brojač poseta

понедељак, 05. мај 2008.

SPEKTAKL U KRAGUJEVCU!

„Fijat" potpisuje strateško partnerstvo sa Kragujevcom na Đurđevdan, a zatim će poznate ličnosti ulicama provozati modele fabrike iz Torina

Vaskrsnuo Kragujevac... Zasad se u centru Šumadije neće proizvoditi novi „fića" (na slici), ali je u planu potpuno nov model

Posle vesti o dolasku, ili bolje reći, povratku italijanskog „Fijata" u Kragujevac, koji će biti većinski vlasnik fabrike automobila „Zastava" i u nju uložiti 700 miliona evra, ovaj grad će na dan svoje slave, Đurđevdan, organizovati pravi „auto spektakl". Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić otkriva za Press da će tog dana ulicama Kragujevca prodefilovati svi modeli „Fijata", koje će voziti naše poznate ličnosti.

Malo „Fijatovo" čudo od tri metra

Prema saznanjima Pressa, novi „fijat" „A" klase, odnosno mali gradski automobil, čija proizvodnja treba da počne za godinu i po dana, biće dug tri metra, imaće četvoro vrata i prtljažnik i biće mali potrošač! Konačan izgled ovog modela je strogo čuvana tajna! Plan je da se u Kragujevcu godišnje proizvode 200.000 ovih automobila, a do 2010. godine planirano je da „Fijat" u Kragujevcu pokrene proizvodnju još jednog novog modela „B" klase. Do postavljanja nove linije za proizvodnju automobila, u „Zastavi" će se i dalje proizvoditi „punto" (zastava 10), koji će ići i u zemlje EU, ali sa znakom „Fijata".

- Pre ovog događaja prvo će potpredsednik „Fijata" Alfredo Altavila potpisati memorandum o strateškoj saradnji sa gradom Kragujevcom. Grad će „Fijatu" obezbediti potrebno zemljište sa infrastrukturom za širenje fabrike automobila, a biće oslobođeni plaćanja lokalnih taksi. Potom će ulicama grada prodefilovati i „Fijatovi" automobili, koje će voziti naši muzičari, glumci, pevači... Već smo dogovorili da jedan od „Fijatovih" modela vozi Đule iz „Van Goga", a očekuje se i da Zdravko Čolić provoza jednog „fijata" ulicama Kragujevca. Međutim, pravi spektakl očekujemo kada se u nekom novom „Fijatovom" modelu „nacionalne klase" pojavi i čuveni Flojd, odnosno Dragan Nikolić - kaže Dinkić.

Ministar Dinkić ističe i da povratak „Fijata" u fabriku automobila neće doneti koristi samo Kragujevčanima, već i svim građanima Srbije, kroz smanjivanje carine na uvoz automobila, čime bi oni bili za 20 odsto jeftiniji nego danas.

- U dogovoru koji smo postigli sa „Fijatom" stoji i da oni ne traže nikakvu carinsku zaštitu, odnosno da im država administrativnim merama čuva položaj. Zbog toga je plan da država do 1. januara sledeće godine smanji carinu za uvoz automobila sa standardom „euro 3" sa 20 na 10 odsto, da se u prvih šest meseci 2009. godine carina smanji na 5 odsto, a na kraju te godine i potpuno ukine. Zbog toga će svi vozači imati korist od povratka „Fijata" u Srbiju - navodi Dinkić.

Prvi „fijat" za Ramba Amadeusa

Ministar Mlađan Dinkić otkriva i da će prvi kupac novog „Fijatovog" automobila koji će biti proizveden u „Zastavi" biti muzičar Rambo Amadeus.

- Rambo nam se javio i rekao da želi da kupi prvi „Fijatov" automobil „A" klase koji bude proizveden u Kragujevcu. Čak je spreman i da ostavi kaparu - kaže Dinkić.

Na naše pitanje da li je moguće da pitanje dolaska „Fijata" u Kragujevac bude „problematizovano" ukoliko novu vladu budu formirale one stranke koje se trenutno zalažu da Sporazum o stabilizaciji i asocijaciji ne bude ratifikovan u našoj Skupštini, Dinkić kaže da je to malo verovatno.

- Ono što javnost mora da zna jeste da smo bili na granici da izgubimo „Fijat", koji je već uveliko planirao da ode u Rumuniju. „Fijat" jedino zanima da svoja vozila može bez carina da izvozi u zemlje Evropske unije, a upravo to je Srbija dobila ovim sporazumom - navodi Dinkić.

Нема коментара: