brojač poseta

петак, 16. мај 2008.

ZNAKOVI SMRTI NA IBARSKOJ

Greškom putara u Majdanu na Rudniku na tri mesta pogrešno su postavljeni saobraćajni znaci. Na kolovozu je isprekidana linija koja dozvoljava preticanje, a pored puta stoji znak zabrane preticanja

Opasno... Na istom mestu, na ulazu u selo Majdan, dozvoljeno i zabranjeno preticanje

Na Ibarskoj magistrali u selu Majdan na Rudniku na tri mesta pogrešno su postavljeni saobraćajni znaci koji ugrožavaju bezbednost vozača na ovoj opasnoj deonici! Greškom putara, na kolovozu je iscrtana isprekidana linija koja dozvoljava preticanje, dok saobraćajni znak na tom mestu zabranjuje obilazak vozila! Pogrešna signalizacija postavljena je na delu Ibarske magistrale na kojem se često događaju teške saobraćajne nesreće.

fakti

n avgust 2005. - Na povratku sa Sabora u Guči u sudaru na Ibarskoj magistrali u selu Majdan poginulo četvoro mladih koji su „pežoom" podleteli pod kamion

n jun 2007. - Milenko Gajić (52) iz Umke i Ljubinko Ranković iz Bariča poginuli su na Ibarskoj magistrali, u selu Majdan, kada su se svojom „zastavom" direktno sudarili sa kamionom

n januar 2008. - Sedmogodišnji Mihajlo Labović iz Beograda poginuo je posle prevrtanja „pežoa" kojim je upravljao njegov otac Igor

n mart 2008. - Stanko Matić iz Lazarevca preticao je „opel askonom" na Ibarskoj magistrali kod Stepojevca kolonu vozila i zakucao se u kamion

n april 2008. - Ž. B. (35) je poginuo na Ibarskoj magistrali kod skretanja za Donju Trepču, kada je kombijem preticao traktor i udario u kamion koji mu je išao u susret

Reporteri Pressa obišli su Ibarsku magistralu kojom dnevno prođe i po 200.000 vozila, i uverili se da su putari u Majdanu na tri mesta napravili velike greške! Vozači koji često prolaze ovim delom magistrale kažu da ne mogu da veruju da ti znaci i dalje stoje i zbunjuju učesnike u saobraćaju!

- Kada se iz pravca Beograda silazi niz Rudnik, posle „Šofer kafane", pred samim ulazom u selo Majdan stoji znak zabrane preticanja. Međutim, na istom mestu pored pune linije, u istom pravcu, postoji i uslovna isprekidana bela linija, koja dozvoljava preticanje - kaže za Press vozač kamiona Marko P., i dodaje:

- Nepuna dva kilometra dalje u istom pravcu od Beograda ka Gornjem Milanovcu, na prvoj desnoj krivini, ista situacija! Pored puta je postavljen saobraćajni znak koji zabranjuje preticanje, dok je na kolovozu isprekidana linija koja dozvoljava obilazak!

Nekoliko stotina metara dalje, putari su napravili i treću identičnu grešku. Pored puta postavljen je znak zabrane preticanja, a samo tridesetak metara dalje je isprekidana linija koja dozvoljava preticanje!

- Kada sam prvi put primetio ovu grešku bio sam zbunjen. Ipak, ponadao sam se će taj propust brzo biti ispravljen. Međutim, juče sam prišao ovim putem i video da pogrešni znaci i dalje stoje - kaže Marko P.

Pogrešni znakovi postavljeni su na mestima na kojima je poginulo nekoliko ljudi, među kojima i dva policajca.

- Ispod Rudnika saobraćajke se događaju svakodnevno! Mnogo je ljudi poginulo na ovoj deonici. Pored puta su napravljeni i spomenici dvojici policajaca. Najpre je 1998. godine nastradao policajac Dejan Đokić (32), koji je bio na dužnosti. Tri godine kasnije, poginuo je i njegov kolega, tridesetpetogodišnji Obrad Stević - pričaju meštani Rudnika.

U preduzeću za puteve „Beograd" koje je nadležno za ovaj deo Ibarske magistrale tvrde da su sve uradili prema projektu koji im je dostavljen.

- Na deonici ispod Rudnika bilo je dozvoljeno preticanje iz smera od Beograda ka Čačku. Međutim, saobraćajna policija nedavno je naredila da se na tom mestu na kome se dešavaju teške saobraćajne nesreće zabrani preticanje. Mi smo postavili odgovarajući saobraćajni znak. Linije još nisu prefarbane i to će biti ispravljeno kada ih budemo ponovo obeležavali - kaže za Press Milovan Milunović, šef Sekcije preduzeća za puteve „Beograd".

Još jedan propust putara... Dva kilometra dalje ista situacija

Dragoslav Krdžić, načelnik Odeljenja saobraćajne policije u Čačku, koja je odgovorna za ovaj deo magistrale, kaže za Press da će greška biti što pre ispravljena.

- Saobraćajna policija će napraviti zapisnik i narediti preduzeću za puteve da ovaj propust otkloni u najkraćem mogućem roku. Vozačima savetujem opreznost jer su, nažalost, moguće i ovakve situacije. Mi smo želeli da uvođenjem zabrane preticanja u selu Majdan smanjimo broj nesreća - kaže Krdžić.

On objašnjava da, prema zakonu, prednost nad horizontalnom saobraćajnom signalizacijom ima vetrikalna.

- To znači da bi u ovom slučaju trebalo poštovati znak zabrane preticanja. Međutim, taj propis je donet u slučaju da padne sneg. Ukoliko linije na kolovozu budu prekrivene snagom, ostaje znak koji se uvek vidi. U konkretnim slučajevima, ako bi došlo do saobraćajne nesreće, ne bi bila podneta prijava jer je vozač u zabludi - kaže Krdžić.

Нема коментара: