", jer u startu morate da izdvojite 15.450 evra za model s troja vrata.

Нема коментара: