brojač poseta

субота, 21. јун 2008.

ANA IVANOVIĆ ZARADIĆE 150 MILIONA $!

Menadžer srpske teniserke Den Holcman tvrdi da Ana ima ogroman marketinški potencijal i da će uskoro biti najplaćenija sportistkinja sveta

Zlatna koka... Ana Ivanović zaradiće milione u narednih desetak godina karijere

Ana Ivanović, najbolja svetska teniserka, mogla bi u karijeri da zaradi više od 150 miliona dolara, tvrdi njen menadžer Den Holcman! Švajcarski biznismen, koji je našoj javnosti poznat kao čovek koji je sa 500.000 dolara omogućio Ani da postane to što jeste, kaže da je naša teniserka još prošle godine inkasirala dvocifren milionski iznos. U perspektivi će, međutim, zarađivati još mnogo više...

- Ana je prošle godine, što od nagrada na turnirima, što od marketinških ugovora, zaradila dvocifrenu milionsku sumu. A do kraja karijere, prema nekim procenama, mogla bi da zaradi i više od 150 miliona dolara - izjavio je Holcman, ne želeći da precizira šta tačno znači ta „dvocifrena milionska suma".

Šarapova zaradila 21,7 miliona $ u 2007.

Prema tvrdnjama čuvenog američkog magazina „Sports ilustrejted", Ana će morati još mnogo da radi ukoliko želi da svrgne Šarapovu sa mesta teniske marketingške kraljice. U stvari, kako piše ovaj list, Šarapova je prošle godine od sponzora dobila čitavih 21.700.000 dolara, što je više nego bilo koja druga sportistkinja! Ivanovićeva, s druge strane, nije tada bila ni u Top 20 „najisplatljivijih" sportista prema istraživanjima „Sports ilustrejteda".

- Ivanovićeva je morala da savlada mnogo više „prepreka" nego Šarapova. Ruskinja je sa samo šest godina otišla u SAD, tako da je sada podjednako zastupljena i na ruskom i na američkom tržištu. Prvu gren slem titulu osvojila je kada joj je bilo svega 17 godina. Sve su to veoma bitni podaci kada je reč o marketingškim igrama - kaže majkl Stirling, komercijalni direktor kompanije „Global Sponsors".

Cela priča se, zapravo, vrti oko toga da bi naša teniserka vrlo brzo mogla da prestigne Mariju Šarapovu kad je reč o gigantskim ugovorima s najvećim svetskim kompanijama. Lepa Ruskinja do sada je bila marketinški ubedljivo najisplativije lice ženskog tenisa, ali je Ana izgleda na dobrom putu da je i u tom segmentu „ispreskače" (na WTA listi je, jasno, to već učinila). Jedina prepreka je što Marija praktično raspolaže daleko većim tržištem od Ivanovićeve (Rusija i Amerika), mada Holcman kaže da ni to nije nerešiv problem.

- Naravno, činjenica da Ana dolazi iz Srbije ne pomaže baš mnogo, jer u njenoj zemlji ne postoji prevelika kupovna moć, pa samim tim ni marketinški razvijeno tržište. Međutim, lično mislim da je svetsko marketinško tržište više naklonjeno Ani nego Mariji. Ivanovićeva u tom smislu ima fantastičan potencijal jer se ona obraća većem broju ljudi, skromna je i pristojna, pomalo stidljiva doduše, ali prava prirodna lepotica. A neke kompanije žele da sarađuju samo sa „brojem 1", ne i sa „brojem 2" - objašnjava Den Holcer.

Šest godina ranije, Ana Ivanović i njena majka Dragana uspele su da ubede Holcmana da vredi ulagati novac u našu teniserku, pa je on izdvojio pola miliona dolara za trenere i putovanja po turnirima. Ana mu je pare vratila pre dve godine, a Den Holcman je i zvanično postao njen menadžer.

- Nikada nisam uradio bilo šta slično. Nikome nisam bio menadžer, niti sam se bavio tenisom, tako da praktično nisam imao pojma gde će me to odvesti. Ana je i tada bila veoma stidljiva, ali shvatio sam da je ozbiljna kad mi je rekla da jednog dana želi da bude svetski broj jedan - priseća se Holcman početka saradnje s Anom koja se vremenom pretvorila u lepo i neobično unosno prijateljstvo...

Anu čeka 50 miliona $ godišnje?

Tom Kenon, ugledni profesor sportskog menadžmenta na Bakingemskom univerzitetu, u procenama ide još dalje od Holcmana, pa tvrdi da bi Ana lako mogla da zarađuje i 50 miliona dolara godišnje, a ukoliko nastavi da osvaja gren slem titule, možda i svih 75 miliona!

- Ona pre svega mora dobro da razmisli kolika je njena marketingška vrednost. Poput Dejvida Bekama i Tajgera Vudsa, ona mora da sarađuje samo sa najvećim svetskim kompanijama, odnosno da potpisuje ugovore samo sa onima koji su spremni da ulažu u njen imidž i karijeru, a ne sa onima koji će samo gledati kako da je iskoriste - tvrdi prof. Kenon.

Нема коментара: