brojač poseta

уторак, 29. мај 2007.

EKO-TAKSA ZA "CRNOGORCE"

Božidar Đelić će predložiti Vladi da odobri preregistraciju kola iz Crne Gore bez evro 3 motora uz plaćanje carine, poreza i ekološke takse od 20 odsto

Potpredsednik Vlade Božidar Đelić predložiće da se preregistracija vozila sa crnogorskim tablicama, koje nemaju evro 3 motor, u Srbiji ipak odobri, ali uz plaćanje "ekološke takse" od 20 odsto.

Kako saznaje Press od izvora bliskog vrhu Vlade Srbije, vicepremijer će se, naime, založiti za to da svi vlasnici spornih automobila plate carinu i porez, kao da su regularno uvezli kola iz inostranstva, a da oni čija vozila ne ispunjavaju evropske standarde plate i dodatnu, ekološku taksu. O tom predlogu, saznaje Press, Vlada će raspravljati već na jednoj od narednih sednica.

Predlog... Đelić našao rešenje za vlasnike 70.000 vozila

- Božidar Đelić će ministrima Vlade Srbije predložiti da odobre preregistraciju, bez obzira na to da li imaju evro 3 motor ili ne. On smatra da vlasnici tih automobila nisu prekršili nikakav zakon i da pitanje "crnogoraca" mora da se reši vrlo brzo.

Njegov predlog je da svi vlasnici spornih vozila plate carinu od 20 i porez od 18 odsto, kao pri regularnom uvozu automobila iz inostranstva, a da svi koji nemaju evro 3 plate i ekološku taksu od još 20 odsto. Kad se sve to sabere, vlasnici "crnogoraca" bez evro 3 motora praktično će moći da preregistruju automobile za 69,9 odsto od kataloške vrednosti svog vozila - kaže Pressov izvor.

Uvoz u Srbiju samo sa evro 3 motorom

Prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova Crne Gore u Srbiji trenutno ima oko 70.000 vozila sa crnogorskim tablicama. Većina tih automobila ne zadovoljava evropske standarde, niti je ocarinjena, niti oporezovana prilikom uvoza. Inače, prema Uredbi Vlade Srbije o uvozu polovnih vozila iz inostranstva, svaki automobil uvezen iz strane zemlje mora da ima evro 3 motor i da za njega budu plaćeni porez i carina. Pitanje preregistracije pokrenuto je nakon razdvajanja Državne zajednice SCG, a prethodna vlada je odlučila da Uredbu o uvozu polovnih vozila iz inostranstva ne menja i da nikome ne čini ustupke.

To znači da bi vlasnik vozila čija je kataloška vrednost 5.000 evra, morao da plati još 3.496 evra da bi umesto crnogorske dobio srpsku registarsku oznaku.

Podsetimo, Đelić je nedavno izjavio da će Vladi Srbije predložiti neko "izbalansirano rešenje" za "crnogorce".

- S jedne strane imamo ljude koji nisu prekršili zakon. Da smo ostali Državna zajednica Srbija i Crna Gora, oni ne bi imali nikakav problem, a ovako su se zapravo našli u nekom ilegalnom položaju. S druge strane, niko u Srbiji ne sme da se oseti, ako smem slobodno da se izrazim, namagarčeno - rekao je Đelić.

S predlogom novog vicepremijera, bez sumnje će se složiti Velimir Ilić, ministar za infrastrukturu, koji se još od razdruživanja Državne zajednice SCG zalaže za odobrenje preregistracije. On je ostao pri svom stavu da preregistracija mora da bude dozvoljena i da novi ministar finansija Mirko Cvetković treba da odluči za koju će se cifru ona obaviti.

Cvetković, međutim, još ne vidi dobro rešenje za preregistraciju, ali će, kako je Pressu nedavno izjavio, o tome razgovarati sa ostalim ministrima u Vladi.

Usamljen u nameri da se aktuelni propisi poštuju i da se preregistracija sa crnogorskih tablica na srpske ne dozvoli ukoliko vozila nemaju evro 3 motor ostao je Mlađan Dinkić, sadašnji ministar za ekonomiju i regionalni razvoj.

On je u prethodnom sazivu vlade, kao ministar finansija, bio žestoki protivnik preregistracije i pobornik toga da ne treba davati nikakve ustupke onima koji su pokušali da "zaobiđu zakon".

Нема коментара: