brojač poseta

понедељак, 22. октобар 2007.

PRODAJEM BUBREG HITNO I POVOLJNO?!

Sve više građana BiH, zbog loše materijalne situacije, odlučuje se na prodaju bubrega i drugih organa, a ponude objavljuju čak i u novinskim oglasima

Safet Mušić (36) iz Novog Grada nedavno je posredstvom agencije AFP javno saopštio da prodaje bubreg da bi obnovio kuću! Mušić, koji sa mentalno obolelom ženom i dvoje maloletne dece živi od 80 KM socijalne pomoći, priznao je da bi bubreg prodao „po povoljnoj ceni", jer ne vidi drugi način da obnovi svoju razorenu kuću!

- Nisam jedini koji ne bi oklevao da proda bubreg za 2.500 evra, iako mi je poznato da je to u BiH nezakonito - rekao je Mušić.

Lolić: Prodaja organa je krivično delo!

Dr Amela Lolić ističe da oni koji putem oglasa nude na prodaju sopstvene organe, verovatno u neznanju, čine krivično delo! Oni po zakonu ne mogu prodavati svoje organe. S druge strane, ističe Lolićeva, u trci za egzistencijom mogu sebi da ugroze i život ako pristanu na transplantaciju organa u „divljim" klinikama.

- Te klinike nemaju opremu za tako teške operacije, i to bi ljudi koji prodaju bubrege trebalo da znaju! Osim toga, ako nešto pođe po zlu, oni ne mogu ni da tuže tu kliniku, jer često nisu ni registrovane, tako da ne postoji ni subjekt kojeg bi mogli da tuže - kaže Lolićeva.

On, međutim, nije jedini koji je spreman na ovu nesvakidašnju transakciju: novinski oglasi u RS i FBiH prepuni su sličnih ponuda. Pomoćnik ministra zdravlja RS dr Amela Lolić kaže da nije čula za slučajeve prodaje bubrega ili drugih organa u RS, a ukoliko ih ima, oni su potpuno nelegalni.

- Nije mi poznato da je bilo koja država na svetu legalizovala prodaju ljudskih organa. Zato i ne postoji mogućnost da se spekuliše na ovu temu ni kod nas u RS. Svi poslovi u ovoj oblasti obavljaju se u državnim institucijama i ne postoji nikakva mogućnost trgovine organima - kategorična je Lolićeva.

Ponude u oglasima, međutim, svedoče ili da u BiH postoji crno tržište ljudskih organa ili da su ponuđači u teškoj zabludi da svoje životne probleme mogu da reše prodajom sopstvenih organa. U jednom broju „BiH oglasa" naišli smo čak na četiri ponude za prodaju bubrega, a njihova cena je znatno viša od Mušićeve - od 40.000 do 50.000 KM. Verovali ili ne, u jednom oglasu čak stoji i sledeće: „Prodajem bubreg hitno i povoljno."

fakti

- Policija nema saznanja o postojanju crnog tržišta ljudskih organa

- Cena bubrega u novinskim oglasima kreće se od 40.000 do 50.000 KM

- Razlog zbog kojeg se ljudi odlučuju na prodaju bubrega uglavnom je loša materijalna situacija

- U BiH zakon dozvoljava mogućnost da se bubreg za transplantaciju uzima samo od živih srodnika

Reporter Pressa RS kontaktirao je s nekim od ponuđača, predstavljajući se kao potencijalni kupac. Naš prvi sagovornik bio je iz Sarajeva i uveravao nas je da je potpuno zdrav, te da niko iz njegove bliže porodice nikada nije imao problema s bubrezima.

- Upao sam u dugove iz kojih ne mogu da se izvučem na drugi način. Ovo mi je jedina opcija - kaže očajni Sarajlija.

On tvrdi da mu se već javilo 20-ak zainteresovanih ljudi, koji su se uglavnom raspitivali o ceni bubrega i njegovom zdravstvenom stanju. Ni sa kim, kaže, nije ozbiljno pregovarao zato što ne zna način na koji to može da se izvede.

- Ali, valjda su oni koji traže bubreg upoznati s tim. Znam da sve ovo nije legalno, ali meni treba tih 50.000 KM. Spreman sam da odem i u „divlju" kliniku da mi izvade bubreg, samo da se rešim dugova - kaže naš sagovornik.

Na drugi poziv javila nam se mlađa ženska osoba koju smo pitali zašto se odlučila na ovaj korak.

- Imam dete od tri godine i muža koji nas tuče. Pare su mi potrebne da pobegnem od pijandure, treba li vam još neki razlog? Cena ispod koje ga neću prodati je 40.000 KM - rekla nam je mlada majka iz Donjeg Vakufa.

U Policiji RS Pressu RS je rečeno da nemaju saznanja o postojanju crnog tržišta ljudskih organa, ali da znaju za pojavu oglašavanja njihove prodaje u novinama. Oni smatraju da je reč o zabludi očajnika, ali ne isključuju mogućnost i da se neki inostrani kriminalni lanci interesuju za ove nesrećnike.

37 коментара:

Анониман је рекао...

ovde nista nije cudno u ovoj bedi u kojoj zivimo.dok se politicari otimaju za fotelje i svoje milione,mi obicni smrtnici razmisljamo kako preziveti dan.posla nigde,i ako se nadje bude za mizernu platu i naravno bez osiguranja.ne krivim privatnike jer im je drzava toliko duboko zavukla ruku u dzep da za radnika ne ostane nista.dali je prodaja svog organa krivicno delo,to vise nas obicne smrtnike ne zanima jer niko od nas vise nema vere ni u drzavu ni u institucije.

Анониман је рекао...

interesuje me koja je trenutna cena

Анониман је рекао...

zašto bi bilo ko u nekoj državi legalizovao prodaju organa, kad mogu putem donatorstva besplatno da ih dobiju?Kada bi se javili svi koji su u takvoj situaciji da ponude organe na prodaju, donatori ne bi ni postojali s obzirom u kakvoj materijalnoj krizi živimo.E pa ne možemo da zaradimo mi smrtnici, to je privilegija,jer što je moje-to je i njihovo,a što je njihovo-to nama nije dostupno.
Doniranje se svelo na to da ne možeš da postaviš uslov da tvoje dete kome treba bude korisnik organa,već neko sa liste,po cenu da i dete izgubiš.Toliko o slobodi izbora i humanosti.

Анониман је рекао...

i ja bih prodala bubreg da izadjem iz dugova nista mi drugo ne preostaje

Nenad је рекао...

Naravno da bih ga prodao,i to bez razmisljanja. Ako neko zna nacin neka kaze.
Nesa.

Анониман је рекао...

PRODAO BI BUBREG BEZ RAZMILJANJA AKO NEKOME TREBA A TREBA NEKOM SIGURNO...IMAM 35g KRVNE GRUPE B+ I POTPUNO SDRAV 0631134234-ZORAN...RAZMISLJAO SAM JA RANIJE I DA GA POKLONIM NEKOME ALI SADA KADA UZNEM DVOGODISNJEG SINA U NARUCJE I PROSETAM ULICOM A ON VIDI PRODAVNICU I KAZE TATO KUPI MI BONE A JA NEMAM IAKO SAM STALNO SAPOSLEN U RUDNIKU GDE KAZU IMAMO DOBRE PLATE...BOLI TO PUNO VISE NEGO STO BI ZIVEO SA JEDNIM BUBREGOM...ZORAN...HVALA 0631134234...

Josipa је рекао...
Аутор је уклонио коментар.
Josipa је рекао...

I ja bih prodala svoj bubreg kako bih mogla da nastavim skolovanje. Moji roditelji to ne mogu da mi omoguce. Ovo je jedino resenje. 066951885

Анониман је рекао...

Hitno prodajem bubreg!!! Imam 45 godina i ozbiljne ponude SMS 0655152609

Prodajem bubreg је рекао...

Prodajem bunreg,cena dogovor jer mi je hitno potreban novac.Imam 25 g,niko iz porodice nije bolovo niti imao problema.Ili ako neko ima savet na koji nacin bih mogo to da uradim neka mi javi.brankovicmarko@yahoo.co.uk +381638172422

Prodajem bubreg је рекао...

prodajem bubreg,cena dogovor,hitno!zvati na br.+381638172422 ili brankovicmarko@yahoo.co.uk

Анониман је рекао...

Prodajem bubreg, 34 god. Cena - dogovor. 0621954821 Darko

Анониман је рекао...

I ja bi ljudi prodao bubreg...Placem dok ovo pisem , al dosta mi je vise svega , i ja imam sina od godinu i ne radim nigdje , citav zivot se borim a tapkam u mjestu... Nemam mlijeko i pelene da kupim djetu...Satrao sam se trazeci poso , NEMA NIGDJE !!!
Zivim sa roditeljima koji imaju jos cetvero na grbaci pored mene , stid me rec ocu de da kupim mlijeko i pelene , zena i ja se volimo ko niko nikad , al neimastinja nas svadja... Sve ode u tacku ...PRODAT CU BUBREG I SREDIT SVOJ ZIVOT...Cjena je 30 000€ mozemo se i dogovorit...Imam 26g zdrav 100%
Nikad nisam pio , zapalim nekad cigaru A+ (A pozitivna sam krvna grupa) ako ima neko zainteresovan neka se javi na broj 066 534 163 ili na e mail montoja_85@hotmail.com
Ljudi nemojte se javljat ako me mislite zezat , jer mi nije do toga , stvarno mi je tesko , nije mi do zezanja... Samo ozbiljni molim vas

Анониман је рекао...

I ja bi ljudi prodao bubreg...Placem dok ovo pisem , al dosta mi je vise svega , i ja imam sina od godinu i ne radim nigdje , citav zivot se borim a tapkam u mjestu... Nemam mlijeko i pelene da kupim djetu...Satrao sam se trazeci poso , NEMA NIGDJE !!!
Zivim sa roditeljima koji imaju jos cetvero na grbaci pored mene , stid me rec ocu de da kupim mlijeko i pelene , zena i ja se volimo ko niko nikad , al neimastinja nas svadja... Sve ode u tacku ...PRODAT CU BUBREG I SREDIT SVOJ ZIVOT...Cjena je 30 000€ mozemo se i dogovorit...Imam 26g zdrav 100%
Nikad nisam pio , zapalim nekad cigaru A+ (A pozitivna sam krvna grupa) ako ima neko zainteresovan neka se javi na broj 066 534 163 ili na e mail montoja_85@hotmail.com
Ljudi nemojte se javljat ako me mislite zezat , jer mi nije do toga , stvarno mi je tesko , nije mi do zezanja... Samo ozbiljni molim vas

Анониман је рекао...

jedino rjesenje za moje trenutne probleme je prodaja bubrega...ne vidim drugi izlaz....imam 33 godine,krvna grupa 0- .molim samo ozbiljne da me kontaktiraju tel +38267352943

Анониман је рекао...

33 god.zdrav prodajem bubreg javiti na gringo27@yahoo.com samo ozbiljne ponude

Анониман је рекао...

PRODAJEM BUBREG ZA 25000E.U dugovima sam do guse.imam dvoje dece kojoj trebam da pomognem,ali nemam odakle.molim zaiteresovane da se jave na 0643139658. Misa

HITNO је рекао...

HITNO I POVOLJNO prodajem bubreg.Muskarac sam i imam 26.god,odlicnog zdravlja,antipusac i antialkoholicar.Bubreg prodajem zbog teske situacije u porodici..
Kontakt tel 063/7664353

Анониман је рекао...

prodajem bubreg hitno!!! sve informacije na hotvo@mail.com

Анониман је рекао...

32 godine, A+ krvna grupa, potpuno zdrav, prodao bih bubreg. kontakt : transpl57@gmail.com

Анониман је рекао...

HITNO 39 godina, izvrsnog zdravlja, prodajem bubreg povoljno, zainteresovani nekase jave na tel. 00387 66 604 532, ili na mail fehratb@hotmail.com ,,

Siniša је рекао...

A da mi već jednom dođemo pameti i dignemo revoluciju, jer se ovdje nikada više neće moći živjeti normalno...Spali smo na to da rizikujemo sopstvene živote da bismo se izvukli iz dugova u koje smo zapali zbog ovih naših političara... Ljudi, osvjestite se, danas bubreg, sutra sve ostalo... Srce me boli čitajući ove komentare... Narode, probudi se! Pozdrav iz Dervente. Siniša

Анониман је рекао...

ozbiljan 33 god,zdrav,bez naslednih bolesti,0+ krvna grupa,uz finansijsku uslugu dajem bureg pisati na danijelstotkic@yahoo.com

Анониман је рекао...

21 godina, bez bolesti ikakvih, potpuno zdrav. Prodajem bubreg. A pozitivna. +381628647301

Анониман је рекао...

i ja vise nevidim izlaz iz ove moje situacije i zato sam resila da prodam bubreg cena je 80000€ krvna grupa A pozetivna kontakt adresa je samo ozbiljni (dona_puppi@yahoo.com ) ja sam zena imam 46godina

Анониман је рекао...

Postoji agencija pored mene u njemačkoj (Okolina Frankfurta) koja posreduje u vezi doniranja organa do sada su radili samo sa bubrezima ali od ove godine rade i sa drugim organima tako da ako je neko zainteresovan Ja lično mogu da Vas spojim sa agencijom koja se već dugo vremena nalazi na istoj adresi i radi legalno čisto i postoji klub ljudi koji su već ranije dali neki od organa (bubreg i sl.) ..znam pouzdano da se morate redovno javljati i biti pod kontrolom sledećih šest mjececi nakon doniranja bubrega.
moj "Ludi"rođak (ja ga tako zovem posle svega ovoga),je dobio za bubreg od jedne porodice iz Holandije oko 44.000 Evra na dva puta,i bio je isplaćen na račun u njemačkoj koji mu agencija otvori.
milos.misa@hotmail.com

Анониман је рекао...

ovo je stvarno zalosno,pa koliko jos vremena treba da prodje,pa de se narod digne na noge i zaustavi ove lopove.umjesto da idete svi zajedno ispred skupstine,vi prodajete organe i izlazite i dalje na izbore i svaki put birate nove lopove koji nam uzimaju i ono malo sto nam je ostalo.

Анониман је рекао...

i ja bih prodala svoj bubreg,jer mi je hitno potrebno.Imam 24 god.,zdrava sam,krvna grupa 0+,samo ozbiljne ponude!! cijena po dogovoru! zvati na broj +38762498005

Анониман је рекао...

zelim da prodam bubreg,44god,B+,zdrava,tel.0668100776

Анониман је рекао...

pozdrav

muskarac 38 god,A plus antialkoholicar nikada pusac hitno prodajem bubreg zbog porodicne situacije cena 15000e ali se mozemo dogovoriti…Molio bih sve ozbiljne ljude da pisu na mail… ozbiljni ce tim putem dobiti moj broj telefona oko daljeg kontakta

milan2talk@yahoo.com

Анониман је рекао...

ako neko zna nacin prodao bih bubreg,imam 3o god,o krvna grupa,molio bih samo ozbiljne ponude,0605001039

Анониман је рекао...

Doniram bubreg. Sportski tip atletske građe, ne pijem alkohol. 36 godina. Krvna grupa B + pozitiv. HITNO. Sve informacije isključivo na mail: bubreg@gmx.com

Анониман је рекао...

Prodajem bubreg zdrav sam potpuno ne pijem ne pusim 23 godine imam samo za ozbiljne ljude..Kontakt 061 216 47 47

Анониман је рекао...

prodajem bubreg..,imam 18 god..,samo za ozbiljne ljude....30 000eura... 0038763 544 968

Анониман је рекао...

da li je iko od gore nudjenih uspio prodati bubreg ili neki drugi organ?

Анониман је рекао...

Imam 30god Nisam bolovao od ni jedne bolesti.. prodajem bubreg da bih imao cime da prezivimo ja i porodica. hitno 061 622 05 73

Анониман је рекао...

imam 31 god. troje dece krvna grupa nulta poz. prodala bih bubreg radi teske situacije tel. 00387-66-750-322