brojač poseta

недеља, 06. април 2008.

VOŽNJA KROZ SRBIJU RAVNA SAMOUBISTVU

Dok su putevi u Srbiji kao iz doba Turaka, političari sabotiraju dovršavanje Koridora 10 prema Makedoniji i Dimitrovgradu

Reči upozorenja... Milutin Ignjatović, generalni direktor CIP-a

Putevi u Srbiji nisu bezbedni i svaka vožnja po njima ravna je samoubistvu, tvrdi u intervjuu za Press Milutin Ignjatović, generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP. On napominje da srpska vlast mora da omogući izgradnju ključnih delova Koridora 10, poput autoputa Niš-Dimitrovgrad, što će udesetostručiti broj vozila koja iz Turske i Bugarske idu ka zemljama EU.

Autoput ka Crnoj Gori na čekanju

n Šta je s putem Južni Jadran, odnosno deonicom Horgoš - Beograd - Požega - Boljare na granici s Crnom Gorom?

- Crnogorci su hteli da CIP radi zajedno s njihovom ekipom, i to deo puta skroz od Požege do Bara. Mislio sam da je bolje da ne rasipamo snage, odnosno da mi radimo put do srpske granice, a oni odatle do mora. CIP je uradio generalni projekat od Požege do Boljara, koji je revidiran kod državne revizorske komisije Ministarstva za kapitalne investicije i dato je zeleno svetlo. Sada se radi idejni projekat. Ova deonica je veoma skupa zbog specifičnog terena. Vlada je pala, a mi čekamo nalog da nastavimo dalje sa ovim poslom.

n Kakav je odnos države prema autoputevima Srbije?

- Kilavi se, jasno da kažem. Još za vreme ministrovanja Marije Rašete bio je raspisan konkurs za most Beška. CIP je uradio idejno rešenje i, umesto da nastavimo da radimo na tome, sve je stalo. Posle dolaska DOS-a na vlast urađeno je samo parče autoputa do Leskovca, ali do makedonske granice put nije završen. Drugi koridor je Niš-Dimitrovgrad, o kome se stalno govori, ali u ovoj državi postoje kočničari koji sputavaju izgradnju.

n Ko su ti kočničari?

- Ne mogu sada da nabrajam, prepoznaće se sami. To su vam ljudi koji govore da nema dovoljan broj vozila na ovim deonica. Tvrde da tim delom puta Niš-Dimitrovgrad ne prolazi dovoljan broj vozila prema studiji opravdanosti. Cifra od 4.000 vozila dnevno zaista ne opravdava izgradnju autoputa. Međutim, ako sada gledamo taj put prema Bugarskoj, a dalje prema Turskoj, kako mi mislimo da šlepere koji obilaze Srbiju navučemo da prolaze kroz našu teritoriju? Naši putevi i tuneli su vam za volovsku zapregu! Iz doba Turaka! Zbog toga ni ne možemo da očekujemo da se poveća broj prelaza ako ne dovršimo koridor. Ako se napravi autoput Niš-Dimitrovgrad, broj vozila će se povećati desetostruko! Turci i Bugari će imati najkraći put ka EU. Ali, kada bih ja imao šleper, ne znam kako bih prošao kroz srpske tunele i puteljke iz turskog doba.

n Koja je vaša ideja?

- Moja ideja i ministra za infrastrukturu jeste da se uradi Koridor 10. Ali, neko to koči, a ja ne znam ko je taj! Mene boli kada kažu da se ne isplati graditi autoput Niš-Dimitrovgrad ili prema makedonskoj granici, jer nema dovoljno vozila. Pa, ljudi, kako da bude dovoljno vozila kada čovek koji krene u Grčku ne može normalno da se odveze?!

n Hoćete da kažete da putevi nisu bezbedni?

- Nisu bezbedni! Pre će čovek platiti avionsku kartu, nego da ide putem na kome može da pogine. To vam je samoubistvo!

Megaprojekat „Vinčanski most"

n Koji projekti CIP-a su trenutno aktuelni?

- U poslednjih nekoliko godina mi smo dobili toliko projekta koliko nismo u čitavoj našoj istoriji, a postojimo 128 godina. Naš najveći projekat je „Vinčanski most", odnosno autoput od Bubanj potoka sa tri trake u oba pravca, pomenuti most i pruga koja ide od Belog potoka ka Starčevu i Pančevu. Vinčanski most će imati po tri trake u oba smera - pun profil autoputa i pruga u sredini. To će biti najveći most na celom toku Dunava. Ova trasa će rasteretiti Beograd, i kroz centar grada železnicom više neće prolaziti otrovne i eksplozivne materije, što je do sada bio slučaj.

n Stručnjaci kažu da će prevoznici zaobilaziti Srbiju kada se kod Vidina na Dunavu dovrši most?

- Evropa je dala mogućnost Srbiji da sama, uz finansijsku pomoć iz Evrope, izvede koridore. Dok Srbija tapka u mestu, Rumunija i Bugarska razmišljaju kako će njihova vozila da idu u EU. Normalno je da grade, iako to njima neće biti isplativo. Evropa će nas potpuno preskočiti ako ne izgradimo koridore 10 i 7, i neće više biti priče o finansijskoj pomoći.

n Da li to znači da će Koridor 10 postati bespotreban?

- Ne može se tako reći. Ako je put preko Srbije kraći za 100 kilometara, pa nije Turčin valjda lud da ide dužim putem! Hrvatska je odmah posle rata izgradila autoput Split-Zagreb. I tamo je bilo 4.000 prelaza dnevno i put je bio neisplativ. Međutim, vlada je donela političku odluku da se put izgradi i, kada je on pušten, prolaz vozila se udesetostručio. Zato ja kažem: „Ljudi, izgradimo koridore!" Nisu ljudi ludi da plaćaju avion kada mogu da se prevozu dobrim putem i da usput popiju kafu.

Нема коментара: