brojač poseta

недеља, 06. април 2008.

AMERIKA JE IZGUBILA SVOJU DUŠU U SRBIJI

O vama je izgrađena velika laž, to je fenomen kakav nikada ranije nisam videla, a širenje istine o Srbima postalo je moja životna misija

Svaka joj zlatna... Džulija Gorin

Zasmejavanje publike je osnovna delatnost američke komičarke Džulije Gorin. Osim kada piše o Srbima. Kada objavljuje političke tekstove u publikacijama „Džuiš vorld rivju" i „Front Pejdž", a čini to maltene svakodnevno, Džulija se nada da će čitaoci da se zamisle nad svim lažima koje su svetskoj javnosti servirane o Srbiji, zemlji koju ova hrabra žena nikada nije posetila, ali sa kojom se saživela zbog njene tragične sudbine u poslednje dve decenije.

Đulijani imao sukobe sa Albancima

n Verujete li da će Amerika i Srbija ikada moći ponovo da izgrade dobre odnose?

- Da bi se to dogodilo, Amerika mora da okrene svoju politiku na Kosovu za 180 stepeni. Ali, šta može da dovede do tog zaokreta?! Možda bi bilo šanse za promenu naše politike kada bi za predsednika bio izabran Mit Romni, ili Rudolf Đulijani, koji je lično proganja albanske gangstere po Njujorku i kome su oni pretili smrću.

n Kako ste se zainteresovali za Srbiju?

- Marta 1999. godine, kada je počelo da se priča kako će Amerika da bombarduje jednu evropsku zemlju, postala sam veoma sumnjičava. Delimično i zato što je predsednik bio klovn pod imenom Bil Klinton. Bilo je očigledno da se to radi protiv nacionalnog interesa, a u interesu Bila Klintona. Očekivala sam da farsa koja je okruživala taj rat bude razotkrivena svakog trenutka, ali prolazili su meseci i godine, a ništa se nije dešavalo. Ćutali su liberalni mediji, ćutali su i desničarski mediji koji inače ne veruju liberalnim medijima. Shvatila sam da je o Srbima izgrađena velika laž. Tišina o tom „ratu" je trajala, ja sam kopala, istraživala i pisala, a istina je postajala sve ružnija sa svakim kamenom ispod kojeg sam pogledala. Bio je to fenomen kakav nikada ranije nisam videla. Širenje istine postalo je moja životna misija. Ubrzo sam, tokom Miloševićevog suđenja, shvatila da se ne radi samo o Kosovu, već da je to repriza onoga što su uradili Srbima u Bosni i Hrvatskoj.

n Da li ste nekada bili u Srbiji?

- Nikada. Vrlo malo znam o srpskoj unutrašnjoj politici, vašim javnim ličnostima, sportistima i junacima. Moja istraživanja u Srbiji vezana su za događaje na međunarodnom nivou.

Rusija vam je spas

n Da ste u poziciji predsednika ili premijera Srbije u ovom trenutku, šta biste radili?

- Nažalost, SAD su dovele Srbiju u situaciju da samo Rusija može da odbrani Srbe i njihova prava. A ovo kažem ja, koja sam rusofobična i koja ne volim nijednu stvar u vezi sa Rusima ili Rusijom.

n Šta vam je prva misao kada neko pomene našu zemlju?

- Velika nepravda koja joj je naneta, i to upravo od strane zemlje o kojoj do pre nekoliko godina nisam mogla da kažem nijednu lošu stvar. Srbija je tamo gde je Amerika izgubila svoju dušu.

n Da li ste zbog podrške Srbiji imali problema?

- Hrvati i Albanci mi povremeno prete, a neki od ljudi u mojoj profesiji koji su uspešniji od mene, upozoravali su me da ništa ne doprinosim sebi time što se svrstavam na srpsku stranu. Ne verujem, međutim, da išta gubim zbog toga. Ali, kad god sam pokušala da o srpskom pitanju pišem za najuticajnije novine i časopise, nailazila sam samo na otpor! Niko ne želi da objavi da Srbi nisu počinili ono za šta ih krive. Takođe, bila sam optuživana i za rasizam, recimo kada sam napisala da nije slučajno što su u planiranju masakra u „Fort Diksu" učestvovala čak četiri Albanca. Imala sam problema i sa PR službom „Bondstila".

n Kako ljudi oko vas reaguju kada im o Srbiji pričate nešto što je potpuno suprotno onome što su do tada slušali u medijima?

- Obično im ispadne vilica. Jednoj devojci je čak izašao osip po rukama dok sam joj pričala kako smo na Balkanu omogućili Bin Ladenu da dobije rat. Ljudi su vrlo otvoreni prema tim saznanjima, vrlo su uzbuđeni kada saznaju šta se stvarno dešava. Zato i mislim da je američka javnost veoma rada da čuje istinu i da se isprave greške, ali naši mediji ne žele to.

Majstor za viceve

Džulija Gorin rođena je u Rusiji 1975. godine, u porodici jevrejskog porekla. Imala je tri godine kada se sa roditeljima preselila u Njujork, gde i danas živi sa svojim suprugom. Ima svoj konzervativno usmeren komičarski šou „Republican riot" koji uživo izvodi u Njujorku, Las Vegasu i Los Anđelesu, njene humoreske objavljivane su u mnogim časopisima („Njujork tajms", „Njujork post", „Vašington post", „Penthaus"), a gostovala je na svim većim TV stanicama u Americi (ABC, CBS, NBC, Fox, CNN). Često izdaje i humorističke knjige u kojima ismeva američke liberale, a njena dela pokupila su i neke značajne tamošnje nagrade. Džulijine šale našle su se i u zbirci „1.500 najboljih viceva svih vremena", koju je izdala čuvena izdavačka kuća „Pingvin grupa" (druga po veličini na svetu). Zbog svojih upečatljivih političkih tekstova, Džulija je čest učesnik debata na radio stanicama širom SAD.

n Zašto je svetska javnost toliko protiv Srba?

- Većina svetskih lidera je do guše upletena u podržavanje lažne slike, i vrlo malo njih bi uopšte razmišljalo o nekom zaokretu. Kao što kaže poslovica: ako se ispostavi da si sebi iskopao rupu, nastavi da kopaš!

n Zašto su SAD protiv nas već 20 godina?

- Počev od Buša Seniora, gutamo propagandu i mentalno smo i dalje u „hladnom ratu". Klinton je iskoristio bombardovanje Srbije da bi skrenuo pažnju sa svojih brojnih skandala, a i da bi ostavio zaveštanje. Sadašnji predsednik Buš, zbog svoje želje da zadovolji muslimane, smatra da su Srbi potrošni. Srbija nikad nije bila pretnja Americi, već samo pošten prijatelj i prirodan saveznik, i zato je bezbedno žrtvovati je kako bi se stvorilo prijateljstvo sa opasnim ljudima, koji su nam prirodni neprijatelji.

n Kako to da se više zapadnih intelektualaca i publicista ne bori za istinu o Srbiji?

- Da bi neko razumeo šta se dešava, prvo bi morao da uvidi da je skoro sve što je čuo o Balkanu u poslednjih 20 godina čista laž, i da su Srbi u velikoj meri bili ispravni u svojim reakcijama. Ali, ljudi su mnogo investirali u svoje sadašnje pozicije i odbijaju da ih preispitaju. Treba imati u vidu i to da je za većinu Amerikanaca nezamislivo da njihova zemlja čini toliko zla i ponaša se tako dvolično.

Нема коментара: