brojač poseta

понедељак, 31. децембар 2007.

DRAGI DEDA MRAZE

Srpski džetseteri uglavnom veruju da novogodišnja magija počinje dolaskom bradatog dekice u crvenom odelu

Srpski džetseteri priznaju da su kao klinci iskreno verovali u Deda Mraza, u istom duhu vaspitavaju i svoje naslednike, a neki su i dalje ubeđeni da sedobradi debeljko zaista postoji

Srpski džetseteri uglavnom veruju da Deda Mraz postoji i svoje naslednike uče da novogodišnja magija počinje upravo dolaskom bradatog dekice u crvenom odelu. Niko od njih pouzdano ne zna kada je rođen i gde živi, ali budući da je Finska jedini međunarodno priznati dom Deda Mraza, gde se nalazi njegova zvanična pošta, i njihova pisma kreću na tu adresu. Najsrećniji mališani dobiju čak i odgovor, napisan rukom nekog od njegovih „vilenjaka". Ipak, da li je to dovoljno da se zaista i poveruje da Deda Mraz postoji - pitali smo neke od pripadnika srpskog džet-seta koji listom priznaju da bi, poput Foksa Moldera, „želeli da veruju".

Ceca Ražnatović: Ja sam svojoj deci Deda Mraz

- Odavno sam prestala da verujem u Deda Mraza, a i moja deca su pre nekoliko godina prerasla tu legendu - kaže Svetlana Ceca Ražnatović. - Anastasija i Veljko očekuju da ja budem njihov Deda Mraz, što i želim da budem, i za svaku Novu godinu ih obradujem poklonima. Njih dvoje prethodno kažu šta bi voleli da dobiju a ja ih, zbog toga što su bili dobri, nagrađujem i na taj način pozitivno motivišem. Moram da priznam da su oboje skromni, ali su odavno prestali da žele igračke i najviše ih obraduje nešto od moderne tehnologije - lap-top ili, recimo, „soni plejstejšn 3". Budući da današnja deca brže sazrevaju i mnogo ranije ulaze u pubertet, a Veljko i Anastasija su u tim nekim godinama kad im je važno kako izgledaju, onda dolazi u obzir neki dobar komad garderobe - otkriva Ceca, i priseća se kako su Nove godine proslavljali ona i njena sestra Lidija: - Svi roditelji žele da deci obezbede lep život i udobno detinjstvo, pa tako i naši roditelji. Tokom novogodišnje noći, tata i mama su nam ispod ukrašene jelke ostavljali poklone, kojima bi se nas dve uvek obradovale. Nova godina je odlična prilika da se u domu napravi romantična atmosfera, okićena jelka, svećice i sve što čini te dane specijalnim. Deca vole da se nešto dešava, pa im prija tenzija koja po pravilu vlada do ponoći, a posebno što jedino te noći mogu da ostanu budni koliko god hoće.

Ceca je za Press otkrila i svoju specijalnu novogodišnju želju: - Sve žene isto žele. Da budem precizna, za mene bi najlepši doček bio taj kada bi mi, pored dece, voljena osoba poželela srećnu Novu godinu tačno u ponoć. To nije skupo ni komplikovano, a znači najviše.

Velimir Ilić: Ma, Božić Bata je zakon!

- Moja deca, naravno, kao i sva druga do nekog uzrasta, veruju da Deda Mraz postoji. Moj Jovan je upravo u tim godinama kada se obraduje svakom poklonu, a pogotovo novogodišnjem, a tradicionalno dobije na poklon slatkiše i neku igračku od Vlade Srbije, a misli da mu je poklon poslao Deda Mraz - otkriva za Press Velimir Ilić. Srpski ministar kaže da je u kući Ilića Srpska nova godina uvek imala primat, i da je Božić Bata omiljeniji od Deda Mraza. - Ja sam iz neke druge priče i nikada nisam ni verovao u Deda Mraza, već u Božić Batu i Srpsku novu godinu. Iz prostog razloga što se u našoj kući oduvek poštovao božićni post, nismo slavili Novu godinu koja pada u vreme Nedelje čistog posta. Pre nekoliko godina sam jedini put u životu presedeo celu novogodišnju noć, eto, da ne bude da nisam nikada dočekao budan Novu godinu koju slavi ceo svet. Međutim, Srpsku novu godinu slavim još od studentskih dana, jer je bila zabranjena, a za studente je zabranjeno voće uvek najslađe. U to vreme smo je žestoko mladalački proslavljali, a otkako sam se oženio i dobio decu, slavim je isključivo sa najmilijima. Odnosno, kod Ilića ne prestaje slavlje od Božića sve do posle Nove godine.

Inspektor Blaža: Daću mu još jednu šansu!

- Od prošle godine sam počeo da sumnjam da Deda Mraz postoji, jer mi nije doneo bicikl - kaže Igor Blažević, poznatiji kao Inspektor Blaža. - Ipak, odlučio sam da mu pružim još jednu šansu i napisao mu i ove godine poruku sa svojim željama: „Dragi Deda Mraze, voleo bih da mi ove godine doneseš bicikl sa pomoćnim točkom, a koji sam ti tražio i prošle godine. Veoma bi mi bilo drago da mi doneseš i novu igricu fudbal, za moj kompjuter i onaj kostim Supermena, što si mi bio obećao prošle godine. Ako se desi da mi opet ne doneseš ovo što ti tražim, ne moraš više ni da dolaziš, a ja ću zvati Božić Batu, jer ga ionako više volim od tebe."

Blaža tužno priznaje da ne veruje da će mu za neku Novu godinu doći Pamela Anderson koju obožava otkad zna za sebe, ali je kao mali verovao da će mu Deda Mraz barem jednom doneti igračku: - Od detinjstva verujem da Deda Mraz postoji, ali ga preterano nisam voleo, jer mi nikada nije donosio igračke koje sam žarko želeo, nego uvek pidžamu i čarape.

Slavica Ćukteraš: Urbani mit

- Oduvek sam verovala u Deda Mraza, jer sam žarko želela da on postoji - priznaje Slavica Ćukteraš. - Kao devojčica, a bogami i kao tinejdžerka, obožavala sam Novu godinu i sve vezano za nju. Deda Mraz je bio dobri dekica koji je dolazio u našu kuću preko noći, na samom prelasku iz stare u novu godinu. Ostavio bi poklone ispod jelke, kojima bismo se moj brat i ja ujutru strašno obradovali. Uvek ću se sećati našeg raspoloženja koje je vladalo tih prazničnih dana, godinama unazad - kaže Slavica, i dodaje da će Deda Mraz sigurno predstavljati značajnu figuru i njenoj deci, kada ih jednog dana bude imala. - Zašto bi neko uskratio deci da uživaju u urbanom mitu o Deda Mrazu? Sutra, kada budem imala decu, i njih ću uvek radovati na način kako su mene moji roditelji. Međutim, vremena se menjaju, pa možda mojim klincima poklone budu donosili pravi Deda Mrazovi.

Maja Nikolić: Verujem u tradiciju

- Ne sećam se da li sam ikada zaista verovala u Deda Mraza, ali verovatno jesam, kad sam bila baš mnogo mala. Današnja deca su mnogo zrelija nego što smo mi bili i mislim da je Deda Mraz za njih od najranijeg detinjstva samo jedna lepa priča - kaže voditeljka Maja Nikolić, i otkriva da se u njenoj porodici način slavljenja novogodišnjih praznika prenosi sa kolena na koleno.

- Trudim se da deca, suprug i ja praznike provodimo na sličan način kao što su to nekada radili naši roditelji sa nama. Sećam se da je ceo decembar bio u prazničnom raspoloženju, a ja sam, kao dete, na sve načine pokušavala da ubedim roditelje da sam bila dobra tokom godine i da sam zaslužila da moje želje budu uslišene.

Danijela Vranić: On postoji u mojoj mašti

- Deda Mraz je oduvek bio deo moje mašte - kaže Danijela Vranić. - On je i danas pojava kojoj se radujem. Mislim da je moja generacija bila privilegovana u odnosu na današnju decu. Vodila sam decu mojih najbližih na dodele paketića i videla sam da uglavnom reaguju negativno na pojavu Deda Mraza, iako im da poklon. Naime, sva mala deca plaču kada ih Deda Mraz uzme u naručje, tako da neku iluziju kakvu smo mi imali, oni više nemaju. Verujem da deci Deda Mraz deluje daleko bajkovitije kada ga gledaju na televiziji, nego u živom susretu, pogotovo što je kostim malo kada dobro urađen. Inače, desetak dana pre kalendarske Nove godine, pa do Srpske, za mene je ubedljivo najlepši period. Neko voli leto, a mene ipak najviše privlači euforija koja prati ulazak iz stare u novu godinu. Energija koja se tom prilikom svuda oseća me pokreće. Ove godine Deda Mrazu poručujem da mi pošalje neke dobre majstore, jer u ovoj godini nisam imala sreće sa njima, kako bih završila novi stan, „moj Skadar na Bojani". Mojoj publici bih skrenula pažnju da paze šta žele, odnosno da imaju realne želje, jer nijedna druga varijanta nije dobra. Srećna svima 2008.

Branka Nevistić: Deda Mraz je idealan muškarac

- Verujem u Deda Mraza, jer mislim da je idealan muškarac, koji nikome nikada nije učinio ništa loše. Dolazi uvek u isto vreme i svima donese bar neki poklončić - kaže Branka Nevistić. Njen sedmogodišnji sin Luka nikada joj nije postavio pitanje da li Deda Mraz postoji i od rođenja veruje da je to dobri čika koji dolazi jednom godišnje da ispuni želje deci koja su bila dobra tokom cele godine.

- Luka se veoma raduje Deda Mrazovom dolasku, jer mu on uvek donese pregršt poklona. Kod nas u kući je običaj da Luka napiše na papiru sve svoje želje, koje ja prosledim Deda Mrazu. Kažem mu da ima pravo da napiše sve što želi da dobije, jer je tokom čitave godine bio predivan dečak. Međutim, na njegovom spisku se uvek nađu apsolutno skromne želje, uglavnom neke nove igračke - otkriva Branka. A u njenoj poruci Deda Mrazu za 2008. godinu stoji: „Želim da mi pomogneš da u godini koja sledi budem malo mudrija i da imam malo više strpljenja. Za one koje volim želim da im podariš puno smeha, lepih trenutaka, a svima da u narednoj godini budemo bezbrižniji. Puno poljubaca, Branka."

Нема коментара: