brojač poseta

понедељак, 31. децембар 2007.

"FIĆA" KAO METAK

Novi "fijat 500" ubedljivo pobedio na izboru za Auto godine 2008, šarmantni "italijan" napravio revoluciju unutar A klase

Međunarodni žiri koji je odlučivao o nagradi za Auto godine, sastavljen od 58 specijalizovanih novinara iz 22 evropske zemlje, proglasio je "fijat 500" za pobednika 2008. sa 385 glasova ispred "mazde 2" (325 glasova) i "forda mondeo" (202).

Osim što je osvojio samu titulu super-kompaktni "fijat", u Srbiji nekada poznat kao "fića", istakao se i time što je zadobio glasove od većine članova žirija: Od 58 njih 57 su ga stavili u svoj najuži izbor, a njih 33 je baš njega odabralo za najboljeg na vlastitim rang-listama. Ovo je po drugi put - prvi put je to bio "fijat panda" 2004. - da model segmenta A osvoji ovu na svetu najprestižniju nagradu automobilske industrije.

Predstavljen prvi put u julu 2007, novi "fijat 500" je smesta izazvao buru interesovanja i izuzetno povoljne komentare kod više od 7.000 ljudi iz 63 zemlje (samo je akreditovanih novinara bilo preko 1.000), koji su bili privremeno udomljeni u Torinu povodom njegovog debija. Bili su tu zvaničnici iz vlasti, finansijski stručnjaci, poslovni ljudi i slavne ličnosti iz sveta međunarodne zabave, mode, sporta.

12 pobeda "Fijata"

Ovo je 12. pobeda "Fijat" modela. Automobili: "fijat 124" (1967.), "fijat 128" (1970.), "fijat 127" (1972.), "lančija delta" (1980.), "fijat uno" (1984.), "fijat tipo" (1989.), "fijat punto" (1995.), "fijat bravo/brava" (1996.), "alfa" 156 (1998.), "alfa" 147 (2001.), "fijat panda" (2004.) i sada "fijat 500" (2008.).

Od 12.500 evra

"Delta Auto-moto", ovlašćeni uvoznik i distributer vozila iz programa "Fijat" za Srbiju, omogućio je da budemo prva zemlja na Balkanu i jedna od malobrojnih u Evropi gde se može videti i poručiti "fijat 500".

Od 1. novembra najpoznatiji "Fijatov" model izložen je u salonu automobila "Fijat" u holu novootvorenog tržnog centra "Delta siti" na Novom Beogradu. U prodajnom salonu imate jedinstvenu priliku da vidite originalni, legendarni "fijat 500", koji je Anjeli, tadašnji vlasnik preduzeća, poklonio Josipu Brozu. Zainteresovani kupci mogu rezervisati željeni model u prodajnom salonu "Fijat" koji se nalazi u ulici Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd. Cena osnovnog modela "fijat 500" 1.2 69 KS POP je oko 12.500 evra.

Potvrdu kritike je neposredno potom sasvim opravdao i vrlo intenzivan interes javnosti. Zaključeno je preko 105.000 narudžbenica tokom prva dva meseca i to u samo dve zemlje (Italiji i Francuskoj), dok je taj interes nastavio da raste i u ostalim evropskim zemljama (6.300 porudžbina je već zaključeno samo u Nemačkoj, u kojoj je prodaja ovog auta otpočela pre svega nekoliko nedelja). Pokazatelji za Evropu za mesec oktobar "fijat 500" stavljaju na drugo mesto po prodaji u A segmentu sa udelom od 14.1 odsto (iza "fijat pande" sa 21.2 odsto udela).

"Fijat 500" u svakom pogledu predstavlja otelotvorenje novog pristupa ove kompanije, obnovljenu strategiju brenda, sasvim drugačiji način interpretacije automobila. I upravo je to razlog zašto je "fijat 500" uspostavio sasvim nove domašaje unutar sopstvenog segmenta. Sad se po prvi put desilo da se vozilu dugom jedva 3.55 metara dodeli pet zvezdica za nivo bezbednosti u kreš-testu po Euro NCAP-u, a to je i prvi slučaj da auto ovog segmenta ima sedam vazdušnih jastuka kao standardnu opremu (takođe i jedini super-kompaktni auto sa jastukom za kolena vozača), kao i napredni ESP koji se može ugraditi na svim modelima (standardan je na modelu 1.4 16V od 100 KS).

Kao dodatak, ovo je po prvi put da se jedan model pri samom lansiranju pojavi sa čitavom gamom pogonskih jedinica (1.2 od 69 KS, 1.3 MultiJet od 75 KS sa DPF-om i 1.4 16v sa 100 KS), svi konstruisani uz strogo uvažavanje graničnih emisija štetnih sastojaka kakve uspostavlja Euro 5, a sve to čak preko dve godine pre krajnjeg roka koji ovaj zakon predviđa. Takođe je inovacija i to da jedan mali auto poput modela "fijat 500" može da se pohvali tako širokom gamom unutar koje možete da birate sledeće: četiri nivoa unutrašnje opreme, tri motora i 12 boja (među njima tri tradicionalne koje bi trebalo da osveže sećanje na pedesete i šezdesete, i troslojna bela boja, sofisticirani postupak bojenja kakav je do sada primenjivan samo na super-automobilima).

Kupci još mogu da biraju i između 15 različitih dizajna enterijera među kojima su i prestižna "kordura" i "frau leder", devet različitih tipova točkova, 19 setova tretmana nalepnicama, što ukupno čini preko 500.000 različitih varijacija. A, to još nije kraj, tu su i 100 originalnih dodatnih delova projektovanih specijalno za "fijat 500" - među njima će vas najviše iznenaditi električni raspršivač mirisa i privesci za ključeve u raznim bojama - skupa sa najnaprednijim info-telematskim sistemom.

Strogi kriterijumi

Dodeljivanje nagrade Auto godine je započelo 1964. Da bi se kvalifikovao, za novi auto prodaja mora da je započela na barem pet različitih evropskih tržišta, sve unutar jedne godine. Presuđuje se na osnovu sledećih parametara: dizajna, udobnosti, bezbednosti, ekonomičnosti u radu, lakoće u vožnji, performansi, praktičnosti rešenja, uvažavanja životne sredine, cene i odnosa kvalitet/cena. Početni izbor se vrši od svih novih modela koji su u komercijalizaciju ušli tokom kalendarske godine (ove godine je tu bilo 33 automobila) od kojih samo sedam ulazi u uži izbor. Svakom članu žirija na raspolaganju stoji 25 poena da ih rasporedi na najviše sedam automobila, s tim da prvoplasiranom po svom izboru ne sme da dodeli više od deset poena.

Ceremoniju dodele nagrade Auto godine 2008. organizuje nemački časopis "Stern", a održaće se u Berlinu 28. januara 2008.

Нема коментара: